XENIA 2019 Στη μεγάλη έκθεση του τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Νοεμβρίου συμμετείχαν
550 εκθέτες κι έδωσαν το «παρών» 32.000 επαγγελματίες.
Μεγάλη η γκάμα των προϊόντων κι υπηρεσιών που παρουσιάστηκαν για την αναβάθμιση των τουριστικών επιχειρήσεων.
Πλήθος προϊόντων, υπηρεσιών κι επισκεπτών
Η Xenia 2019 πραγματοποιήθηκε 28 με 30 Νοεμβρίου στο Metropolitan EXPO, επιχειρώντας για ακόμα μία χρονιά να αφήσει το στίγμα της στην εξέλιξη του τουριστικού μοντέλου της χώρας. Στην έκθεση συμμετείχαν 550 εκθέτες, ανάμεσα στους οποίους ήταν κι η «Τουριστική Αγορά», και σύμφωνα με τις μετρήσεις των διοργανωτών η επισκεψιμότητα ανήλθε σε 32.000 άτομα από 20.600 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξαν οι διοργανωτές για τους 32.000 επισκέπτες της Xenia 2019, υπήρξε μεγάλη ποικιλία από όλο το φάσμα των τουριστικών επιχειρήσεων. Τη μερίδα τους λέοντος είχαν οι decision makers ξενοδοχείων κι ενοικιαζόμενων δωματίων που εκπροσωπούσαν πάνω από 10.000 επιχειρήσεις.
Εντύπωση έκανε κι η παρουσία αρχιτεκτόνων και διακοσμητών από 3.000 περίπου γραφεία. Γενικότερα, οι επαγγελματίες επισκέπτες εκπροσώπησαν 20.600 επιχειρήσεις. Επίσης, θα μας επιτραπεί κι ένα σχόλιο για το Airbnb: «Το να επισκέπτονται μια τουριστική έκθεση άνθρωποι που ασχολούνται με τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν είναι κακό, τουναντίον. Δείχνει πως αυτοί οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για αυτό που κάνουν και ψάχνουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους. Το πρόβλημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι να δημιουργηθεί ένα αυστηρό πλαίσιο, ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός κι αυτά τα καταλύματα να λειτουργούν ισότιμα και να έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με κάθε νόμιμη επιχείρηση».
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν οι ομιλίες του Digi Hotel και το πρότζεκτ Hotel Megatrends
Εκθέματα για όλες τις ανάγκες
Όπως και να έχει, πρέπει να τονιστεί πως οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και δεν επισκέφθηκαν την Xenia 2019 δεν έπραξαν σοφά, καθώς στην έκθεση αναδείχτηκε μία πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων, παρουσιάστηκαν ποιοτικές υποδομές με χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα, κάτι που αφορά άμεσα τον τουρισμό σήμερα, και αναλύθηκαν μεταξύ άλλων κι οι νέες διεθνείς τάσεις τουρισμού, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Επίσης, σημαντική ήταν η παρουσία του κατασκευαστικού κλάδου, που ήταν πιο διευρυμένος σε σχέση με το παρελθόν, καλύπτοντας τις ανάγκες ακόμα και των πλέον απαιτητικών πελατών. Όλες οι λύσεις για την κατασκευή, ανακαίνιση κι εξοικονόμηση ενέργειας στα ξενοδοχεία παρουσιάστηκαν μέσα από 180 περίπτερα -συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων των επιχειρήσεων leader του κλάδου- που κάλυψαν συνολικά 12.500τ.μ.
Αναλύσεις για τις σύγχρονες τεχνολογίες
Επιπλέον, πέρα από τα εκθέματα και τα περίπτερα, όσοι έδωσαν το «παρών» στην Xenia μπόρεσαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους μέσα από τις παράλληλες εκδηλώσεις. Χαρακτηριστική ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στον κύκλο των ομιλιών του Digi Hotel, καθώς η προσέλευση στο ειδικά διαμορφωμένο stage ξεκίνησε σχεδόν μία ώρα πριν από την έναρξη της πρώτης εισήγησης. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας έχει αλλάξει τα δεδομένα και στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά και στον τρόπο που οι ταξιδιώτες αναζητούν τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες. Η ανάλυση από ειδικούς πάνω σε μία μεγάλη θεματολογία που αφορά όλους όσοι δραστηριοποιούνται στη φιλοξενία κέρδισε το έντονο ενδιαφέρον πολλών επισκεπτών.
Στην Xenia παρουσιάστηκε μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για το παρόν και το μέλλον του τουρισμού.
Το πρόγραμμα του Digi Hotel διήρκησε και τις 3 ημέρες της έκθεσης. Ξεπέρασε τις 20 ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων 60 ομιλητές, ανέλυσαν και παρουσίασαν πληθώρα θεμάτων κι απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που αφορούν τον σύγχρονο Έλληνα ξενοδόχο. Στο μικροσκόπιο των ειδικών τέθηκε η τουριστική σαιζόν του 2019, κατά την οποία σημειώθηκαν στοιχεία αστάθειας και χαμηλών προκρατήσεων, ενώ σημαδεύτηκε από την κατάρρευση του tour operator, Thomas Cook.
Data και case studies
Οι εξειδικευμένοι ομιλητές παρουσίασαν στατιστικά στοιχεία, στρατηγικές και case studies με καλές πρακτικές για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, ενώ εκτίμησαν ότι το 2020 θα είναι μια χρονιά σταθεροποίησης για τον ελληνικό τουρισμό. Οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες, οι τρόποι προσέλκυσής τους μέσω απευθείας κρατήσεων, η μεγιστοποίηση της κερδοφορίας και το πώς αυτή επιτυγχάνεται, μέσω της δυναμικής τιμολόγησης και της «τέχνης» του yield management, κι o καθορισμός personas ήταν θέματα που αναλύθηκαν με λεπτομέρεια. Σε ένα μεγάλο πάνελ, συζητήθηκε η ορθή κατανομή των καναλιών πωλήσεων, το προφίλ των πελατών και τα ποσοστά ακυρώσεων. Μια ομιλία γεμάτη έμπνευση, με θέμα «Ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο», παρουσίασε η Google Greece.
Κατά τη δεύτερη ημέρα του Digi Hotel, κυριάρχησε το θέμα της προβολής, της προώθησης και των εμπειριών, όπου αναλύθηκε όλο το φάσμα της ψηφιακής διαφήμισης κι οι δυνατότητες που αυτή δίνει στον ξενοδόχο να προβληθεί και να προσελκύσει στοχευμένη πελατεία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι ομιλίες για το Search Marketing, δηλαδή τα στοιχεία εκείνα που πρέπει να διαθέτει ένα ξενοδοχείο στο ψηφιακό του πορτφόλιο, ώστε να είναι ορατό στις αναζητήσεις, το περιεχόμενο, η σωστή στρατηγική του, το Blogging και το Email marketing, οι σύγχρονες πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και το funnel optimization. To Digi Hotel εγκαινίασε και μια νέα επίκαιρη ενότητα με θέμα τις Εμπειρίες. Ένα πάνελ ειδικών ανέλυσε το θέμα «Από την Εμπειρία της Κράτησης στην Εμπειρία του Ταξιδιώτη» και μίλησαν για τη δημιουργία υπεραξίας, μέσα από την πώληση των εμπειριών, την αξιολόγηση και την επιρροή των influencers, αλλά και το Digital Destination Marketing.
Καινοτομία και παράδοση
Θετικά σχόλια απέσπασε και το Hotel Megatrends, που φέτος είχε κεντρικό θέμα «Καινοτομία και παράδοση». Πέντε αρχιτέκτονες και designers παρουσίασαν αντιστοίχως πέντε καινοτόμα concepts χώρων φιλοξενίας, σε μια επιφάνεια 355τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο, ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών.
Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν ένα Reception Lounge, ένα Boutique Room, ένα Studio Room, ένα Εστιατόριο στη Φύση κι ένα Smartech Space σε πραγματικές συνθήκες. Η καινοτομία του Megatrends δεν περιορίστηκε μόνο στους προαναφερθέντες χώρους, καθώς ακριβώς δίπλα δημιουργήθηκε ένα ειδικός χώρος, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία σειρά διαλέξεων με θεματικές ενότητες γύρω από την αρχιτεκτονική, τα υλικά κατασκευής, το marketing, την τεχνολογία, την οικολογία, τα trends φιλοξενίας κ.ά.