Ακολουθώντας και εξελίσσοντας δραστικά μια επιτυχημένη «συνταγή»

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το Μουσείο έχει εισάγει εδώ και μερικά χρόνια μια «νυχτερινή εμπειρία» με το έργο «Night Spectacular», μέσω του οποίου προβάλλεται η ιστορία της Ιερουσαλήμ επάνω στα αρχαία μνημεία και χαλάσματα σε συνθήκες σκοταδιού. Κίνηση που γνώρισε σημαντική επιτυχία αναγνώριση αλλά και αποδοχή από το κοινό. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεται κανείς, υπήρχε η τεχνογνωσία και η ανάλογη εμπειρία για την υλοποίηση του «King David», αν και υπήρχε η εξής απειλητική θα λέγαμε πρόκληση: Πώς μπορεί το μουσείο να προσφέρει μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όσο και ελκυστική ιστορία που δεν θα πέσει θύμα της (αρνητικής) σύγκρισης με αυτήν που καθιέρωσε τη λογική της «νυχτερινής εμπειρίας»; Πώς θα κατάφερνε να κάνει κάτι τέτοιο;

Μουσείο του Πύργου του ΔαβίδΌπως τόνισε η κα Lieber, η διοίκηση του μουσείου δημιούργησε μια ομάδα εργασίας της οποίας ηγούταν η Renee Sivan, αρχαιολόγος με ειδίκευση στην παρουσίαση της ιστορικής κληρονομιάς. «Ξέρετε, το γεγονός πως από τη μια πλευρά η συγκεκριμένη φιγούρα είχε καταλυτική συμβολή στην ιστορία του κράτους μας και από την άλλη πως αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης για καλλιτέχνες εδώ και εκατονταετίες, μας οδήγησε σε μια –σχετικά– ασφαλή επιλογή.

Εξάλλου, εάν πραγματοποιήσετε μια σύντομη αναζήτηση για εικαστικό υλικό που σχετίζεται με τον Δαβίδ, θα βρείτε εκατοντάδες αποτελέσματα καλλιτεχνικών δημιουργιών σε διαφορετική τεχνοτροπία, στυλ και μορφή, που προέρχονται από εντελώς διαφορετικές εποχές. Μάλιστα, η τεχνολογία laser έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που καταφέρνει να προσδώσει τέτοιας μορφής κίνηση και ακρίβεια, ώστε τα ίδια τα αντικείμενα και οι εικόνες να αποκτούν “ζωή” και δη σε τρισδιάστατη διάσταση. Αποτέλεσμα; Η παράσταση να μετατρέπεται σε ένα εξαιρετικής ποιότητας θέαμα που κόβει την ανάσα με την πιστότητα της αποτύπωσής του» δήλωσε η κα Lieber.

Το «King David» με αριθμούς

Προκειμένου να γίνει πραγματικότητα η υλοποίηση του «King David», απαιτήθηκε ένα καστ που ξεπερνούσε συνολικά τους 50 ηθοποιούς, ενώ τη σύνθεση της αυθεντικής μουσικής και την ενορχήστρωση ανέλαβε ο Γάλλος μουσικός, Alexandre Lévy. Επιπροσθέτως, έπρεπε να ολοκληρωθεί επιτυχώς η μεγαλύτερη στον κόσμο εγκατάσταση από προβολείς Lumen Single Chip M-Vision. Για την ακρίβεια, απαρτιζόταν από 18.000 projectors.

Μουσείο του Πύργου του ΔαβίδΤα εν λόγω προβολικά συστήματα επιλέχθηκαν για την υψηλή ανάλυση που εξασφαλίζουν, καθώς επίσης και την ικανότητά τους να προβάλλουν με ακρίβεια και ευκρίνεια εικόνες επάνω σε ανώμαλες επιφάνειες, όπως τα αρχαία μνημεία, τους τοίχους και τα χαλάσματα που περιβάλλουν το Μουσείου του Πύργου του Δαβίδ. Τα ειδικά εφέ και η συνολικότερη εμπειρία που βιώνουν οι θεατές, γίνονται πράξη χάρη σε 18 laser projectors, 20 ηχεία και 10 χιλιόμετρα από διαφορετικού τύπου καλωδίωση!

Σύμφωνα με την κα Lieber, το συνολικό κόστος, διαμορφώθηκε στα 1,7-1,8 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου κάλυψε το Ισραηλινό Υπουργείο Τουρισμού, αλλά και ο Δήμος της Ιερουσαλήμ.

Το μέλλον ξεκινά από το… παρόν!

Εκτός, όμως, από την προβολή του νέου έργου και αντιλαμβανόμενη εγκαίρως το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο που περικλείει την ιστορία και τα αντίστοιχα αξιοθέατα, σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, η διοίκηση του Μουσείου προχώρησε σε μια ακόμη ρηξικέλευθη ενέργεια. Αυτές οι κινήσεις προώθησης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ισραήλ, δικαιολογούν εξάλλου τον χαρακτηρισμό του ως «Start-up nation».

Το κέντρο καινοτομίας του Μουσείου μας στρέφει το ενδιαφέρον του στην αναζήτηση start-ups που εξειδικεύονται στους τομείς της εικονικής (VR) και της επαυξημένης πραγματικότητας.”

Το Ισραήλ δημιούργησε ένα κέντρο έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας σε μια προσπάθεια να υποστηρίξει νεοφυείς (και όχι μόνο) εταιρείες που βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης μοναδικών τεχνολογικών λύσεων, οι οποίες με τη σειρά τους θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν, αλλά και να μεγεθύνουν την εμπειρία που απολαμβάνει ο επισκέπτης του Μουσείου.

Μουσείο του Πύργου του Δαβίδ«Σε πρώτη φάση, το κέντρο καινοτομίας του Μουσείου μας στρέφει το ενδιαφέρον του στην αναζήτηση start-ups που εξειδικεύονται στους τομείς της εικονικής (VR) και της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), της μεικτής πραγματικότητας (MR) κ.ο.κ. Επίσης, στις βασικές επιδιώξεις μας είναι να παρέχουμε μια διαφορετική, πιο ρεαλιστική, τρισδιάστατη ματιά και αίσθηση της ιστορίας, προκειμένου αυτή να είναι “απτή”, “εύπεπτη” και ενδιαφέρουσα και για τις νεότερες γενιές. Παράλληλα, το υλικό θα πρέπει να βρίσκεται εναρμονισμένο και να είναι συμβατό με τις συνήθειες και τις απαιτήσεις της εποχής.

Πλέον, δεν αρκεί μια απλή λεκτική περιήγηση προκειμένου να προσελκύσεις νεότερες γενιές επισκεπτών και να “κτίσεις” επάνω σε αυτές, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Ξέρετε, η αναζήτηση της τεχνολογικής εξέλιξης και καινοτομίας βρίσκεται στο DNA του λαού μας, οπότε δεν θα μπορούσαμε να εξαιρέσουμε την πολύτιμη ιστορική μας κληρονομιά από το φάσμα των τεχνολογικών δράσεων και εξελίξεων» ανέφερε χαρακτηριστικά
η κα Lieber.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας