Μετά την κατάρρευση της Thomas Cook τον περασμένο μήνα, εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες θα πρέπει αναγκαστικά να περιμένουν άλλες έξι εβδομάδες για να λάβουν τα χρήματα της επιστροφής από τις ακυρωμένες διακοπές τους.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα Atol, το οποίο διαχειρίζεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), περίπου 800.000 άτομα που είχαν κλείσει πακέτα διακοπών μέσω του ταξιδιωτικού γίγαντα περιμένουν επιστροφές χρημάτων στο πλαίσιο του προγράμματος Atol.
Για να μπορέσει να διαχειριστεί τη διαδικασία καλύτερα, η CAA έχει συνάψει συμβάσεις με τρεις εταιρείες που ειδικεύονται στη διοίκηση επιστροφής χρημάτων. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα επιστροφών, οι εταιρίες αυτές άρχισαν τη διαδικασία επιστροφής τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου και αναμένεται παραληφθούν από τους αιτούντες εντός 14 ημερών από την ημερομηνία αυτή.
Όσοι είχαν πληρώσει τα πακέτα τους με μετρητά, μέσω τραπεζικών επιταγών, πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, δεν είχαν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης επιστροφής χρημάτων πριν τις 7 Οκτωβρίου, δηλαδή δύο εβδομάδες μετά την κατάρρευση της Thomas Cook. Αυτοί οι πελάτες πληροφορήθηκαν ότι οι επιστροφές θα μπορούσαν να διαρκέσουν έως 60 ημέρες.
Ωστόσο, υπολογίζεται ότι μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιστροφής χρημάτων για όσους κατάφεραν να υποβάλλουν αίτηση το συντομότερο δυνατό.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι πελάτες της Thomas Cook που επίσης πλήρωσαν χιλιάδες λίρες για τις διακοπές ίσως χρειαστεί να περιμένουν μέχρι το 2020 για να πάρουν τα χρήματά τους πίσω, γεγονός που εξαρτάται από το πότε είχαν υποβάλει την αίτηση για επιστροφή.
Η CAA δήλωσε ότι για τις κρατήσεις εκείνες που δεν είχαν πραγματοποιηθεί με άμεση χρέωση, αλλά αντίθετα μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων ή μέσω άλλων αεροπορικών εταιριών, η διαδικασία επιστροφής χρημάτων θα διαρκέσει μεγαλύτερο διάστημα, εξαιτίας των πολυάριθμων και πολύπλοκων συστημάτων επεξεργασίας δεδομένων της Thomas Cook ανά την Ευρώπη.