Το TripAdvisor λάνσαρε πρόσφατα την εφαρμογή TripAdvisor Ads, μέσω της οποίας στοχεύει σε πελατεία επιχειρήσεων εστίασης, στην οποία απευθύνεται μέσω sponsored τοποθετήσεων. Το διττό ερώτημα που προκύπτει –σχεδόν– αβίαστα είναι τι θα κερδίσουν οι ίδιοι οι χρήστες και πώς θα αντιδράσουν σε συνάρτηση με το μη πληρωμένο περιεχόμενο.

Αφορμή για αυτή τη σκέψη αποτέλεσαν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο Αμερικανικός Εθνικός Σύνδεσμος Εστιατορίων (National Restaurant Association), με βάση τα οποία οι πωλήσεις της βιομηχανίας των εστιατορίων –μόνο στις ΗΠΑ– αναμένεται να ξεπεράσουν το επίπεδο των 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων υπολογίζεται πως το 4% θα δαπανηθεί σε εν γένει marketing budget!

Με βάση, λοιπόν, το παραπάνω ποσό, εξειδικευμένα websites, όπως το TripAdvisor, δεν θα μπορούσαν να μείνουν απαθή σ’ ένα budget της τάξης των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων που περιμένει να δαπανηθεί. Έτσι λοιπόν, το TripAdvisor για πρώτη φορά παρέχει τόσο σε μεμονωμένα εστιατόρια, όσο και σε οργανωμένες αλυσίδες τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε ακόμη περισσότερους πελάτες τους μέσω cost-per-click χορηγούμενων διαφημίσεων εντός των native αποτελεσμάτων αναζήτησης του ίδιου του site.

Στόχος η πελατεία που ενδιαφέρεται για την εστίαση

Τέτοιες cost-per-click διαφημίσεις είναι και τα TripAdvisor Ads που παρέχουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης να προωθήσουν το κατάστημά τους σε δυνητικούς πελάτες. Με ποιον τρόπο; Προσελκύοντας κίνηση στην παρουσίαση της επιχείρησής τους, που βρίσκεται στο TripAdvisor, μέσω χορηγούμενων τοποθετήσεων.

Τα TripAdvisor Ads παρέχουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης να προωθήσουν το κατάστημά τους σε δυνητικούς πελάτες, προσελκύοντας κίνηση στην παρουσίαση της επιχείρησής τους που βρίσκεται τοποθετημένη στο TripAdvisor, και όλα αυτά μέσω χορηγούμενων τοποθετήσεων.

Οι χρήστες-ενδιαφερόμενοι πελάτες αναμένεται να βλέπουν διαφημιστικές καταχωρήσεις αμέσως μόλις αναζητήσουν ή εισέλθουν στη σχετική κατηγορία εστιατορίων στο TripAdvisor, καθώς και στην κορυφή των σχετικών αποτελεσμάτων αναζήτησης εστιατορίων. Η λογική προσομοιάζει σε αυτό που συμβαίνει σε αντίστοιχες διαφημίσεις στην Google, κάτι που μπορεί να ωθήσει μια επιχείρηση στην κορυφή της σειράς εμφάνισης. Αυτό που αξίζει να ελεγχθεί είναι εάν οι χρήστες αποδέχονται αυτές τις πληρωμένες τοποθετήσεις ως αυθεντικές ή εάν αυτομάτως θα μεταβούν στις πιο κάτω βαθμολογημένες καταχωρίσεις.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι επαγγελματίες εστιάτορες σε παγκόσμιο επίπεδο αναφέρουν σε πλείστες περιπτώσεις πως οι online listings, όπως το TripAdvisor, βρίσκονταν μεταξύ των τριών κορυφαίων και αποτελεσματικών καναλιών marketing για την προσέλκυση ακόμη μεγαλύτερης κίνησης στην επιχείρησή τους. Έτσι, λοιπόν, τα TripAdvisor Ads αποτελούν απευθείας απάντηση σε αυτή τη διαρκώς αναπτυσσόμενη λογική που αναδύεται στη διεθνή αγορά.

Ουσιαστικά, τα TripAdvisor Ads αποσκοπούν στην παροχή ενός γρήγορου και εύκολου τρόπου επικοινωνίας μεταξύ των επαγγελματιών της εστίασης και των δυνητικών πελατών τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που διενήργησε το TripAdvisor, με τίτλο «2017 Restaurant Marketing Study», η συντριπτική πλειοψηφία (85%) των ιδιοκτητών εστιατορίων και εν γένει επιχειρήσεων μαζικής εστίασης στις ΗΠΑ θεωρούν πως θα έπρεπε να προβούν σε περισσότερες ενέργειες προκειμένου να προβάλουν και να προωθήσουν την επιχείρησή τους. Μέσω των TripAdvisor Ads, λοιπόν, η εταιρεία φιλοδοξεί να διευκολύνει την εντεινόμενη αναγκαιότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

TripAdvisor«Απάντηση» στην αυξανόμενη e-διείσδυση

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ της κλασικής μορφής του TripAdvisor και των γνωστών reviews, αλλά και της τοποθέτησης των εστιατορίων με σειρά δημοφιλίας και της βαθμολογίας που συγκεντρώνουν; Τα TripAdvisor Ads θα δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μαζικής εστίασης να αγοράζουν απόλυτα εστιασμένες διαφημιστικές θέσεις σε desktop και φορητές συσκευές, επιτρέποντάς τους να «στέλνουν» απευθείας πελατεία στην παρουσίαση της επιχείρησής τους.

Οι διαφημίσεις φτάνουν στους επισκέπτες που αναζητούν εστιατόρια σε μια συγκεκριμένη περιοχή, ανάλογα με τις προσωποποιημένες επιλογές αναζήτησης. Αυτές μπορεί να είναι η μέση τιμή γεύματος, ο τύπος της κουζίνας, το επίπεδο της εξυπηρέτησης, η ευκολία στην προσβασιμότητα, η ύπαρξη χώρου στάθμευσης ή η παροχή πρωινού, μεσημεριανού ή δείπνου. Σήμερα, που βιώνουμε μια τεχνολογική περίοδο κατά την οποία οι μεγαλύτερες πωλήσεις επηρεάζονται δραστικά ή προέρχονται απευθείας από διαδικτυακούς κολοσσούς, όπως το Facebook και η Google, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το TripAdvisor έχει εξετάσει αυτή τη μορφή διαφήμισης που κινείται με γνώμονα τον χρήστη.

Αναμφίβολα, ένα βασικό ερώτημα που εγείρεται είναι εάν και κατά πόσο οι χρήστες θα είναι σε θέση να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ μιας κριτικής, μιας παρουσίασης και μιας πληρωμένης εγγραφής που βρίσκεται σε υψηλή θέση, σε σύγκριση με όσες έχουν καταφέρει να βρίσκονται ψηλά χάρη στην πελατεία του

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας