Περίπου το 50% των καταναλωτών αναφέρουν πως τα προϊόντα που είναι «sugar-free», ή «χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη», αλλά και τα «απαλλαγμένα από γενετικά τροποποιημένα συστατικά (Genetically-MOdified – GMO)» επηρεάζουν την επιλογή τους για το είδος του φαγητού ή του αναψυκτικού που θα επιλέξουν. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που προκύπτει από πρόσφατη μελέτη της GfK Market, στην οποία συμμετείχε δείγμα 23.000 ατόμων από 17 χώρες διεθνώς.
Ποιοι παράγοντες βαρύνουν στην απόφαση αγοράς
Μάλιστα, οι δύο προαναφερθέντες παράγοντες (ζάχαρη και γενετικά τροποποιημένα συστατικά) βρέθηκαν στην κορυφή της σχετικής λίστας των επιλογών ενός ιδιαίτερα διευρυμένου τμήματος του καταναλωτικού κοινού που έλαβε μέρος στη σχετική έρευνα. Κατάφεραν, μάλιστα, να ξεπεράσουν άλλους –αντίστοιχης λογικής– παράγοντες όπως είναι η χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, τα οργανικά/βιολογικά προϊόντα, τα περιορισμένα επίπεδα λίπους, τα εμπλουτισμένα προϊόντα με βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία.
Για την ακρίβεια, από τους συνολικά 23.000 ερωτηθέντες καταναλωτές, περίπου οι μισοί (48%) απάντησαν πως όταν φτάνει η στιγμή να επιλέξουν για φαγητό και ποτό, η ζάχαρη και τα γενετικά τροποποιημένα είναι «εξαιρετικοί» ή «πολύ σημαντικοί» παράγοντες.
Στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο ή αλάτι, με ποσοστό επιλογής 45%. Όσο για την 4η θέση, την καταλαμβάνουν τρεις παράγοντες με ποσοστό 44%: Τα οργανικά/βιολογικά προϊόντα, αυτά με περιορισμένο επίπεδο λίπους, καθώς επίσης και όσα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία.
Οργανικά, προβιοτικά και δίχως γλουτένη προϊόντα παίζουν καθοριστικό ρόλο για όσους είναι μικρότεροι των 40 ετών!
Μια τέτοια έρευνα που καλύπτει ένα σημαντικό γεωγραφικό πεδίο σε συμμετοχή δεν ολοκληρώνεται απλά και μόνο με την απλή απαρίθμηση ποσοστών και απλοϊκών αριθμητικών δεδομένων. Ειδικά όταν αυτά αφορούν τάσεις μιας ιδιαίτερα «ζεστής» αγοράς, όπως είναι αυτή των τροφίμων και των αναψυκτικών. Υπό αυτό το πρίσμα, η GfK εξέτασε και μια σειρά από άλλους ενδιαφέροντες παράγοντες που αν μη τι άλλο «σκιαγραφούν» το παρόν και καταδεικνύουν το μέλλον.
Τι άλλα αξιοποιήσιμα στοιχεία ανέδειξε η μελέτη της GfK Market; Οι περισσότερο επιλεκτικοί καταναλωτές που αγοράζουν τρόφιμα και αναψυκτικά κινούνται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών. Μάλιστα, από την εν λόγω κατηγορία προκύπτουν τα υψηλότερα ποσοστά σε ό,τι αφορά τους «εξαιρετικούς» και «πολύ σημαντικούς» παράγοντες, σχεδόν στο σύνολο των απαντήσεων στις ερωτήσεις της έρευνας.
Επιπροσθέτως, προϊόντα τα οποία είναι οργανικά/βιολογικά, εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, πρεβιοτικά ή προβιοτικά και δίχως γλουτένη είναι ιδιαίτερα σημαντικά για όσους είναι μικρότεροι των 40 ετών, εν συγκρίσει με όσους είναι μεγαλύτεροι αυτού του ηλικιακού σημείου.