Σίγουρα οι τιμές, η τοποθεσία, η ασφάλεια, οι παροχές και το design των δωματίων παίζουν βασικό ρόλο, ώστε να επιλέξει ο επισκέπτης το ξενοδοχείο σας, αλλά τι γίνεται με το μπάνιο και τα είδη υγιεινής που έχετε επιλέξει και τοποθετήσει σε αυτό;
Από τη Στέλλα Αυγουστάκη
Ανακαίνιση Μπάνιου Ξενοδοχείων–Είδη υγιεινής
Tο μπάνιο αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη φιλοξενία, το οποίο ο επαγγελματίας του κλάδου δεν μπορεί να περάσει στα… ψιλά, καθώς ίσως είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της επιχείρησής του. Ένα από τα πλέον βασικά σημεία που εξετάζει ένας υποψήφιος τουρίστας, όταν βρίσκεται σε αναζήτηση ξενοδοχείου, είναι η καθαριότητα, στοιχείο που φροντίζει να αξιολογεί τόσο από τις φωτογραφίες που υπάρχουν στο site του εκάστοτε ξενοδοχείου όσο και από τα σχόλια που έχουν αφήσει οι προηγούμενοι επισκέπτες. Είναι, επίσης, σίγουρο ότι από το μπάνιο θα κρίνει πολλά για τις συνολικές παρεχόμενες υπηρεσίες που του παρέχει η επιχείρησή σας.
Ακόμα και αν διαθέτετε στους πελάτες τα δωμάτια με την πιο εντυπωσιακή θέα σε μισή τιμή, άνετο διπλό κρεβάτι και δωρεάν όλα τα συνδρομητικά κανάλια της τηλεόρασης μαζί με τα προϊόντα του mini bar, το μπάνιο είναι αυτό που θα δώσει extra πόντους στην επιχείρησή σας, γιατί αυτό συμπληρώνει την εικόνα του δωματίου. Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν;
Ανακαίνιση τώρα!
Η ανακαίνιση ενός μπάνιου δεν σημαίνει αυτομάτως πως πρέπει να… γκρεμίσετε ολόκληρο το ξενοδοχείο ή να αλλάξετε το design των δωματίων. Η ανακαίνιση πρέπει να γίνει στο κατάλληλο timing, π.χ. πριν εισέλθουμε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, και μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως το να αλλάξετε τις βρύσες, ή τους νιπτήρες, ή ακόμα και τα φώτα. Εφόσον το πάρετε απόφαση, οι επιλογές είναι αμέτρητες, αν και υπάρχουν ορισμένα σημεία, στα οποία πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη βαρύτητα.Φροντίστε να επενδύσετε σε συχνές ανακαινίσεις του συγκεκριμένου χώρου που δεν πρέπει να ανταποκρίνονται μόνο στις απαιτήσεις των επισκεπτών, αλλά και να αποπνέουν καθαριότητα, φρεσκάδα κι ηρεμία. Καλώς ή κακώς, η εμφάνιση του μπάνιου κι η επιλογή, φυσικά, των ειδών υγιεινής επηρεάζουν τη συνολική εικόνα του δωματίου.
Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, που όλο και περισσότερες αλυσίδες ξενοδοχείων κάνουν αρκετά συχνά ανακαινίσεις τόσο στα μπάνια όσο και στα δωμάτιά τους, ώστε να παρέχουν διαμονή που να μην θυμίζει παλαιότητα! Επίσης, οι ξενοδόχοι δείχνουν να πιστεύουν ότι οι επισκέπτες επιθυμούν μεγαλύτερα μπάνια και περισσότερο shower παρά μπανιέρες, ώστε να έχουν μεγαλύτερο χώρο. Ο φωτισμός κι η μουσική παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο που η Marriott αναβάθμισε τα μπάνια στα Marriott Hotels με νέο ντιζάιν, βάζοντας ανοικτό shower με τζαμαρία, ώστε ο χώρος να φαντάζει μεγαλύτερος.
Μεγαλύτερος χώρος
Σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις, το μπάνιο καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο μέσα στο δωμάτιο από ότι παλαιότερα. Παράλληλα, αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι οι επισκέπτες επιθυμούν πιο μεγάλα κι αναβαθμισμένα μπάνια από άποψη υποδομής. Όπου, λοιπόν, είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν αλλαγές που αφορούν την αύξηση του μεγέθους του μπάνιου, όπως στη φάση του σχεδιασμού των δωματίων κατά τη δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων ή σε ριζικές ανακαινίσεις, το μπάνιο «κερδίζει έδαφος». Όταν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε το αμέσως επόμενο βήμα είναι να παρέμβει ο interior designer σε συνεργασία με τον μηχανικό και να κάνουν παρεμβάσεις που θα «ανοίξουν» τον χώρο.
Οι αλλαγές στα μπάνια αποκτούν πραγματική σημασία από τη στιγμή που υιοθετούνται από μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων, καθώς δημιουργούν με τον τρόπο αυτό νέα δεδομένα στην αγορά.
Οι μπανιέρες μπορούν να αντικατασταθούν από ντουζιέρες που θα κλείνουν με διαφανή γυάλινα χωρίσματα, ώστε να μην διακόπτεται η νοητή συνέχεια του χώρου και να δίνεται μια αίσθηση ευρυχωρίας. Επίσης, μπορεί δίπλα από την μπανιέρα –που αν δεν είναι χτιστή μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη μικρότερη– να τοποθετηθεί ντουζιέρα και διαφανή γυάλινα χωρίσματα. Ακόμη, το μπάνιο αντιμετωπίζεται πια ως χώρος χαλάρωσης κι ευεξίας και γι’ αυτό το λόγο η ύπαρξη μουσικής στο χώρο είναι πλέον κάτι πολύ συνηθισμένο.
Τι πρέπει να προσέξετε
Δώστε προσοχή στην πίεση του νερού
Στο Ironworks Hotel Indianapolis για παράδειγμα, ο Sue Griffin, διευθυντής εσωτερικού σχεδιασμού, ο οποίος είναι και ιδιοκτήτης του ακινήτου, ήθελε τα μπάνια να δίνουν μια εμπειρία spa, οπότε έπρεπε να επενδύσει στον κατάλληλο εξοπλισμό. Βασικό στοιχείο ήταν οι σωστές κεφαλές ντουζ που θα έδιναν την αίσθηση βροχής, χωρίς να επηρεάζεται η δύναμη του νερού. «Για να έχετε μια καλή κεφαλή ντους βροχής, πρέπει να έχετε καλή πίεση νερού, εννοώντας ότι πρέπει ως ποσότητα να είναι αρκετή, αλλά να είναι και συνεπής σε όλους τους ορόφους. Αυτό μπορεί να είναι ένα ζήτημα ανάλογα με το μέγεθος των σωλήνων και τον τρόπο που αυτοί τρέχουν μέσα στους τοίχους», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ένα άλλο βασικό σημείο αναφορικά με το νερό και την πίεση είναι να απομακρύνεται σωστά από τα σιφόνια, ώστε να μην λιμνάζει στο μπάνιο. Με την εγκατάσταση, μάλιστα, συστημάτων εξοικονόμησης νερού τελευταίας τεχνολογίας στα μπάνια του ξενοδοχείου σας, μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση νερού και να συμβάλλετε με τον τρόπο αυτό στη διαμόρφωση του οικολογικού αποτυπώματος του ξενοδοχείου σας.
Φροντίστε για τον κατάλληλο εξαερισμό
Ο εξαερισμός σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου είναι εξαιρετικά σημαντικός, αλλά στο μπάνιο είναι ακόμα πιο αναγκαίος! Πολλά ξενοδοχεία βάζουν έναν ανεμιστήρα στην οροφή, με αποτέλεσμα οι πάνω όροφοι να αερίζονται περισσότερο από τους κάτω, οι οποίοι βρίσκονται μακριά από τον ανεμιστήρα. Επίσης, δεν είναι λίγα τα ξενοδοχεία που στα μπάνια διαθέτουν το κλασικό ανεμιστηράκι –δίπλα από το μοναδικό παράθυρο που ούτως ή άλλως δεν αερίζει καλά τον χώρο– το οποίο λειτουργεί τραβώντας το σχετικό κορδονάκι που υπάρχει στην άκρη του. Αυτό είναι ένα ξεπερασμένο σύστημα που δεν χωράει πλέον στα σύγχρονης αντίληψης ξενοδοχεία.
Οι 4+1 τάσεις στα μπάνια
Οι αλλαγές στα μπάνια αποκτούν πραγματική σημασία από τη στιγμή που υιοθετούνται από μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων, καθώς δημιουργούν με τον τρόπο αυτό νέα δεδομένα στην αγορά. Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά των ξενοδοχείων οδηγεί τις αλυσίδες –και όχι μόνο– στο να αναζητούν συνεχώς βελτιώσεις, οι οποίες να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των σύγχρονων ταξιδιωτών. Το πρώτο και πλέον σημαντικό είναι πως οτιδήποτε βρίσκεται μέσα στο δωμάτιο πρέπει να σχεδιάζεται πολύ προσεκτικά, ώστε να ικανοποιεί τους επισκέπτες. Έρευνες ικανοποίησης πελατών που πραγματοποιούνται στον κλάδο της φιλοξενίας έχουν αναδείξει το θέμα της αυξημένης σημασίας του μπάνιου στα ξενοδοχεία. Έτσι, τα τελευταία χρόνια, το μπάνιο αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στην εικόνα του δωματίου. Οι νέες τάσεις για το 2019–2020 είναι ιδιαίτερα ελκυστικές κι αναφέρονται ενδεικτικά πιο κάτω:
- Βάλτε έργα τέχνης και στο μπάνιο
- Επιλέξτε καθαρές κι απλές γραμμές
- Επενδύστε στο ξύλο. Μην φοβάστε να βάλετε ξύλο στο μπάνιο, καθώς η φθορά από το νερό –εφόσον κάνετε συντήρηση– είναι ανύπαρκτη
- Στοιχεία ροζ χρυσού
- Ξύλινα είδη υγιεινής, κατασκευασμένα από ξύλο στερεάς τέφρας που έχει στεγανοποιηθεί για εννέα μήνες, έχει κοίλη με σχήμα κύματος κι έχει επεξεργαστεί με οκτώ στρώματα αδιάβροχου φινιρίσματος.