Ζητείται Chef

Δεν αποτελεί είδηση ότι τα εστιατόρια φέτος, όπως και οι τουριστικές επιχειρήσεις στο σύνολό τους, δοκιμάστηκαν σε σχέση με την εύρεση ανθρώπινου δυναμικού. Η στελέχωση αποτέλεσε δύσκολη άσκηση προς επίλυση με τους επικεφαλείς τμημάτων να δοκιμάζονται. Μάλιστα, το έργο έγινε ακόμη πιο δύσκολο καθώς η αναζήτηση καταρτισμένου και έμπειρου προσωπικού ήταν συνεχής ακόμη και σε περιπτώσεις που οι ομάδες είχαν θεωρητικά «κλείσει» πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Δεν ήταν λίγες οι φορές, που οι επικεφαλής αναγκάστηκαν να προβούν σε «επαναστελέχωση», καθώς παρατηρήθηκαν φαινόμενα ξαφνικής παραίτησης σε διάφορες θέσεις μέσα και έξω από τις κουζίνες. Οι επαγγελματίες περιγράφουν την εμπειρία τους:

Αλέξανδρος Ανδρουλάκης: «Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια είναι το ζήτημα της ανεύρεσης ποιοτικού και καταρτιζόμενου προσωπικού. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός αλλά και άμεσα η εστίαση τα τελευταία χρόνια! Τα υπόλοιπα θα τα μετέφραζα ως ανησυχίες και όχι προβλήματα! Η γαστρονομία εξελίσσεται καθημερινά, κάποιες φορές θετικά άλλες αρνητικά, αλλά στο τέλος μόνο θετικά. Την αρνητική προσέγγιση θα την παρομοίαζα ως μόδα που περνά! Τέλος η προσωπική μου άποψη, για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στον επισκέπτη μας μια γαστρονομική εμπειρία, καθαρά ελληνική και αξέχαστη, είναι να αναδεικνύουμε και να προωθούμε τα προϊόντα του τόπου μας και να επιλέγουμε στα μαγαζιά μας άριστη πρώτη ύλη. Να στηρίζουμε την τοπική αγορά και με τη σωστή επεξεργασία και τεχνογνωσία να παρέχουμε στον επισκέπτη μας μια αξέχαστη ελληνική γαστρονομική εμπειρία!»

Λάζαρος Αθανασίου: «Ως εστιατόριο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν η εύρεση προσωπικού δυναμικού διότι διαπιστώθηκε μια γενική αδράνεια στον τουριστικό κλάδο τον φετινό χρόνο που αντιμετωπίστηκε δύσκολα. Με αρκετή προσπάθεια, υπομονή και έρευνα καταφέραμε να καλύψουμε τις θέσεις ώστε να περάσει η καλοκαιρινή σαιζόν όσο πιο ομαλά ήταν δυνατόν για όλους. Επιπρόσθετα όμως, το κυριότερο πρόβλημα στο οποίο κληθήκαμε να αντεπεξέλθουμε ήταν η εύρεση ενός προσιτού και απλού αλλά ταυτοχρόνως δημιουργικού μενού για την περιοχή σε έναν ήδη υπερκορεσμένο κλάδο. Ο πελάτης έχει μάθει να βλέπει παντού το ίδιο σχεδόν μοτίβο γευμάτων γι’ αυτό και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε με κάποιον διαφορετικό τρόπο τα πιάτα μας. Επιθυμούμε οι πελάτες μας να είναι πελάτες επιστροφής, να τους μείνει αξέχαστη σαν εμπειρία και μέσω των πιάτων μας να τους δώσουμε μια γεύση Ελλάδας».

Iωάννης Κεσαπίδης: «Καθώς το επίπεδο των επαγγελματιών εστίασης στην Ελλάδα συνεχώς ανεβαίνει, παράλληλα με το αντίστοιχο επίπεδο των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης, έχει δημιουργηθεί ένας υγιής ανταγωνισμός στην απόκτηση ποιοτικού προσωπικού μεταξύ των ομίλων. Επομένως, η πρώτη πρόκληση είναι στα χέρια της επιχείρησης που καλείται να δημιουργήσει ένα ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον με αντίστοιχες αποδοχές. Το δεύτερο είναι η δημιουργία ομαδικού πνεύματος στην μπριγκάτα και να τεθούν ποιοτικοί στόχοι που θα αναδείξουν το ταλέντο καθενός. Πρέπει να είμαστε ανοιχτοί στις πρωτοβουλίες και να αναγνωρίζεται η προσπάθεια κάθε στελέχους. Αυτό θα ενθαρρύνει ειδικά τα νέα παιδιά να συνεχίσουν και να εξελιχθούν με εκπαίδευση, προσπάθεια και μεράκι».

“ Η γαστρονομία εξελίσσεται καθημερινά, κάποιες φορές θετικά άλλες αρνητικά, αλλά στο τέλος μόνο θετικά.” Αλέξανδρος Ανδρουλάκης

Ανέστης Ποιμενίδης: «Η καλοκαιρινή περίοδος που ήδη διανύουμε το τέλος της φετινής σαιζόν λίγο πολύ μας έδειξε τα ίδια σημάδια με πέρσι δυστυχώς με την ακρίβεια να έχει εκτοξευθεί στα ύψη και ολοένα και να ανεβαίνει και με την έλλειψη προσωπικού να είναι Γολγοθάς, τόσο για εμάς τους υπεύθυνους τμημάτων που ψάχνουμε γενικά μέχρι και σήμερα όσο και για τους επιχειρηματίες της εστίασης μιας και τα επαγγέλματα αυτά έχουν φτάσει σε κορεσμό και όχι μόνο (είναι και άλλοι πολλοί οι λόγοι αλλά δεν είναι της παρούσης). Δεν το κρύβουμε πως υπήρχε η σκέψη για μια πιο δυνατή σαιζόν μιας και οι περσινές στατιστικές έδειξαν πως φέτος θα είχαμε μια αύξηση του 30%-40%».

Ιωάννης Γαβαλάς: «Τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε φέτος ήταν το logistic των προϊόντων (ποσότητες υλικών, χρόνοι παράδοσης, ανεπαρκής ενδοκυκλαδική συγκοινωνία και υψηλό κόστος μεταφοράς). Δουλεύω στο εστιατόριο με προϊόντα από δεκαπέντε διαφορετικά νησιά των Κυκλάδων, τα οποία δεν μπορώ να έχω στη διάθεσή μου ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον αντιμετώπισα πρόβλημα με την έλλειψη όχι μόνο εξειδικευμένου προσωπικού αλλά προσωπικού γενικά. Λειτουργικά κενά, ποιοτικά κενά που για να καλυφθούν οδήγησαν σε αύξηση μισθών χωρίς ουσιαστικό ανταποδοτικό αντίκρισμα».

Γιάννης Γιαννές: «Τα προβλήματα που κληθήκαμε να διαχειριστούμε κατά τη διάρκεια της φετινής σαιζόν είναι η έλλειψη έμπειρου και εκπαιδευμένου προσωπικού. Παρατηρείται έντονα το φαινόμενο αυτό μετά την πανδημία, ειδικότερα λόγω του ότι τα νέα παιδιά έχουν στραφεί σε άλλες ειδικότητες πέρα από τη μαγειρική».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας