Στους 32.000 υπολογίζονται οι επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας που έδωσαν το «παρών» στην έκθεση Xenia, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 25 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στην δημοσιότητα οι διοργανωτές, η προσέλευση επιβεβαίωσε, για ακόμη μία φορά, την σημαντική συμβολή της έκθεσης όσον αφορά την εξέλιξη των ελληνικών τουριστικών υποδομών και την συνολική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Η Xenia 2019 έφερε κοντά 550 εκθέτες με 32.000 decision makers από 20.600 επιχειρήσεις, δίνοντας την ευκαιρία να επιτευχθούν ποιοτικές και προσοδοφόρες συνεργασίες.
Μέσα από το κορυφαίο trade show για την τουριστική βιομηχανία της χώρας μας αναδείχτηκε μία τεράστια γκάμα προϊόντων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών για τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα, παρουσιάστηκαν ποιοτικές υποδομές με χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα και αναλύθηκαν μεταξύ άλλων και οι νέες διεθνείς τάσεις τουρισμού ανοίγοντας ουσιαστικά νέους ορίζοντες στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Επίσης, τις εντυπώσεις έκλεψε ο κατασκευαστικός κλάδος που φέτος ήταν ακόμα πιο διευρυμένος καλύπτοντας τις ανάγκες ακόμα και των πλέον απαιτητικών πελατών. Όλες οι λύσεις για την κατασκευή, ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας στα ξενοδοχεία παρουσιάστηκαν μέσα από 180 περίπτερα -συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων των επιχειρήσεων leader του κλάδου- που κάλυψαν συνολικά 12.500 τ.μ.
Τα στοιχεία για τους επισκέπτες
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξαν οι διοργανωτές για τους 32.000 και πλέον επισκέπτες της Xenia 2019, παρατηρήθηκε ποικιλία από όλο το φάσμα των τουριστικών επιχειρήσεων. Την μερίδα τους λέοντος φέρονται να είχαν οι decision makers ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων από 10.000 και πλέον επιχειρήσεις. Ετνύπωση προκάλεσε η παρουσία αρχιτεκτόνων και διακοσμητών από 3.000 περίπου γραφεία. Συνολικά οι επαγγελματίες επισκέπτες εκπροσώπησαν 20.600 επιχειρήσεις. Η παρουσία των ξενοδόχων και επιχειρηματιών από τον τουριστικό κλάδο, αντανακλά το επιχειρηματικό και επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τον κλάδο, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι η Xenia απαντά στις ανάγκες του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί και έναν από τους πιο βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Πέρα από τα εκθέματα, όσοι έδωσαν το «παρών» στην Xenia μπόρεσαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους μέσα από τις παράλληλες εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, το κορυφαίο forum για τις ψηφιακές εξελίξεις στον κλάδο των ξενοδοχείων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην έκθεση Xenia 2019, στο κατάμεστο από επαγγελματίες stage του Digi Hotel. Για 3 ημέρες, με πρόγραμμα που ξεπέρασε τις 20 ώρες, 60 διακεκριμένοι ομιλητές, ανάλυσαν και παρουσίασαν πληθώρα θεμάτων και απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που αφορούν το σύγχρονο Έλληνα ξενοδόχο. Επίσης, το ενδιαφέρον κέρδισαν και οι ομιλίες Hotel Megatrends Talks που διεξήχθησαν σε ξεχωριστό stage 100 τ.μ. Από εκεί πέρασε ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών και στελεχών εταιρειών, αρχιτεκτόνων και άλλων ειδικών που ανέλυσαν ζητήματα που αφορούν μία σύγχρονη επιχείρηση φιλοξενίας. Το design ενός χώρου, το marketing, η πρόληψη και ο τουρισμός υγείας, η ευεξία στην αρχιτεκτονική, τα boutique hotel trends, η κουζίνα του εστιατορίου, τα XL resorts, τα eco hotels και το eco marketing ήταν μερικά από τα θέματα που τέθηκαν κατά την διάρκεια του τριημέρου.
Design & αειφορία στο επίκεντρο
Το Hotel Megatrends φέτος είχε κεντρικό θέμα «Καινοτομία και παράδοση». Πέντε φημισμένοι αρχιτέκτονες και designers παρουσίασαν αντιστοίχως πέντε καινοτόμα concepts χώρων φιλοξενίας σε μια επιφάνεια 355 τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών.Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν σε πραγματική λειτουργία ένα Reception Lounge, ένα Boutique Room, ένα Studio Room, ένα Εστιατόριο και ένα Smartech Space. Η ποιότητα και η δημιουργία εμπειριών αποτελούν σήμερα τα μεγάλα ζητούμενα για την τουριστική βιομηχανία. Εκεί επιχείρησε να εστιάσει το project συμβάλλοντας με τον τρόπο του, στη δημόσια συζήτηση για την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού. Ταυτόχρονα επιχειρηθήκε να αναδειχθούν οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να συνδυαστούν βασικές αλλά απαραίτητες μεταβλητές, όπως είναι η καινοτομία και οι σύγχρονες διεθνείς πρακτικές, με τις ρίζες και την παράδοσή μας.