Στο σημείο να προσλάβουν ντετέκτιβ έφτασαν ξενοδοχεία της Τουρκίας με σκοπό να εξακριβώσουν εάν τα δηλωμένα κρούσματα ασθενειών από βρετανούς τουρίστες εξαιτίας των υπηρεσιών του ξενοδοχείου ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με την ΑΒΤΑ, το 2017 ο αριθμός τέτοιων περιπτώσεων αυξήθηκε κατά 434% σε σχέση με το 2016 με τους Βρετανούς να λαμβάνουν αποζημιώσεις ύψους 370 εκατ. λιρών από ξενοδοχεία του εξωτερικού, ποσό ρεκόρ στην ιστορία του βρετανικού τουρισμού.
Επίσης πάνω από το 60% των περιπτώσεων παραπόνου αφορούσε ισπανικά ξενοδοχεία, και ο συχνότερος λόγος που επικαλούνταν οι τουρίστες ήταν οι στομαχικές διαταραχές εξαιτίας κακής διατροφής ή ποτών στο ξενοδοχείο.
Σύμφωνα με τον Bulent Bulbuloglu αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Τουρκικών Ξενοδοχείων, ο αριθμός των ψευδών ισχυρισμών ασθένειας την περασμένη σεζόν έφτασε σε ιστορικό ρεκόρ με τους ξενοδόχους να αναγκάζονται να καταβάλλουν αποζημιώσεις για ψευδείς ασθένειες στις 6 από τις 10 περιπτώσεις καταγγελιών.
Το φαινόμενο των ψευδών ισχυρισμών με απαίτηση αποζημίωσης από τα ξενοδοχεία τα τελευταία χρόνια παρουσίασε ραγδαία αύξηση, με επίκεντρο ψευδή παράπονα για κακό φαγητό και ατυχήματα εντός του ξενοδοχείου τα οποία κατέστρεφαν δήθεν τις διακοπές των τουριστών που υπέβαλλαν τις αιτήσεις αποζημίωσης.
Οι Βρετανοί τουρίστες αποτέλεσαν μεγάλο στόχο για τις εταιρίες διαμεσολάβησης οι οποίες τους υποκινούσαν, μετά το τέλος του ταξιδίου, να υποβάλλουν ψευδείς ισχυρισμούς ασθενείας, με κίνητρο την αποζημίωσή τους και κρατώντας οι ίδιες ως προμήεια ένα ποσοστό από την αποζημίωση του ξενοδοχείου.
Έτσι, φέτος, στα ξενοδοχεία που υποδέχονται τουρίστες από τη Βρετανία, πριν την έναρξη της σεζόν, θα τοποθετηθούν κάμερες παρακολούθησης στους δημόσιους χώρους – εστιατόρια, lounge, πισίνες ενώ για να μειωθεί ο αριθμός των παράλογων παραπόνων, προσλαμβάνουν εργαζόμενους με καθήκοντα ντετέκτιβ προκειμένου να διερευνούν τους ισχυρισμούς περί ασθένειας με στόχο την αποζημίωση. Κυρίως για πακέτα all inclusive διακοπών.