Ψηφιακή ανάπτυξη Το στοιχείο της άνεσης (convenience) χαρακτηρίζει την καθημερινότητα σημαντικού ποσοστού του μέσου πληθυσμού. Σε αυτή τη λογική εντάσσονται η άμεση διαθεσιμότητα ενός… ωκεανού πληροφοριών και δεδομένων στα smartphones, η υλοποίηση πληρωμών με το πάτημα ενός κουμπιού, η παρακολούθηση on demand τηλεοπτικού προγράμματος κ.ο.κ.
Η πτυχή της διαθεσιμότητας του χρόνου παίζει καθοριστικό ρόλο στη σημερινή πραγματικότητα, κάτι που οφείλετε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας, όταν θα αποφασίσετε να προσθέσετε την ιδιαίτερα κρίσιμη λειτουργία της online παραγγελιοληψίας στις παροχές σας. Διαδικασία, που χρήσιμο θα ήταν να μην την αντιμετωπίσετε ως… αναγκαίο –περίπου– κακό, αλλά ως έναν τρόπο να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, ικανοποιώντας ταυτόχρονα το πελατειακό σας κοινό. Προκειμένου να ακολουθήσετε –και δη με επιτυχία– μια τέτοια λογική, οφείλετε πρώτα να εφαρμόσετε μια σειρά από βήματα, ενέργειες και προπαρασκευαστικές πρακτικές, οι οποίες με τη σειρά τους θα σας… δείξουν τον δρόμο που θα σας οδηγήσει στα κέρδη.
Θεωρείτε πως η online παραγγελιοληψία ταιριάζει με την επιχείρησή σας;
Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να καταγράψετε το επιχειρηματικό σας μοντέλο και να σημειώσετε τυχόν ιδιαιτερότητες που διακρίνουν τη λειτουργία σας. Εξυπακούεται πως, στις ημέρες μας, η διαδικασία της διαδικτυακής παραγγελίας φαγητού, είτε με τη μορφή του takeaway είτε του delivery, δεν εξαντλείται ή απευθύνεται αποκλειστικά στις επιχειρήσεις fast food. Κάθε άλλο! Μάλιστα, στην περίπτωση κατά την οποία η υφιστάμενη πελατεία σας έχει εμφανίσει και το ανάλογο ενδιαφέρον, είτε δυνητικοί πελάτες σας θα ενδιαφέρονταν να τη διαθέτετε, τότε από μόνη της η ζήτηση μπορεί να… ξεπληρώσει την όποια επένδυση απαιτείται εκ μέρους σας. Χρήσιμο θα ήταν να συζητήσετε με το προσωπικό σας την πιθανότητα προσθήκης της online παραγγελιοληψίας, καθώς σίγουρα θα επιβαρύνει επιπρόσθετα την κουζίνα, αλλά και όσους έχουν επιφορτιστεί με καθήκοντα εντός της σάλας.
Για παράδειγμα, η εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος POS για εστιατόρια θα βοηθήσει σημαντικά, ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για την καταγραφή, επεξεργασία και προώθηση μιας παραγγελίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους υπαλλήλους σας να εστιάσουν την προσοχή τους στις βασικές αρμοδιότητές τους. Στην περίπτωση κατά την οποία αντιμετωπίσετε σημαντική αύξηση στις παραγγελίες που καλείστε να διεκπεραιώσετε, μη φείδεσθε κόπων και εξόδων που απαιτούνται για την πρόσληψη ενός επιπλέον ατόμου στην κουζίνα σας, είτε, ενδεχομένως, κάποιου ατόμου που θα ασχολείται αποκλειστικά με την υλοποίηση μέρους των online παραγγελιών σας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα καταφέρετε να ενισχύσετε τον βαθμό της εξυπηρέτησης που διασφαλίζετε στους πελάτες σας, δίχως την ίδια στιγμή να επιβαρύνετε την υπόλοιπη λειτουργία της επιχείρησής σας, προκαλώντας φαινόμενα ανισορροπίας.
Η ενσωμάτωση των παραγγελιών μέσω διαδικτύου μπορεί να αποδώσει σημαντικά χρηματικά οφέλη, μέσω της πώλησης περισσότερων μερίδων φαγητού εκ μέρους σας είτε της σαφούς διεύρυνσης της πελατειακής σας βάσης.
Εκτός, όμως, από το να συσκεφτείτε και να συμβουλευτείτε, ουσιαστικά, το προσωπικό σας, θα πρέπει παράλληλα να εξετάσετε ενδελεχώς το μενού σας και να αξιολογήσετε εάν τα πιάτα που προσφέρετε μπορούν να διατεθούν σε μορφή πακέτου, δίχως να χάσουν μέρος από την ουσία και τη νοστιμιά τους, επιτρέποντας στους πελάτες να τα απολαύσουν και εκτός του δικού σας, εσωτερικού χώρου. Ξεχωριστή βαρύτητα οφείλετε να δώσετε και στο ζήτημα της συσκευασίας, καθώς μπορεί να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το γευστικό αποτέλεσμα, τη θερμοκρασία, τη συνοχή κ.ο.κ. του παρεχόμενου γεύματος. Η προσθήκη παραγγελίας μέσω διαδικτύου θα προκαλέσει, επίσης, τη γέννηση ποικίλων τακτικών marketing προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την υπάρχουσα πελατεία σας και να προσελκύσετε νέους πελάτες για τις υπηρεσίες takeaway και παράδοσης.
Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν και ένα σχετικό κόστος. Οι πρόσθετες ώρες εργασίας του προσωπικού, οι προμήθειες και τα τεχνολογικά εργαλεία για την ομαλή διευκόλυνση των παραγγελιών έρχονται με ένα κόστος, το οποίο δεν μπορεί εξαρχής να θεωρηθεί αμελητέο.
Η ενσωμάτωση, όμως, των παραγγελιών μέσω διαδικτύου μπορεί να αποδώσει σημαντικά χρηματικά οφέλη, μέσω της πώλησης περισσότερων μερίδων φαγητού εκ μέρους σας είτε της σαφούς διεύρυνσης της πελατειακής σας βάσης. Εάν, έπειτα από προσεκτική εξέταση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων, είστε σε θέση να προσδιορίσετε ότι η διαδικασία της online παραγγελιοληψίας είναι κατάλληλη για το εστιατόριό σας, καλό θα ήταν να ακολουθήσετε μια λογική συνέχεια στις κινήσεις σας. Ας δούμε τι θα πρέπει να κάνετε…
Το μήνυμα που «απογειώνει» και… πληρώνει!
Όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου και θέσετε σε λειτουργία τη δυνατότητα της online παραγγελιοληψίας, σίγουρα, δεν μπορείτε να επαφίεστε στην καλή τύχη ή στην καλοσύνη (ενδεχομένως και την ικανότητα αποτελεσματικής e-αναζήτησης) των πελατών σας, προκειμένου να το ανακαλύψουν! Υπό αυτό το σκεπτικό, θα πρέπει να εξακολουθήσετε να εφαρμόζετε τις υφιστάμενες στρατηγικές και εν γένει δράσεις marketing αναφορικά με τη δυνατότητα των πελατών σας να δειπνούν στους χώρους του εστιατορίου σας, την ίδια όμως στιγμή θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ξεχωριστά μηνύματα και σλόγκαν, ώστε να διαφημίσετε και να προωθήσετε τις νέες λειτουργίες takeaway και delivery.
Προσπαθήστε, μέσω των μηνυμάτων σας, να προωθήσετε και να επισημάνετε τους όρους και τα χαρακτηριστικά της ευκολίας, της μοναδικότητας και της υψηλής ποιότητας των πιάτων σας, τη μοναδική υπηρεσία εξυπηρέτησης που παρέχετε κ.ά. Ακόμη πιο πειστική θα είναι η περίπτωση κατά την οποία θα φροντίσετε, ώστε να δικαιολογείτε, με συγκεκριμένα παραδείγματα ή αναφορές, την ορθότητα των επιχειρημάτωνπροωθητικών μηνυμάτων σας.
Μάλιστα, σε κάθε ευκαιρία έμμεσης επαφής και επικοινωνίας με τους υπάρχοντες πελάτες σας, όπως σε καταλόγους των μενού, αφίσες ή ευρύτερο διαφημιστικό υλικό που τοποθετείται στη βιτρίνα σας, ακόμη και στο απόκομμα των αποδείξεων που εκδίδετε, μη χάσετε την ευκαιρία να γνωστοποιήσετε τη λειτουργία της online παραγγελιοληψίας που έχετε εγκαινιάσει. Προσπαθήστε, μέσω των μηνυμάτων σας, να προωθήσετε και να επισημάνετε τους όρους και τα χαρακτηριστικά της ευκολίας, της μοναδικότητας και της υψηλής ποιότητας των πιάτων σας, τη μοναδική υπηρεσία εξυπηρέτησης που παρέχετε κ.ά. Ακόμη πιο πειστική θα είναι η περίπτωση κατά την οποία θα φροντίσετε, ώστε να δικαιολογείτε, με συγκεκριμένα παραδείγματα ή αναφορές, την ορθότητα των επιχειρημάτων–προωθητικών μηνυμάτων σας. Μην αμελήσετε να προσφέρετε εκπτωτικά κουπόνια ή εν γένει πελατοκεντρικά προνόμια, ώστε να παρακινήσετε το καταναλωτικό κοινό, είτε ανήκει στην υφιστάμενη πελατεία σας είτε όχι, να δοκιμάσει την επιλογή της online παραγγελιοληψίας.
Τα… άγια social media
Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε όμορφες, «καθαρές» και εύκολες στον διαμοιρασμό φωτογραφίες των πιάτων σας, σχεδιάστε και υλοποιήστε διαγωνισμούς που θα έχουν διττό σκοπό, δηλαδή προσέγγιση συγκεκριμένου κοινού και διατύπωση ξεκάθαρων λόγων–στόχων, συνεργαστείτε και αξιοποιήστε ορισμένους influencers και, τέλος, συνδέστε το κοινό που ακολουθεί την επιχείρησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το online σύστημα παραγγελίας σας, κάθε στιγμή και με κάθε ευκαιρία.
Σκεφτείτε «έξυπνα» σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές σας επιλογές
Αποτελεί κοινό τόπο πως, αυτή τη στιγμή, στην αγορά διατίθενται αναρίθμητες λύσεις και εφαρμογές που πραγματοποιούν τη διαδικασία της online παραγγελιοληψίας, καθεμία με τις δικές της τεχνολογικές ιδιαιτερότητες, πλεονεκτήματα, λειτουργικότητα, προσαρμοσμένες απαιτήσεις στο μενού, θέματα ενοποίησης και ποικίλους όρους και τρόπους πληρωμής. Είναι βέβαιο δε πως, όταν συνδέετε το ηλεκτρονικό σας σύστημα παραγγελιών με το λογισμικό POS του εστιατορίου σας, μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα. Όταν οι πελάτες σας κάνουν κλικ στην επιλογή της ολοκλήρωσης της παραγγελίας («checkout») σε ένα σύστημα, τότε οι παραγγελίες προωθούνται απευθείας στο σύστημα POS, έτσι ώστε το προσωπικό σας να μη χρειάζεται να τις αναζητήσει ή μεταγράψει από κάποιο τρίτο σύστημα. Ένα ολοκληρωμένο σύστημα απαιτεί, επίσης, μόνο ένα μενού –αυτό που επιλέγετε–, αποφεύγοντας αχρείαστα κόστη και λειτουργίες.
Μια ιδιαίτερα πρακτική και αρκούντως θετική πτυχή του online συστήματος παραγγελιοληψίας σας εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού έχει να κάνει με τη δυνατότητα το τελευταίο να επιλέξει τον τρόπο που το εξυπηρετεί να την πραγματοποιήσει μέσω σταθερού τηλεφώνου, φορητού υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητού τηλεφώνου. Και αυτό, καθώς στους πελάτες προσφέρετε την ευκαιρία να μη δεσμεύονται από την τοποθεσία, την ώρα και το timing, μετουσιώνοντας την επιθυμία τους σε πράξη και λειτουργώντας από την αρχή της διαδικασίας με απελευθερωμένο σκεπτικό, δίχως αγκυλώσεις και περιορισμούς! Πώληση στο… πιάτο, δηλαδή!