Υπάρχουν fast moving προϊόντα;
Όσον αφορά την εταιρεία Delifrance, η κα Τσαλπατούρου αναφέρει ότι είναι πάντα μπροστά σε ό,τι αφορά τις νέες τάσεις και πάντα λανσάρει προϊόντα τα οποία είναι πρωτοπόρα κι ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές ανάγκες. «Τώρα υπάρχει έντονη τάση για υγιεινή διατροφή, για bio – clean eating, κι εμείς ως εταιρεία έχουμε δεσμευτεί όλα μας τα προϊόντα μέχρι το 2021 να μην έχουν κανένα πρόσθετο από αυτά που θεωρούνται ανθυγιεινά. Αξίζει, μάλιστα, να αναφέρουμε ότι εδώ και χρόνια δεν έχουμε τεχνητές χρωστικές κι αρώματα στα προϊόντα μας και προχωράμε ήδη στη δημιουργία συνταγών, απαλλαγμένων από πολλά πρόσθετα, τα οποία δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν».
Συγκεκριμένα, η Delifrance, ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για υγιεινά προϊόντα, έχει λανσάρει τα νegan κρουασάν που έχουν δημιουργηθεί με αλεύρι Ζέας, σπόρους λιναριού, παπαρούνας κι ηλίανθου, χωρίς υδρογονωμένα λίπη κι έλαια και χωρίς τεχνητά αρώματα και χρωστικές. Όπως αναφέρει ο κος Ντάσης από την Νικολοπούλου–Τake, η εταιρεία παράγει vegan προϊόντα που είναι εγγεγραμμένα στη «Vegan Society». «Αυτή τη στιγμή παράγουμε vegan προϊόντα εγγεγραμμένα στη “Vegan Society”, όπως το μπιφτέκι λαχανικών–superfoods, το σνίτσελ λαχανικών–superfoods με κουκουνάρι και σταφίδα, τις vegan τυροκροκέτες, τις μπάρες λαχανικών με κινόα, τα spring rolls λαχανικών, το φαλάφελ και το vegan παστίτσιο με κιμά σόγιας.
Τα πιο ταχυκίνητα είναι το μπιφτέκι λαχανικών, το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως στα burgers, ως εναλλακτικό του κλασικού μοσχαρίσιου μπιφτεκιού, τα πάντοτε επίκαιρα και δημοφιλή spring rolls και φαλάφελ, καθώς κι οι vegan τυροκροκέτες που εντυπωσιάζουν για την ομοιότητά τους με τις συμβατικές τυροκροκέτες. Πρωτοπορώντας στον κλάδο μας, διασφαλίζουμε την εμπιστοσύνη των καταλωτών, με την πιστοποίηση της εγγραφής των προϊόντων “Veganact” στη “Τhe Vegan Society” και παρέχουμε, έτσι, τη δυνατότητα στον επαγγελματία να κατοχυρώνει την ειλικρίνεια στο vegan προσφερόμενο πιάτο, ως προς την απουσία ζωικών συστατικών». Veganism
Ποιες είναι οι μελλοντικές προβλέψεις στη διεθνή πρακτική;
Η εκτίμηση της κας Τσαλπατούρου είναι ότι στην Ελλάδα θα αυξηθεί το κίνημα του veganism, αλλά όχι με τον ρυθμό της υπόλοιπης Ευρώπης, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής γαστρονομικής κουλτούρας. Όμως, θεωρεί πως, σίγουρα, θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με την gluten free τάση, που είναι περισσότερο μια επιλογή που αναγκαστικά ακολουθούν όσοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη κι όχι τόσο μια διατροφική επιλογή. «Με το veganism δεν είναι το ίδιο, καθώς υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω από τις διατροφικές επιλογές των vegans. Οι οπαδοί του είναι πιο ένθερμοι και πιο αυστηροί με τις διατροφικές τους επιλογές. Το εν λόγω κίνημα, ως διατροφική τάση, μπορεί να ενταχθεί στην ελληνική διατροφική κουλτούρα την περίοδο της νηστείας ή ανάλογα με την περίσταση». Veganism
Φαίνεται πως ο βιγκανισμός δεν είναι μια πρόσκαιρη τάση. Υπάρχει ουσιαστική ανάπτυξη, μέσω επενδύσεων κι αναγνώρισης στην παγκόσμια αγορά, κι αυτό είναι που του δίνει αξιοπιστία. Η εταιρεία Νικολοπούλου–Take επενδύει στην καινοτόμο δημιουργία vegan προϊόντων, στοχεύοντας να προσφέρει πάντα πραγματική λύση στους συνεργάτες και τους πελάτες της. Ο επαγγελματίας του food service από την πλευρά του οφείλει να είναι ενημερωμένος απέναντι στις ευαισθησίες των vegans και να μπορεί να τις διασφαλίζει, ώστε να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις ανάγκες των πελατών του. Veganism
Όπως αναφέρει η κα Θάλεια Καζάζογλου, Marketing Director Cardinal SA:«Η μείξη διαφορετικών food cultures & flavors βρίσκει πλέον τη θέση της και στα ράφια της κουζίνας των σπιτιών μας, εκτός από τα εστιατόρια. Προϊόντα με καταγωγή από Ασία και Ειρηνικό Ωκεανό γίνονται όλο και πιο αναγνωρίσιμα, καθώς κυριαρχούν στο μενού εστιατορίων ανά τον κόσμο. Επίσης, προϊόντα fermentation, όπως το miso και το kimchi, αλλά και προϊόντα & super foods γνωστά για τα ευεργετικά τους οφέλη, όπως tofu, seaweed, kelp και basil seeds, κερδίζουν έδαφος και κοινό. Παράλληλα, η συνεχής ζήτηση για προϊόντα vegetarian είναι πιο ισχυρή από ποτέ και δίνει ώθηση στη δημιουργία πρωτοποριακών προϊόντων, όπως παγωτό χωρίς γάλα, από φρούτα και λαχανικά, χωρίς υποκατάστατα ζάχαρης, που έρχεται από την Ιαπωνία, αλλά κι εξωτικά προϊόντα, όπως το jackfruit, που λειτουργεί ως υποκατάστατο κρέατος σε πληθώρα συνταγών». Veganism
Ο κος Άρης Νίκου από την Condito αναφέρει ότι η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια έχει μπει στα ειδικά προϊόντα, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. «Η εταιρεία διαθέτει προϊόντα χωρίς γλουτένη, μαγιονέζα χωρίς αυγό –που έχει, μάλιστα, βραβευτεί– ketchup και μουστάρδα χωρίς γλουτένη, φυτικά τυριά, vegan/vegetarian ketchup με στέβια κλπ. Η Condito έχει έρθει κοντά στο “Vegan Society”, προσπαθώντας να αλλάξει τις προδιαγραφές παραγωγής του εργοστασίου και να λάβει vegan πιστοποιήσεις για την παραγωγή προϊόντων». Veganism
Η συμμετοχή της Condito σε εκθέσεις, όπως είναι το Vegan Festival Θεσσαλονίκης, της επιτρέπει να βλέπει από κοντά το κίνημα και να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, όπως έγινε στο εν λόγω φεστιβάλ, κατά τη διάρκεια του οποίου τα προϊόντα της εταιρείας τράβηξαν την προσοχή του κοινού, δημιουργώντας κινητικότητα, διάθεση κι ενδιαφέρον για το τι καινούργιο θα βγει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συνεχίζοντας, ο κος Νίκου αναφέρει ότι υπάρχει η διάθεση η Condito να αγκαλιάσει το καταναλωτικό κοινό που, είτε από επιλογή είτε για λόγους υγείας, αλλάζει τη διατροφή του και «χαιρετίζει», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το εν λόγω κίνημα. Veganism