Τους στόχους που έχει για τον τουρισμό το 2022 προσδιόρισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Αειφορία, ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών που συνδέονται με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών, διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της πόλης, ενέργειες προβολής και θεματικές προσεγγίσεις αποτελούν το μείγμα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει για το 2022.
Στο νέο της αφήγημα κυριαρχεί η διάκριση της πόλης ως μέλος του δικτύου των δημιουργικών πόλεων της UNESCO στη γαστρονομία. Η συγκεκριμένη διάκριση έρχεται να προστεθεί στη δυναμική της πόλης, η οποία έχει όλα τα εχέγγυα για να αναπτυχθεί και να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο ως τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός αναβαθμίζοντας ριζικά την εικόνα της στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Οι στόχοι του προγράμματος δράσεων του αρμόδιου Τμήματος Τουρισμού του Δήμου για το 2022 είναι:
Προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέσω τουριστικών και πολιτιστικών δράσεων και αύξηση των διανυκτερεύσεων.
Aξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων για την προβολή της πόλης και την προώθηση του τουρισμού με δημιουργία διαδικτυακών υπηρεσιών και ψηφιακών εφαρμογών περιήγησης σε ιστορικά μνημεία και σημεία ειδικού ενδιαφέροντος σε συνδυασμό με την παραγωγή προωθητικών video και ψηφιακών χαρτών της πόλης.
Διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων για την ανάδειξη της γαστρονομίας της πόλης σε αγορές στόχους της Ελλάδας και του εξωτερικού στο πλαίσιο της ένταξης της πόλης στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO – γαστρονομία.
Προώθηση της Θεσσαλονίκης ως πολυθεματικού και πολυεπίπεδου προορισμού, εστιάζοντας στις ειδικές μορφές τουρισμού και συγκεκριμένα στη γαστρονομία, στον τομέα των M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), στον slow tourism, στον τουρισμό 3ης ηλικίας (silver tourism) κ.α. με την παράλληλη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων (flagship events).
Δικτύωση (networking) της πόλης με συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και Δίκτυα, σε workshops, συνέδρια και συναντήσεις διεθνών οργανισμών και με διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης και επιχειρηματικών συναντήσεων B2B (Business-to-Business).
Υιοθέτηση δράσεων, διοργάνωση ημερίδων και συνεδρίων με εκπαιδευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα για τους δημότες αλλά και για ομάδες κοινού ειδικού θεματικού ενδιαφέροντος.
Προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών μέσω του Film Office και συνεργασία με τον ΕΚΟΜΕ.
Ενεργοποίηση του συμβουλευτικού ρόλου του Thessaloniki Food Council μεσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Food Trail με σκοπό την αφύπνιση των εταίρων και την εκπαίδευση των εμπλεκομένων για την άσκηση της σωστής Διατροφικής Πολιτικής.
Συμμετοχή στελεχών της Διεύθυνσης Πολιτισμού – Τουρισμού σε διεθνείς διοργανώσεις και συνέδρια για εκπαίδευση, επιμόρφωση και υιοθέτηση καλών πρακτικών.
Δημιουργία τουριστικών εντύπων (θεματικοί τουριστικοί χάρτες και οδηγοί) και ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας της πόλης με τη δημιουργία νέου αφηγήματος καθώς και το σχεδιασμό λογοτύπων και slogan που αποτελούν απαραίτητα επικοινωνιακά εργαλεία τόσο για την ανάδειξη των στοιχείων εκείνων της πόλης που αποτελούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως η γαστρονομία στο πλαίσιο της ένταξης της πόλης στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO, η πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης κ.α.
Λειτουργία σημείων τουριστικής πληροφόρησης στο κέντρο της πόλης.