Η γεύση «οδηγεί» τη γνώση!
Αλήθεια, πόσες φορές δεν σας έχει τύχει, ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο, να επισκεφτείτε μια εστιατορική επιχείρηση και να ρωτήσετε σχετικά με τη γεύση ή τα συστατικά και τις πρώτες ύλες που απαρτίζουν ένα πιάτο που σας ενδιαφέρει να παραγγείλετε κι η απάντηση είναι από ουδέτερη μέχρι κι αδιάφορη; Χώρια που από αυτήν λείπει παντελώς το ουσιαστικό μέρος της πληροφόρησης και της παροχής των ζητούμενων. Ένας από τους πλέον αποδοτικούς τρόπους, προκειμένου να αντιμετωπίσετε αυτή τη λογική, είναι να οργανώσετε εκτενή εκπαιδευτικά σεμινάρια, που θα βασίζονται στη διαδικασία της δοκιμής δειγμάτων από το σύνολο των παρεχόμενων πιάτων. Κι αυτό, καθώς οι σερβιτόροι είναι επιφορτισμένοι με την πώληση των πιάτων του μενού σας και θα πρέπει να γνωρίζουν το πώς δομείται η γεύση τους, ποιες οι ιδιαιτερότητές τους, πώς κι εάν «δένουν» μεταξύ τους, με ποια ποτά ταιριάζουν κ.ο.κ. σέρβις
Επικοινωνήστε με πάθος κι ενδιαφέρον!
Στην πράξη αποδεικνύεται αρκούντως αποδοτικό, εάν ενθαρρύνετε τους σερβιτόρους σας να αναφέρονται περισσότερο και με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες στα νέα πιάτα του μενού σας. Ωθήστε τους να είναι «ανοικτοί», παθιασμένοι και να αναφέρονται σε αυτά με ενθουσιασμό και με θετικές εκφράσεις και κριτικές, προκειμένου να πείσουν τους πελάτες να κάνουν το απαιτούμενο βήμα προς την κατεύθυνση της επιλογής κι εν τέλει της παραγγελίας τους. Πείστε τους σερβιτόρους σας να δημιουργήσουν μια θετική ατμόσφαιρα κι ένα είδος προσμονής, όσο κι επιθυμίας στους πελάτες, ώστε αυτό από μόνο του να λειτουργήσει προς την κατεύθυνση της παραγγελίας του πιάτου. σέρβις
Προσφέρετε κίνητρα στο προσωπικό σας
Μην διστάσετε στιγμή να σχεδιάσετε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιβράβευσης για το προσωπικό σας, με βάση το ποσοστό ή τον όγκο των νέων γεύσεων και πιάτων επί των συνολικότερων πωλήσεων. Κατ’ αυτό τον τρόπο οι σερβιτόροι θα αποκτήσουν ένα πρόσθετο κίνητρο να προωθήσουν τα νέα «καλούδια» που δύναται να αποτελέσουν ιδανικά «όπλα» στη… φαρέτρα των πωλήσεών τους. Μόνο, φροντίστε να μην το παρακάνουν, φτάνοντας στην ακριβώς αντίθετη… όχθη, ήτοι να προωθούν σε επίπεδο μονομανίας κι εμμονής τα καινούρια πιάτα έναντι του υπολοίπου μενού. Χρειάζεται η επίτευξη μιας «χρυσής» ισορροπίας, η οποία δεν θα διαταράξει, αντιθέτως θα διαφυλάξει, την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας. Αναφορικά με τα κέρδη από τον άτυπο «διαγωνισμό» παροχής κινήτρων, χρήσιμο θα ήταν να θέσετε ένα επαρκές όσο και ξεκάθαρο χρονικό πλαίσιο, ενώ σε επίπεδο επιβράβευσης φροντίστε να υπάρχει η ανάλογη ποικιλία που θα ενέχει ξεκάθαρη διαστρωμάτωση, με βάση την αποτελεσματικότητα κάθε σερβιτόρου ξεχωριστά. σέρβις
Συνεργαστείτε με τα μέλη της ομάδας σας
Ο Όσκαρ Ουάιλντ συνήθιζε να ισχυρίζεται πως: «Εάν δεν ρωτήσεις, η απάντηση είναι πάντα “όχι”»! Σε αυτό το πλαίσιο, επιλέξτε να κινηθείτε με περισσότερο «επιθετική» διάθεση, φροντίζοντας να επικοινωνείτε ουσιαστικά με το προσωπικό σας. Προσπαθήστε, λοιπόν, να θεμελιώσετε μια σταθερή όσο κι «ανοικτή» γραμμή επικοινωνίας με τους υπαλλήλους σας. Δημιουργήστε τις κατάλληλες συνθήκες, προκειμένου με τη σειρά τους να νιώσουν άνετα, ώστε να σας «ανοιχτούν» και να σας αποκαλύψουν τα πραγματικά δεδομένα, το feedback, καθώς επίσης και τη ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το μενού του εστιατορίου σας. Ρωτήστε για την πορεία και την εν γένει απόδοση τυχόν νέων επιλογών, τον τρόπο που εκλαμβάνονται από τους πελάτες σας, το πώς τα σταθμίζουν σε σχέση με την ποιότητά τους, τη γεύση, την ποσότητα, τις πρώτες ύλες στις οποίες και βασίζονται κ.ο.κ. σέρβις
Ακόμη περισσότερο, μην διστάσετε να ζητήσετε να σας μεταφέρουν σχόλια κι επισημάνσεις που προέρχονται από τους ίδιους τους πελάτες σας ή ακόμη και τους λόγους για τους οποίους επέλεξαν το δείνα πιάτο έναντι κάποιου άλλου που μπορεί να τους είχαν προτείνει οι ίδιοι οι σερβιτόροι. Δίχως άλλο, πρόκειται για στοιχεία πολύτιμης γνώσης, τα οποία δύσκολα μπορούν να εξαχθούν, ακόμη και σε περίπτωση κατά την οποία μια επιχείρηση πλήρωνε, ώστε να πραγματοποιήσει μια οργανωμένη όσο και επαγγελματικά σχεδιασμένη έρευνα από μέρους ειδικών του συγκεκριμένου τομέα. Μάλιστα, τα σχετικά δεδομένα δύναται να αποτελέσουν μοναδικούς… οδηγούς για τα επόμενα βήματά σας σε ό,τι αφορά πρωτίστως το μενού και το περιεχόμενό του και δευτερευόντως την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσετε προσεχώς! σέρβις