Βήμα αισιόδοξων μηνυμάτων για τον ελληνικό τουρισμό έγιναν οι εκθέσεις Philoxenia και Hotelia, που κατάφεραν επί ένα τριήμερο να συγκεντρώσουν τον τουριστικό κλάδο στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, το εκθεσιακό «δίδυμο» προσέλκυσε 20.143 επισκέπτες, δείγμα έμπρακτης εμπιστοσύνης των ανθρώπων του κλάδου, που με συνέχεια και συνέπεια τις επιλέγουν για να προβληθούν και να ανοίξουν διαύλους συνεργασιών. Αυξημένος δε κατά 19% ήταν ο αριθμός των εμπορικών επισκεπτών των δύο εκθέσεων. Επίσης, συνολικά πραγματοποιήθηκαν 4.500 ραντεβού μεταξύ των hosted buyers και των εκθετών –αριθμός ρεκόρ- σε ένα ιδιαίτερα πλούσιο πρόγραμμα που ικανοποίησε και τις δύο πλευρές.
Τα μηνύματα για τη Philoxenia και τη Hotelia ήταν ιδιαίτερα θετικά, προεξοφλώντας ένα ακόμα καλύτερο μέλλον, καθώς αναγνωρίστηκε από εκθέτες και επισκέπτες η αναβαθμισμένη εικόνα των δύο εκθέσεων.
Στη Philoxenia το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων ήταν ευρύ, ενώ μερίδα του λέοντος σε αυτό είχαν οι Τιμώμενες Περιοχές (Πολωνία, Περιφέρεια Θεσσαλίας και Δήμος Τρίπολης). Μάλιστα, οι εκδηλώσεις της Τιμώμενης Χώρας Πολωνίας είχαν μεγάλη επισκεψιμότητα, ενώ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δράσεις διοργάνωσαν τόσο η Περιφέρεια Θεσσαλίας όσο και ο δήμος Τρίπολης με σημαντική προσέλευση. Επιτυχημένη ήταν και η συμμετοχή του Νεπάλ που έδωσε για πρώτη φορά το «παρών» στη Philoxenia. Μάλιστα, οι Νεπαλέζοι τουριστικοί παράγοντες που βρέθηκαν στην έκθεση δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι.
Στη Philoxenia παρουσιάστηκαν επίσης 35 τουριστικές start-ups μέσω δύο φορέων: του Digital Greece, πρότζεκτ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, του πρώτου ελληνικού startup επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Από την προσέλευση του κόσμου στη συγκεκριμένη θεματική φάνηκε πως η καινοτομία στον χώρο του τουρισμού προκαλεί το ενδιαφέρον.
Επίσης, φέτος το Διεθνές Συνέδριο της Philoxenia με θέμα «Dark Tourism-Φωτίζοντας τα σκοτάδια του παρελθόντος», που πραγματοποιήθηκε σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν.Γερμανός», ανέδειξε τις τουριστικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στο πεδίο αυτό, αλλά και όλα τα διεθνή παραδείγματα που δείχνουν τις τάσεις στον «Σκοτεινό Τουρισμό». Άλλωστε, οι σημαντικοί Έλληνες και ξένοι ομιλητές που συμμετείχαν ανέλυσαν σε βάθος το φαινόμενο αυτό, που κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια στην τουριστική βιομηχανία.
Πλήθος κόσμου συνέρρευσε και στις δεκάδες δράσεις της Hotelia. Μεγάλη επιτυχία, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ουρών, είχε η διαδραστική δράση «A unique VR accommodation experience», που έδωσε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ζήσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία εικονικής διαμονής σε ένα ξενοδοχείο. Επιτυχημένες όμως ήταν και οι υπόλοιπες θεματικές ενότητες της Hotelia: Η All About Cafe προσέλκυσε σημαντικό αριθμό επισκεπτών στα σεμινάρια και τις εκδηλώσεις της, αίσθηση έκαναν το The Cup Tasting Spot και ο διαγωνισμός Latte Art ThrowDown, ενώ baristas-παγκόσμιοι πρωταθλητές έδωσαν τα «φώτα» τους στους παρευρισκόμενους. Ανάλογη προσέλευση είχε η θεματική All About Gastronomy, όπου οι δράσεις Nutritious reservation, Nutritious Reservations bar και Nutritious Reservations’ Speeches προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του κόσμου.
Το εκθεσιακό «δίδυμο» Philoxenia-Hotelia φιλοξένησε 542 εκθέτες, συμμετοχές από 21 χώρες, όλη την εγχώρια τουριστική βιομηχανία, τις 13 Περιφέρειες και πολλούς δήμους της χώρας. Αναλυτικά, οι εκθέτες της Philoxenia ήταν 382 και της Hotelia 160. Προήλθαν δε, εκτός από την Ελλάδα, από Πολωνία, Βουλγαρία, Λουξεμβούργο, Αζερμπαϊτζάν, Φιλιππίνες, Κύπρο, Ουζμπεκιστάν, Μ. Βρετανία, Νεπάλ, Περού, Βοσνία, Τουρκία, Σλοβακία, Σερβία, Αρμενία, Κένυα, Ρωσία, Αλβανία, Τσεχία και Γαλλία.
Το σύνολο των hosted buyers για τις δύο εκθέσεις έφτασε τους 142. Στη μεν Philoxenia ήταν 100 κορυφαίοι tour operators από 37 χώρες (1/3 των Hosted Buyers είναι MICE και 2/3 Tour Operators και Travel Agents), στη δε Hotelia 42 hosted buyers από 19 χώρες. Οι ομαδικές επισκέψεις από το εξωτερικό για την Philoxenia ήταν 160 άτομα από Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία και για τη Hotelia 120 από Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία.
Στους εκθέτες περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που είχε υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τουριστικές start-ups, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, αλλά και οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, ΞΕΕ, ΗΑΤΤΑ κα.
Χορηγοί του προγράμματος των Hosted Buyers ήταν ο Τουριστικός Οργανισμός Ζορπίδη, το Grand Hotel Palace και το Prima Holidays, ενώ υποστηρικτής ήταν το Thessaloniki Convention Bureau.
Χορηγός Φιλοξενίας του Συνεδρίου «Dark Tourism» ήταν η Fraport, Χορηγός Αερομεταφορών η Aegean, Χορηγός Μετακινήσεων η Taxi Way, το Lunch Break Networking Event πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Thema και Χορηγός του Coffee Break ήταν το Kafe Passion.
Τέλος, Χορηγός του All About Café ήταν η σειρά προϊόντων Specialistas της ΜΕΒΓΑΛ και Χορηγός Μηχανολογικού Εξοπλισμού η εταιρεία EUROGAT.