Ιδέα για καινοτομία

Πολλές πετυχημένες κουζίνες εστιατορίων αφηγούνται, με τον τρόπο τους, μια ενδιαφέρουσα ιστορία και το κρέας, ως βασική πρώτη ύλη, διαδραματίζει συχνά και διαχρονικά πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή. Με τα δεδομένα ωστόσο που είδαμε μέχρι τώρα, είναι φυσικό οι σύγχρονες αυτές «αφηγήσεις» να εμπλέκονται στις μέρες μας με τα φυτικά κρεατοσκευάσματα αλλά και όχι μόνο. Για παράδειγμα το εστιατόριο με το ελληνικό όνομα Acme-Fire Cult, στο Λονδίνο, έχει δημιουργήσει ένα νέο concept με τους σεφ Andrew Clarke και Daniel Watkins, που προσφέρουν μια νέα προσέγγιση στο μπάρμπεκιου καθώς, στη φωτιά που σιγοκαίει σε κοινή θέα, τα λαχανικά και τα φυτικά κρεατοσκευάσματα βρίσκονται στο επίκεντρο. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία ενός chef στο Ισραήλ, ο οποίος ετοιμάζει πιάτα με τρισδιάστατα εκτυπωμένα προϊόντα κρέατος που μιμούνται το βόειο κρέας.
Συγκεκριμένα, η ισραηλινή start-up εταιρεία Redefine Meat είναι ο «ηθικός αυτουργός» και εμπνευστής που σηματοδότησε τη διεθνή εμπορική κυκλοφορία της σειράς προϊόντων New-Meat σε ένα εστιατόριο του Τελ Αβίβ.

Η έλλειψη αρκετής πρωτεΐνης και η ανησυχία για το εάν τα φυτικά τρόφιμα είναι πολύ επεξεργασμένα φαίνεται πως επηρεάζουν λιγότερο τους θαμώνες των εστιατορίων.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί, ότι η ισραηλινή Redefine Meat έχει συνάψει συνεργασία με τον εισαγωγέα Giraudi Meats, προκειμένου να προωθήσει τη διανομή των προϊόντων της στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η start-up, που συγκέντρωσε 170 εκατομμύρια δολάρια σε έναν κύκλο χρηματοδότησης της συγκεκριμένης σειράς προϊόντων φέτος, λειτουργεί με εκτυπωτές κρέατος μεγάλης κλίμακας στα κεντρικά της γραφεία που βρίσκονται νότια του Τελ Αβίβ. Μάλιστα, η εξέλιξη είναι τόσο γρήγορη που η εταιρεία προχώρησε στην έναρξη και νέου εργοστασίου στην Ολλανδία, ελπίζοντας με τα προϊόντα της να προσφέρει μια σοβαρή εναλλακτική επιλογή στη συμβατική παραγωγή κρέατος. Η Redefine Meat, η οποία παράγει τα προϊόντα της από συστατικά όπως πρωτεΐνες σόγιας και μπιζελιού, ρεβίθια, παντζάρια και καρύδα, έχει φιλόδοξα σχέδια: «Το προϊόν μας είναι το κρέας, έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, απλώς κατασκευάζεται με διαφορετικό τρόπο», δήλωσε στο Reuters ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Eshchar Ben-Shitrit, προσθέτοντας ότι η παραγωγική ικανότητα της εταιρείας αναμένεται να φτάσει στους 15 τόνους την ημέρα μέσα στη χρονιά. Το New Meat διατίθεται επί του παρόντος σε σχεδόν 1.000 εστιατόρια ανά τον κόσμο, τα οποία καταβάλλουν περίπου 41 ευρώ ανά κιλό για κάθε μπριζόλα που φέρει την υπογραφή της Redefine Meat.

 

Πολλές εναλλακτικές – Κανένας συμβιβασμός

Επιπλέον, είναι γεγονός ότι το φυτικό κρέας τα πάει καλά σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως και το μενού της πασίγνωστης αλυσίδας Burger King, που βασίζεται σε αυτό. Όπως αναγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα της αλυσίδας γρήγορου φαγητού, ευελπιστούν η επιχείρηση να καταστεί ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στις εναλλακτικές λύσεις που βασίζονται σε φυτικές επιλογές και για να το πετύχουν προσφέρουν vegan, vegetarian και plant-based εναλλακτικές που όπως λένε, δεν κάνουν συμβιβασμούς στη γεύση ή στην τιμή. Τα vegan nuggets, το vegan royale -ως εναλλακτική του chicken burger- αλλά και το Plant-Based Whopper, με μπιφτέκι σόγιας, είναι μερικά από αυτά. Ακόμη και «ο γίγαντας των τροφίμων», η Nestlé, δήλωσε ότι είναι ιδιαίτερα έντονο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις εναλλακτικές επιλογές κρέατος με βάση τα φυτά. Τέλος, οι ειδικές προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα, όπως εκείνη που προέκυψε από τη συνεργασία της Beyond Meat με την KFC, μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο και να δρουν ως καταλύτης κάθε καινοτομίας, δίνοντας ουσιαστικά στον καταναλωτή τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις επιλογές που θα αποδειχθεί ότι αξίζουν να αποτελούν μια μόνιμη επέκταση και στη συνέχεια προέκταση του μενού. Ακόμα και στην Ιαπωνία, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Γεωργίας της χώρας, η κατανάλωση κρέατος σε εστιατόρια αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις εστίασης μειώθηκε, ενώ το ποσοστό της οικιακής κατανάλωσης αυξήθηκε για όλα τα είδη ζώων συμπεριλαμβανομένου του κοτόπουλου, του βόειου κρέατος και του χοιρινού.

«Τρώμε Σπίτι»

Αντιθέτως, εμφανίστηκε μια ισχυρή ζήτηση για φαγητό στο σπίτι, αν και η ζήτηση για φαγητό στα εστιατόρια έχει ανακάμψει παρά το έβδομο κύμα COVID-19 στην Ιαπωνία. Οι επιχειρήσεις fast food δυτικού τύπου καθώς και τα εστιατόρια τα οποία χρησιμοποιούν μια ευρεία ποικιλία κρεατοσκευασματων, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών, είδαν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους. Η συγκεκριμένη παγκόσμια τάση λοιπόν δεν «διαφαίνεται» απλά, αλλά αρχίζει να εδραιώνεται, να βρίσκει μορφές και τρόπους για να καταφέρει να «προσγειώσει» πιο πράσινα πιάτα στο τραπέζι των πελατών των εστιατορίων.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας