Travel Law Forum

Με τη συμμετοχή κορυφαίων, σύμφωνα με το Aviation 2018: Analysis του έγκριτου Who’swholegal, έμμισθων δικηγόρων και εκπροσώπων δικηγορικών εταιρειών από 10 χώρες ολοκληρώθηκε το 2nd Travel Law Forum – Current Issues in Travel Law.

Το 2nd Travel Law Forum διοργανώθηκε πρόσφατα από την Palladian Conferences στο Titania Hotel, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και με τη συνεργασία του International Institute of Air & Space Law-University of Leiden .

Ο τρόπος με τον οποία επιδρά ένα ενδεχόμενο Brexit στα ταξίδια και τον τουρισμό, οι απαιτήσεις των επιβατών προς τις αεροπορικές εταιρείες, η υποδομή των αεροδρομίων, η χρηματοδότηση αεροπορικού υλικού και κατασκευής υποδομών, είναι μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν στο συνέδριο.

Ο καθηγητής Pablo Mendes de Leon, κατά την εισαγωγική του ομιλία στο συνέδριο αναφέρθηκε στη Σύμβαση του Σικάγου, η οποία συνάφθηκε πριν από 75 χρόνια για τη διεθνή πολιτική αεροπορία. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι, «το 2019 οι σχετικές με την ασφάλεια διατάξεις που έγιναν από και σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου, αναφέρθηκαν μετά από δύο δραματικά ατυχήματα που αφορούσαν αεροσκάφη της Boeing MAX. Τα ατυχήματα αυτά προκαλούν ερωτήματα σχετικά με την πιστοποίηση των αεροσκαφών και κατά πόσο πρέπει να προσαρμοστούν τα πρότυπα πιστοποίησης.»

Επίσης, επισήμανε το ζήτημα του Brexit, το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο «ενθαρρύνει την εφαρμογή της ελευθερίας της υπερπτήσης που διασφαλίζεται από τη Σύμβαση του Σικάγου και τη Διεθνή Συμφωνία Αεροπορικών Υπηρεσιών του 1944 που συνδέεται με αυτήν

Ο κ. Andrew Harakas, Partner της Clyde & Co, παράθεσε στην παρουσίαση του τα δικαιώματα καταναλωτών στον τομέα των αερομεταφορών στις ΗΠΑ, τον τρόπο εφαρμογής του κανονισμού 261 της ΕΕ στα Δικαστήρια των ΗΠΑ.

Η κα Esther Mallach, Partner της δικηγορικής εταιρείας Arnecke Sibeth Dabelstein, αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση της στον κανονισμό 261/2004 της ΕΕ σχετικά με τις απαιτήσεις από τους επιβάτες και τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες για να απαντήσουν σε αυτές. Συγκεκριμένα, παρουσίασε το νομικό πλαίσιο και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται αυτές οι απαιτήσεις στο Αγγλικό Δικαστήριο, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καταλήγοντας στο Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ανώτατο Δικαστήριο (BGH).

Στη συνέχεια, ο κ. Peter Urwantschky, Partner της δικηγορικής εταιρείας Urwantschky Dangel Borst, υπογράμμισε κατά την παρουσίαση του, ότι ο κανονισμός 261/2004 προκάλεσε τεράστιες διαφορές στη Γερμανία. Οι περισσότερες από τις υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον των γερμανικών δικαστηρίων εξετάζουν το ζήτημα, αν η αεροπορική εταιρεία έχει το δικαίωμα να αρνηθεί να καταβάλει αποζημίωση στον ενάγοντα με το επιχείρημα ότι η καθυστέρηση ή η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, όπως ακραίες καιρικές συνθήκες ή μέτρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Ακόμη, τόνισε ότι το πρόβλημα για την αεροπορική εταιρεία είναι να προσκομίσει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για τέτοιες έκτακτες περιστάσεις.

Ο κ. Σταμάτης Βαρσάμος αναφέρθηκε στους αερολιμένες και στους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας της ΕΕ. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι είναι μια εξελισσόμενη σχέση και αφού έδωσε τον ορισμό των υπηρεσιών της αεροναυτιλίας και εξήγησε τι συμπεριλαμβάνει, ανέφερε τις προκλήσεις που θα δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν.

Η κα Κάτια Αβραμίδου, στην παρουσίαση της με τίτλο «Μεταβίβαση κυριότητας αεροσκαφών ή κινητήρων, ανανέωση σύμβασης, ανάθεση», τόνισε αρχικά ότι η μεταφορά των δικαιωμάτων κυριότητας, ανανέωσης και εκχώρησης περιλαμβάνεται στις περισσότερες ιδιωτικές συμφωνίες. Μεταξύ άλλων, ανέφερε τους λόγους μεταβιβάσεων και ανανέωσης, τις συνθήκες υπό τις οποίες διαρθρώνονται, καθώς και τα αποτελέσματα αυτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας