Τα τελευταία χρόνια έχει ξεσπάσει μια μεγάλη αντίδραση όσον αφορά τα συμβατικά προϊόντα, με τους καταναλωτές να στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας. Από αυτή την τάση δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος ο τομέας της εστίασης, όπου τα bio-restaurants έχουν αρχίσει να ξεπετάγονται, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού που επιθυμεί το clean eating.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν βιολογικά προϊόντα και το ερώτημα που θέτουν οι πιο δύσπιστοι είναι το αν και κατά πόσο αυτά είναι ασφαλή. Αρχικά, αξίζει να διευκρινίσουμε τι είναι τα βιολογικά προϊόντα. Βιολογικά θεωρούνται τα τρόφιμα που παράγονται με μεθόδους οι οποίες δεν περιλαμβάνουν συνθετικά φυτοφάρμακα και χημικά λιπάσματα, ενώ δεν υποβάλλονται σε επεξεργασία με τη χρήση ακτινοβολίας, βιομηχανικών διαλυτών ή χημικών πρόσθετων τροφίμων.
Τα βιολογικά τρόφιμα δηλαδή, είναι τρόφιμα απαλλαγμένα από τεχνητά πρόσθετα τροφίμων και συνήθως υποβάλλονται σε επεξεργασία με λιγότερες τεχνητές μεθόδους, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα φυτοφάρμακα επιτρέπονται και σε αυτόν τον τύπο καλλιέργειας, εφόσον όμως δεν είναι συνθετικά.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, ένα τρόφιμο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «βιολογικό» εάν περιέχει το λιγότερο 95% βιολογικά συστατικά και δεν περιέχει γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Αν πρόκειται για ζώα, θα πρέπει να εκτρέφονται με τακτική πρόσβαση σε βοσκοτόπους και χωρίς τη χρήση αντιβιοτικών ή ορμονών ανάπτυξης. Θα πρέπει δηλαδή, να επιτρέπεται στον οργανισμό να αναπτυχθεί φυσικά και σύμφωνα με το DNA του και όχι νωρίτερα, όπως γίνεται με την προσθήκη αυξητικών ορμονών που περνάνε τελικώς και στον καταναλωτή μέσω του κρέατος.
Μήπως είναι ένας καλοστημένος μύθος;
Προτού αναλύσουμε αν πρέπει τα εστιατόρια να εντάξουν στο μενού τους βιολογικά προϊόντα, ας εξετάσουμε τη δυσπιστία μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού σχετικά με το αν τα προϊόντα αυτά είναι πράγματι βιολογικά ή αν είναι ένα καλοδουλεμένος μύθος που στόχο έχει το πορτοφόλι του.
Προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας με τις παραπάνω προδιαγραφές φυσικά και υπάρχουν στις αγορές. Δεν θα τα συναντήσουμε ωστόσο με την ίδια αφθονία όσο τα συμβατικά, καθώς δεν υπάρχουν όλα τα τρόφιμα όλο τον χρόνο. Δεν υπάρχουν δηλαδή σε βιολογική αγορά ντομάτες τον Δεκέμβριο, αφού η εποχή τους είναι το καλοκαίρι. Αυτό από μόνο του λοιπόν τα καθιστά πιο σπάνια άρα και πιο ακριβά.
Η αλήθεια είναι ότι η ένταξη βιολογικών προϊόντων στο μενού θα κάνει ένα εστιατόριο να ξεχωρίσει και να μπει σε μια άλλη κατηγορία που απευθύνεται σε ένα πιο exclusive, premium κοινό.
Το ζήτημα της τιμής
Το πρώτο εμπόδιο που θα συναντήσει κανείς στην απόφασή του να εντάξει προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας στο πιάτο του, είναι η τιμή. Διάθεση για clean eating υπάρχει, γιατί ο καταναλωτής έχει πειστεί ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο ωφέλιμα. H τιμή, ωστόσο, είναι ένα σοβαρό θέμα τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τους επαγγελματίες της εστίασης που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής.
Η αλήθεια είναι ότι η ένταξη βιολογικών προϊόντων στο μενού θα κάνει ένα εστιατόριο να ξεχωρίσει και να μπει σε μια άλλη κατηγορία που απευθύνεται σε ένα πιο exclusive, premium κοινό. Συν τοις άλλοις τα βιολογικά εστιατόρια παρουσιάζουν και εκπληκτικές ευκαιρίες για τους βιοκαλλιεργητές και είναι ένας γευστικός παράδεισος για τους καταναλωτές που υποστηρίζουν το clean eating.
Αν λοιπόν δεν είστε σίγουροι για το αν πρέπει ή όχι να εντάξετε βιολογικά τρόφιμα στο μενού του εστιατορίου σας, παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους δέκα καλύτερους λόγους για τους οποίους πρέπει σκεφτείτε σοβαρά ότι ήρθε η ώρα να κάνετε το μεγάλο βήμα.