Flashback στα κοκτέιλ
Και επειδή κάποια πράγματα κρατούν για πάντα και οι γλυκές αναμνήσεις μένουν ζωντανές, δεν θα μπορούσαν να μην αναβιώσουν τα κλασικά κοκτέιλ της εποχής των 80’s και 90’s. Τα «προχωρημένα» κλασικά κοκτέιλ όπως το Bloody Mary, η Pina Colada, το Blue Lagoon, το Manhattan και τόσα άλλα, με προσθήκη υλικών, νέες τεχνικές και ιδιαίτερη αγάπη από τους bartenders απογειώνονται γευστικά και επανατοποθετούνται στις λίστες κοκτέιλ των μπαρ με αναπάντεχη κατάληξη. Τα Old Fashioned είναι τάση. Για το λόγο αυτό επανήλθαν στα μενού.
Fine drinking
Και μπορεί στο παρελθόν οι μέρες διασκέδασης των ανθρώπων να ήταν περισσότερες απ’ ότι στις μέρες μας, ωστόσο φαίνεται ότι οι πελάτες πλέον γνωρίζουν από ετικέτες, ποτά και fine drinking. Όλο και περισσότερο αυξάνεται η ζήτηση για premium mixers και labels. «Η αναζήτηση ενός καταναλωτή για αίσθηση ποιότητας κατά την έξοδό του, είναι ένα χαρακτηριστικό που έχει καταγραφεί στον δυτικό κόσμο, και αποτελεί παράμετρο που καθορίζει τις επιλογές του». Στις λίστες των μπαρ υπάρχουν επιλογές από κάθε άκρη της γης, για να ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό πελάτη. Και αν η πώληση premium ποτών δεν είναι επιχειρηματική ευκαιρία, τότε τι είναι; Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το spirit που ξεχωρίζει σε πωλήσεις είναι η Mezcal. Το διακριτικό της κάπνισμα φαίνεται να βάζει στο περιθώριο την τεκίλα με αποτέλεσμα οι βιτρίνες των μπαρ να φιλοξενούν μπουκάλια Mezcal όλο και πιο συχνά.
“Η τεχνολογία έγινε εργαλείο ανάπτυξης για τα μπαρ, δίνοντας δυνατότητες που στο παρελθόν ήταν αρκετά πολύπλοκες. Η κοστολόγηση, το «menu engineering».”
Μocktails με ενδιαφέρον
Ταυτόχρονα, όμως, τα αλκοολούχα κοκτέιλ παραχωρούν τη θέση τους στα mocktails. Αυτά δηλαδή χωρίς αλκοόλ, με εξίσου ενδιαφέρουσες τεχνικές και γευστικές καταλήξεις. Οι healthy επιλογές συνεχώς ζητούνται από τους θαμώνες των μπαρ. Οι bartenders βάζουν τα δυνατά τους χρησιμοποιώντας βότανα, λαχανικά, φρέσκους χυμούς φρούτων, ποικιλίες τσαγιών και μπαχαρικά για να τα αναμείξουν και να δημιουργήσουν υπέροχα «virgin» cocktails. Η κατεύθυνση προς έναν πιο υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής συνεχώς κερδίζει έδαφος στον σύγχρονο κόσμο και η τάση για έλεγχο στο αλκοόλ και για low calories αυξάνεται.
Το σωστό το hashtag
Παρ’ όλα αυτά η τάση που έγινε μάστιγα είναι αυτή των Social Media. Ζούμε στην εποχή της εικόνας και της πληροφορίας. Τα Social Media έκαναν με βεβαιότητα τους bartenders περισσότερο δημιουργικούς. Φωτογραφίζουμε αυτά που πίνουμε, ως έργα τέχνης, χρησιμοποιώντας όμορφα ποτήρια, εξωτικά φρούτα, και διαφορετικές γαρνιτούρες για να μοιραστούμε με το κοινό μας την εμπειρία. Με τα σωστά hashtags: #cocktails, #cocktailporn, #barlife κ.ά. η φωτογραφία μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, κάνοντας γνωστή τη δουλειά μας και το μαγαζί. Γινόμαστε οι πολίτες του κόσμου. Οι διάσημοι επαγγελματίες με το lifestyle που θα ζήλευαν οι περισσότεροι.
Η τεχνολογία έφερε την αναγνωσιμότητα και όχι μόνο.
Η τεχνολογία έγινε εργαλείο ανάπτυξης για τα μπαρ, δίνοντας δυνατότητες που στο παρελθόν ήταν αρκετά πολύπλοκες. Η κοστολόγηση, το «menu engineering», δηλαδή η μελέτη των πωλήσεων, είναι μόνο μερικές λειτουργίες χρήσης της τεχνολογίας. Και όπως είπαμε αρχικά η βιωσιμότητα συχνά περνά και μέσα από την τεχνολογία. Περιβαλλοντική βιωσιμότητα σημαίνει να λειτουργούμε με τέτοιον τρόπο που δεν θα υπονομεύει το περιβάλλον και το μέλλον του πλανήτη. Εδώ η τεχνολογία ήρθε με τη μέθοδο της ανακύκλωσης να συμβάλλει σε ένα καλύτερο μέλλον για τις νέες γενιές. Η προσωπική και η εταιρική υπευθυνότητα στα μπαρ είναι ευτυχώς τάση, και ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον μπροστά στην κλιματική αλλαγή. <