Τις προβλέψεις της για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, δημοσιοποίησε η FedHATTA τονίζοντας ότι η νέα χρονιά πρέπει να βρει την Ελλάδα πιο αποφασισμένη και κάνοντας πιο σταθερά βήματα για το τουριστικό προϊόν.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της FedHATTA, κύριος Λύσανδρος Τσιλίδης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η νέα χρονιά ξεκινά σε λίγες ημέρες, και είναι στο χέρι μας να είναι μια χρονιά αποδοτική για όλους μας, και για τον καθ’ ένα ξεχωριστά. Και αυτό δεν είναι μια ευχή – δεν περιμένουμε να γίνει: εργαζόμαστε γι’ αυτό. Καλή Χρονιά!»
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει αναλυτικά:
«Ένας απολογισμός δράσης για έναν συλλογικό φορέα, όπως είναι η Ομοσπονδία των Συνδέσμων Τουριστικών Γραφείων της χώρας, είναι ταυτόχρονα και ένας απολογισμός που αφορά έναν κλάδο επαγγελματιών.
Το 2018 μετρήσαμε τις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού με αριθμούς, όπως κάθε χρόνο – με τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέφθηκαν την χώρα μας, τις αφίξεις κ.λπ. Οι μετρήσεις αυτές, αν και αναγκαίες να γίνονται κάθε χρόνο, δεν είναι παρά η μία όψη του νομίσματος, και θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να μελετηθεί σοβαρά και η άλλη όψη: Η σταθερή στρατηγική για τον τουρισμό μας, που θα του δώσει την ισχύ και θέση που του αξίζει, στην ελληνική πραγματικότητα.
Η FedHATTA κινήθηκε την χρονιά αυτή με γνώμονα την Εξωστρέφεια και την Συνέργεια: αυτά εκτιμούμε ότι είναι το υπ’ αριθμόν ένα συστατικό, για την περαιτέρω ανάπτυξη.
Κινηθήκαμε προς μεγάλες αγορές, από τις οποίες περιμένουμε άμεσα αποτελέσματα.
Οι επαγγελματίες του τουρισμού της βόρειας Αμερικής, μετά την συνεργασία μας μέσα στο 2018 με την ASTA, ήδη κατανόησαν ότι ο προορισμός Ελλάδα δεν επικεντρώνεται σε δύο ή τρία νησιά μας, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα, και μάλιστα όλο το χρόνο.
Η πρωτοβουλία της διοργάνωσης της Ιαπωνικής Εβδομάδας, που ξεκίνησε να προετοιμάζεται την χρονιά αυτή, είναι επίσης ένα άνοιγμα προς μια μεγάλη τουριστική αγορά, πολλά υποσχόμενη.
Οι υπογραφές Συμφώνων Συνεργασίας με αγορές της Ανατολικής Μεσογείου στο πλαίσιο της δημιουργίας της EMTTAAS, επίσης κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους λιγότερο επισκέψιμους προορισμούς μας, καθώς και την δυνατότητα της Ελλάδας να φιλοξενήσει επισκέπτες 12 μήνες κάθε χρόνο.
Στο πλαίσιο του σταθερού ενδιαφέροντος μας, για την ποιότητα των υπηρεσιών των μελών μας, και για την προστιθέμενη αξία που προσδίδει στα γραφεία τους – στηρίζοντας τα τουριστικά γραφεία που δίνουν σημασία στην ποιότητα, η FedHATTA εξασφάλισε συνεργασίες που πιστοποιούν και διευκολύνουν την λειτουργία τους. Η προσπάθειά μας αυτή δεν σταματά ποτέ, και θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα στο προσεχές μέλλον.
Η υποστήριξη που παρείχε η Ομοσπονδία σε διοργανώσεις ενδιαφέροντος κάθε τομέα του Τουρισμού, όπου έκρινε ότι προωθούσαν το έργο της ανάπτυξης και αναβάθμισης, επίσης κινήθηκε στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της συνέργειας. Σκοπός ήταν πάντα να υποστηριχθούν προτάσεις για νέα τουριστικά προϊόντα, τα οποία θα δώσουν πολυμορφία και προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες που παρέχονται στους ταξιδιώτες –Έλληνες και ξένους. Ανάμεσα σε αυτά ο Οινοτουρισμός, η Γαστρονομία, ο Θρησκευτικός και ο Αθλητικός τουρισμός, και φυσικά ο πολιτιστικός τουρισμός.
Το έργο μας επίσης περιελάβανε και την ενεργό συμμετοχή μας στην διαμόρφωση αποφάσεων από πλευράς της Πολιτείας, με συζητήσεις, ενστάσεις και παρεμβάσεις. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την ενημέρωση των μελών μας, αφ’ ενός, για τα νεότερα ισχύοντα δεδομένα, αλλά και την ικανοποίηση σε μεγάλο βαθμό, αφ’ ετέρου, του κλάδου μας από τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με το νομοσχέδιο που προσφάτως κατατέθηκε.
Η κυριότερη όμως κίνηση που συνοψίζει όλα τα παραπάνω, για την Ομοσπονδία FedHATTA, είναι η συνεχής προσπάθεια να κρατήσουμε τον κλάδο μας ενωμένο, επικεντρωμένο σε μία κατεύθυνση: στην συλλογική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, μέσα από την ευμάρεια των τουριστικών επιχειρήσεων. Και για τον λόγο αυτό είμαστε πάντα ανοιχτοί σε προτάσεις και συζητήσεις, προετοιμάζοντας νέα στρατηγικά βήματα, προτείνοντας νέες ιδέες, και προχωρώντας προς νέες διεθνείς αγορές».