Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τα trolls

social mediaΈνας από τους πλέον βασικούς λόγους, τον οποίο επικαλούνται πολλοί επαγγελματίες για να απέχουν ή να εγκαταλείψουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει να κάνει με τον χρόνο απασχόλησης που απαιτείται, προκειμένου –μεταξύ άλλων– να αντιμετωπιστούν δραστικά όσο και αποτελεσματικά οι φανατικοί οπαδοί των πληκτρολογίων και τα online trolls! Χρήσιμη πρακτική είναι να δημιουργήσετε μια πολιτική προσέγγισης και αντιμετώπισης τέτοιου είδους περιστατικών και να φροντίσετε να την τηρείτε απαρέγκλιτα! Πάντα –βέβαια– θα λαμβάνετε υπόψη σας τη μορφή και το περιεχόμενο κάθε περιστατικού, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να απαντάτε, άλλες να τις αγνοείτε πλήρως, ενώ τις πλέον… τραβηγμένες να τις μπλοκάρετε.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι να μην επιτρέπετε στα trolls, και δη σε όσα εμφανίζουν εκδικητικές τάσεις για τους δικούς τους λόγους, να βρίσκονται επί μακρόν στους λογαριασμούς social media που διαθέτετε και διαχειρίζεστε. Επίσης, φροντίστε ώστε να μην εξελιχθούν σε προσωπική σας εμμονή, «παίζοντας» με το μυαλό σας και αποσπώντας την προσοχή σας από τα ζητήματα της καθημερινότητας που είναι καίριας σημασίας για την επιτυχημένη λειτουργία του καταστήματός σας.

Επεξεργαστείτε και καθιερώστε τη γραμμήτης πολιτικής σας

Πολλοί χώροι εστίασης, μπαρ, κλαμπ κ.ά. επιλέγουν να αναθέσουν τη συνολικότερη διαχείριση των social media και του περιεχομένου τους σε κάποια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, αντί να το κάνουν οι ίδιοι εσωτερικά. Βέβαια, η συγκεκριμένη επιλογή ενέχει και κινδύνους, καθώς ο καταλληλότερος χειριστής των social media μιας επιχείρησης μοιάζει να είναι κάποιος που περνάει πολλές ώρες σε έναν επαγγελματικό χώρο και συνομιλεί με το προσωπικό, εκπέμποντας ένα συγκεκριμένο στυλ, που διαθέτει αυτόνομη προσωπικότητα όσο και ξεχωριστό «τόνο και φωνή»!

Δίχως αμφιβολία, το εάν και πού θα διαθέτετε social media παρουσία εντάσσονται σε μια συνολικότερη στρατηγική που έχετε επεξεργαστεί και εφαρμόζετε.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που αυτά τα στοιχεία δεν αντανακλώνται ή εκφράζονται και online από αυτόν που έχει επιφορτιστεί με τη διαδικασία ανανέωσης των social media, τότε μπορεί να προκύψει σημαντικό χάσμα και να χαθεί σε μια στιγμή ο βαθμός διασύνδεσης με τους πελάτες-χρήστες. Γι’ αυτό και όταν ανακαλύψετε τον τόνο και τη «φωνή» σας, που καθορίζουν εν πολλοίς το συνολικότερο στυλ σας, θα έχετε καταφέρει να ενδυναμώσετε περαιτέρω την πραγματική αίσθηση που εκπέμπει ο χώρος σας, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια αποδοτική όσο και ξεκάθαρη διασύνδεση από το offline στο online! Οι δε πελάτες σας θα αντιληφθούν την αυθεντικότητα της προσπάθειάς σας και θα το εκτιμήσουν δεόντως.

Δώστε έμφαση στην εμπειρία οn και offline

Μια από τις –συνήθεις, δυστυχώς– αρνητικές όσο και ατυχείς περιστάσεις που συμβαίνουν στην καθημερινότητα των χρηστών προκύπτει όταν «ερωτεύονται» online ένα κατάστημα, έναν χώρο ή ένα brand και απογοητεύονται οικτρά από τη φυσική τους επίσκεψη ή/και την εμπειρία που βίωσαν σ’ αυτό. Εάν θεωρείται από τον κόσμο των social media πως ακολουθείτε μια «φρέσκια» προσέγγιση, με «έξυπνες» ατάκες και posts, φωτογραφίες… κομμένες και ραμμένες για την έκθεσή τους στο Instagram κ.ά., χρήσιμο θα ήταν αυτό να… μεταφράζεται σε μια αντίστοιχα εξαιρετική εμπειρία και offline, ήτοι στους χώρους σας!

Γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, θα έχετε καταφέρει να χύσετε την καρδάρα με το γάλα που με τόσο κόπο και επιμέλεια συλλέξατε. Εξυπακούεται πως οι φωτογραφίες σας θα πρέπει να είναι όμορφες, «ζωντανές» και εμπνευσμένες, το ίδιο και οι αναρτήσεις σας. Ωστόσο και η απτή παρουσία σας στον… πραγματικό κόσμο οφείλει να είναι εξίσου όμορφη και ο βαθμός εξυπηρέτησης των πελατών σας εκεί να διακρίνεται από ταχύτητα, αμεσότητα και ευγένεια!

Μη διστάσετε να υιοθετήσετε εναλλακτικές μορφές τεχνολογίας

Η γνωστή αγγλοσαξωνική ρήση «Μην τοποθετείτε όλα σας τα αυγά σε ένα και μόνο καλάθι» δεν ήταν ποτέ πιο επίκαιρη απ’ όσο είναι σήμερα. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που πληθαίνουν τα ερωτηματικά αναφορικά με τη σχετικότητα του Twitter, την αξιοπιστία και αυτονομία του Facebook, ακόμη και την πραγματική αξία της πιθανής λίστας e–mail που διαθέτετε, έπειτα φυσικά από την επιβολή του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού και τις αυξημένες δυνατότητες σε επίπεδο κινήσεων και πρωτοβουλιών που αποκτά ο ίδιος ο χρήστης.

Συμπέρασμα; Έχει φτάσει η στιγμή να πραγματοποιήσετε μια ρεαλιστική αποτίμηση της αξίας των ψηφιακών σας στοιχείων, καθώς επίσης και του βαθμού επίδρασης που δυνητικά έχουν στην καθημερινότητα ή την εν γένει λειτουργικότητα της ίδιας της επιχείρησης.  Αποτελεί κοινό τόπο πως τα πάντα δεν ταιριάζουν σε όλους! Οπότε, οφείλετε να ξεκαθαρίσετε και να σταθμίσετε τι είναι πιο σημαντικό για την επιχείρηση ή το brand σας, αλλά και τι επιπτώσεις θα μπορούσε να έχει η αφαίρεση των social media από τη συνολικότερη στρατηγική.

Εξυπακούεται πως οι φωτογραφίες σας θα πρέπει να είναι όμορφες, «ζωντανές» και εμπνευσμένες, το ίδιο και οι αναρτήσεις σας, ωστόσο και η απτή παρουσία σας στον… πραγματικό κόσμο οφείλει να είναι εξίσου όμορφη και ο βαθμός εξυπηρέτησης των πελατών σας εκεί να διακρίνεται από ταχύτητα, αμεσότητα και ευγένεια!

Αναμφίβολα, η χώρα μας είναι μικρή και το μόνο σίγουρο είναι πως στην αγορά πολλές επιχειρήσεις ή καταστήματα εξετάζουν υπό την ίδια οπτική γωνία μια εντελώς διαφορετική πελατειακή βάση, ξεχωριστά προϊόντα, brands, αλλά και μια ευρύτερη σειρά από στόχους, προκειμένου να κατασταλάξουν εάν (και γιατί, φυσικά) το Twitter, το Facebook ή το Instagram, είτε ακόμη και ο συνδυασμός μεταξύ αυτών, θεωρούνται η ιδανική τακτική για τα ίδια. Η πραγματικότητα και τα ρεαλιστικά στοιχεία που θα προκύψουν θα καταδείξουν εν πολλοίς την οδό που πρέπει να ακολουθηθεί προς όφελος των συμφερόντων κάθε καταστήματος, brand ή επιχείρησης ξεχωριστά.

Δεν υφίσταται το «ιδανικό» επικοινωνιακό εργαλείο

Είναι –περίπου– δεδομένο πως δεν υπάρχει κάποια σίγουρη απάντηση για τον βαθμό στον οποίο κάποιος επαγγελματίας πρέπει να επενδύσει στην «ψηφιακή» έναντι της «παραδοσιακής» μορφής επικοινωνίας, προώθησης, προβολής και διαφήμισης της επιχείρησης ή του brand του. Εξίσου, δεν υφίσταται κάποιος «χρυσός» κανόνας αναφορικά με το αν θα πρέπει να διαθέτετε παρουσία στο Facebook είτε θα πρέπει να το εγκαταλείψετε. Δίχως αμφιβολία, τα πάντα εντάσσονται σε μια συνολικότερη στρατηγική που έχετε επεξεργαστεί και εφαρμόζετε.

Μέσω αυτής προκύπτουν οι επιμέρους πολιτικές και τακτικές που μπορείτε να μετέλθετε και οι οποίες εξυπηρετούν την ευόδωση αυτής της στρατηγικής και των αποκλειστικών σκοπών της επιτυχούς λειτουργίας της επιχείρησής σας. Εξαιρετικά χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζετε εκ των προτέρων και πολύ καλά τους πελάτες σας, έτσι ώστε να εκπαιδευτείτε σχετικά με το πώς θα μπορέσετε να επικοινωνήσετε και να αποκτήσετε έναν βαθμό σύνδεσης μαζί τους, μέσω των οθονών των κινητών ή των table pcs τους, των μενού που καταρτίζετε, αλλά και της προσωπικής σας επαφής και της κατά πρόσωπο επικοινωνίας. Τα πάντα, λοιπόν, αποτελούν ζήτημα επικοινωνίας! Οπότε, φροντίστε να την αξιοποιήσετε παραγωγικά και προς όφελος των σκοπών της επιχείρησης ή του brand σας!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας