Οι πελάτες που, είτε για λόγους υγιεινής διατροφής ή για την απόλαυση μιας διαφορετικής γεύσης, επιλέγουν τις veggie εκδοχές των burgers διεθνώς αποτελούν ένα αξιόλογο
ποσοστό μεταξύ του συνόλου των καταναλωτών.
Πώς η εστίαση διεθνώς επιχειρεί να μεταβάλλει το τοπίο των veggie burgers
Όταν, λοιπόν, αυτοί αρχίζουν να στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα για το γεγονός της έντονης επαναληψιμότητας των γεύσεων, της έλλειψης πρωτοτυπίας και φρεσκάδας, της απουσίας δημιουργικότητας και της παρωχημένης προσέγγισης σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, αυτομάτως, η εστιατορική σκηνή αφυπνίζεται κι αποφασίζει να δράσει! Αποτέλεσμα; Σταδιακά αλλάζει η μέχρι πρότινος εικόνα και το perception των πελατών. Τελευταία, σε διεθνές επίπεδο, παρατηρείται σημαντική ενίσχυση της ζήτησης για veggie burgers, γεγονός που αναγκάζει ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες του κλάδου της μαζικής εστίασης να αναζητούν τρόπους και… χώρο, προκειμένου να τα τοποθετήσουν στο μενού τους.
Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία αυτές οι γεύσεις δεν περιορίζονται σε χορτοφάγους κι αντίστοιχης λογικής μενού ούτε και παρουσιάζονται στηριζόμενες στην ιδιαιτερότητά τους! Εξάλλου, πλέον, το veg-forward eating έχει αναδειχθεί σε mainstream, με την υποκατηγορία των burgers να εμφανίζει σημαντική κινητικότητα. Μάλιστα, ολοένα και πιο πολλές αλυσίδες μαζικής εστίασης στο εξωτερικό δείχνουν να πειραματίζονται με ποικίλες γεύσεις burgers που στηρίζονται σε λαχανικά, τις οποίες προσπαθούν να συνδέσουν με τα μενού τους και, την ίδια στιγμή, να εμπεριέχουν τέτοια δυναμική, ώστε να ενδυναμώσουν έτι περαιτέρω τις πωλήσεις τους.
Outdated, «κουραστικές» κι αδιάφορες προτάσεις!
Μπορεί τα veggie burgers να κυκλοφορούν στη διεθνή αγορά εδώ κι αρκετά χρόνια, εντούτοις, κάτι οι αναδυόμενες τάσεις, κάτι τα γευστικά «θέλω» των ίδιων των πελατών έχουν οδηγήσει τελευταία τους επαγγελματίες της μαζικής εστίασης στην αναζήτηση ορισμένων ψηγμάτων καινοτομίας και δημιουργικότητας, που με τη σειρά τους θα ανανεώσουν και θα αναβαθμίσουν τη συνολικότερη γαστριμαργική εμπειρία των πελατών. Αλήθεια, τι ζητούν οι καταναλωτές επί του συγκεκριμένου ζητήματος; Ποιο το feedback που δίνουν και σε ποια σημεία εστιάζουν το ενδιαφέρον τους; Δίχως περιστροφές, ζητούν μεγαλύτερη ποικιλία στις veggie κι εν γένει χορτοφαγικής λογικής επιλογές τους.
Κι αυτό, καθώς δηλώνουν «κουρασμένοι» από τις επαναλαμβανόμενες επί επαναλαμβανομένων πανομοιότυπες προτάσεις που τους σερβίρονται, οι οποίες, στην πλειοψηφία τους, είναι προκατασκευασμένες λύσεις. Αποτέλεσμα; Να απουσιάζει παντελώς η πρωτοτυπία, η ποικιλία, η δημιουργικότητα, η φαντασία, η πινελιά που θα κάνει τη διαφορά, ο εμπλουτισμός σε επίπεδο πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται κι αξιοποιούνται και, το κυριότερο, η φροντίδα κι η προσοχή! Μάλιστα, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές υπογραμμίζουν πως αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται ως μια ακόμη τάση, ένας ακόμη πελάτης, μια ακόμη ημέρα στη δουλειά… Κι αυτό, για μια κατηγορία πελατών που δηλώνει ευθαρσώς πως είναι διατεθειμένη να πληρώσει παραπάνω, προκειμένου να απολαύσει μια γευστική, διαφορετική veggie burger πρόταση! Lose-lose υπόθεση εργασίας, δηλαδή!
Καινοτόμος σύσταση, νέες πρώτες ύλες, διαφορετικό μαγείρεμα!
Τα ανωτέρω φαίνεται πως… τσίγκλησαν δημιουργικά μια σειρά από επιχειρήσεις εστίασης σε προηγμένες οικονομικά και γευστικά γεωγραφίες (λ.χ. ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Δανία κ.ά.), οι οποίες εδώ και μια διετία αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν άμεσα κι αποτελεσματικά την πίεση που ασκούσαν οι καταναλωτές. Και, φυσικά, θέλησαν να ωφεληθούν από τα αξιόλογα έσοδα που φαίνονταν να χάνουν, παραμένοντας αδρανείς απέναντι σε σειρά από εκκλήσεις κι απαιτήσεις! Τι έκαναν; Επαναπροσέγγισαν την όλη διαδικασία, τη… διάβασαν υπό εντελώς διαφορετικό πρίσμα, αναθεώρησαν άρδην σχεδιασμούς και πρακτικές περασμένων ετών, διεύρυναν τον δημιουργικό τους ορίζοντα, προκειμένου να μην αποκλείσουν εκ προοιμίου κάποιο συστατικό, κι εν τέλει πειραματίστηκαν. Πολύ, όσο κι εξελικτικά!
Το μαγείρεμα κάθε veggie burger σε τηγάνι που χρησιμοποιείται για σοτάρισμα αντί σε επίπεδη επιφάνεια ή σχάρα ψησίματος εξασφαλίζει στο μπιφτέκι μια ωραία, ελαφρά τηγανισμένη κρούστα, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί καλύτερα τη γεύση του και το πόσο ζουμερό είναι!
Απλές παρατηρήσεις, λ.χ. το μαγείρεμα κάθε veggie burger σε τηγάνι που χρησιμοποιείται για σοτάρισμα αντί σε επίπεδη επιφάνεια ή σχάρα ψησίματος, έφεραν αλλαγές. Τι διαπιστώθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση; Πως η αλλαγή τρόπου ψησίματος εξασφαλίζει στο μπιφτέκι μια ωραία, ελαφρά τηγανισμένη κρούστα, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί καλύτερα τη γεύση του και το πόσο ζουμερό είναι! Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο ζήτημα της περισσότερο υγιεινής σύστασής τους, με περιεχόμενο που χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υγιή λίπη! Ορισμένοι εστιάτορες πειραματίστηκαν αρκούντως δημιουργικά σε ό,τι αφορούσε τη βάση των προτάσεών τους, όπως veggie burgers που στηρίζονται σε μαύρα φασόλια και αυγά.
Παράλληλα, έγινε προσπάθεια να δοθούν ποικίλα… twist στην προσέγγισή τους, με μια εκ των πλέον διαδεδομένων όσο κι επιτυχημένων να είναι η μεσογειακή γεύση! Με το σύνολο των παραπάνω ενεργειών, παρατηρήθηκε πως οι πωλήσεις των νέας γενιάς veggie burgers τριπλασιάστηκαν, εν συγκρίσει με το παρελθόν, και δη με τις «παραδοσιακές» όσο και… πολυφορεμένες εκδοχές του κοντινού παρελθόντος! Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως δεν παρατηρείται κάποιου είδους «κανιβαλισμός» σε σχέση με τις πωλήσεις που εξακολουθούν να σημειώνουν τα μπιφτέκια από μοσχάρι.