Θα αποφέρει άραγε κέρδη το ενεργό ιντερνέτ εν ώρα πτήσης; Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα στο οποίο καλούνται να απαντήσουν οι επαγγελματίες τώρα που πολλές αεροπορικές εταιρίες βλέπουν με θετικά την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών συσκευών εν ώρα πτήσης.
Μέχρι πρότινος οι ηλεκτρικές συσκευές απαγορεύονταν να είναι ενεργές πάνω από τα σύννεφα καθώς το σήμα που εξέπεμπαν θα μπορούσε να μπερδέψει τα όργανα του αεροπλάνου και να θέσει σε κίνδυνο την πτήση. Αυτό ωστόσο μοιάζει πλέον να είναι μια παρωχημένη άποψη καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε η χρήση των ηλεκτρικών συσκευών πάνω από τα σύννεφα δεν θεωρείται επικίνδυνη αλλά ακριβή.
Αυτός θα λέγαμε είναι και ο κυριότερος λόγος που αρκετές αεροπορικές εταιρίες είναι μεν θετικές στο να έχουν ελεύθερο ιντερνέτ στο αεροσκάφος αλλά υπό προϋποθέσεις.
Ακριβό αλλά κερδοφόρο το online mode πάνω από τα σύννεφα
Πιο αναλυτικά η επέκταση του διαδικτύου εν ώρα πτήσης μπορεί στο μέλλον να αποφέρει πολλά κέρδη όπως αναφέρει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο Αντρέας Σπεθ, δημοσιογράφος, ειδικός σε θέματα αερομεταφορών.
«Η χρήση του ευρυζωνικού διαδικτύου σε πτήσεις εντός της ΕΕ υπόσχεται στον κλάδο σημαντικά κέρδη». Επίσης σύμφωνα με το London School of Economics, μέχρι το 2035 τα συνολικά κέρδη παγκοσμίως από τη χρήση του διαδικτύου σε πτήσεις υπολογίζονται στα 135 δις δολάρια ενώ τα πρόσθετα κέρδη μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να φτάσουν τα 30 δις δολάρια.
Το ευχάριστο είναι ότι η παραπάνω δυνατότητα δεν είναι απαγορευτική από τεχνικής άποψης αλλά μόνο από θέμα επιλογής. Τεχνικά μιλώντας εδώ και καιρό είναι δυνατή η σύνδεση στο διαδίκτυο εν ώρα πτήσης μέσω δορυφόρου. Μάλιστα επειδή η τεχνολογία αυτή συνεχώς βελτιώνεται, ειδικοί προβλέπουν ότι η διάδοση του διαδικτύου στις πτήσεις μπορεί να αποφέρει υψηλά κέρδη στις αεροπορικές εταιρείες.
Μήπως δεν χρειάζεται;
Η επιφύλαξη αναφορικά με το να είναι ανοικτές οι συσκευές εν ώρα πτήσης δεν είναι μόνο εξαιτίας του μεγάλου κόστους με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι αεροπορικές.
Από κοινωνικής άποψης είναι καλό να υπάρχει ένα διάλειμμα, μια «νεκρή ώρα» από την χρήση ηλεκτρικών συσκευών. Αυτό το κενό, η αλήθεια είναι ότι το προσέφερε το flight mode των ηλεκτρικών συσκευών. Τώρα όμως τι γίνεται; Υπάρχουν θετικά και αρνητικά από την Online χρήση.
- Πριν από την απογείωση οι επιβάτες πρέπει να κλείνουν τις ηλεκτρονικές συσκευές τους.
- Κατά τη διάρκεια της πτήσης μπορούν να ανοίξουν και πάλι τηλέφωνα, τάμπλετ και υπολογιστές, χωρίς όμως να έχουν, κατά κανόνα, πρόσβαση στο ιντερνέτ.
- Για όσους κάνουν επαγγελματικά ταξίδια οι ήσυχες ώρες της πτήσης χωρίς Ε-mail από τη δουλειά είναι ίσως είναι η μόνη ευκαιρία για ένα διάλειμμα. Αλλά όχι και για τους υπόλοιπους επιβάτες που θέλουν να σερφάρουν στις αγαπημένες τους σελίδες.
Επιφυλακτικές οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες
Αν και ήδη στις ΗΠΑ η χρήση ιντερνέτ είναι μια πραγματικότητα οι ευρωπαϊκές εταιρείες παραμένουν ακόμη επιφυλακτικές με την Ryanair να τονίζει ότι η υπηρεσία είναι πολύ ακριβή. Πράγματι είναι ακριβή καθώς αυτό οφείλεται κυρίως στη μέχρι τώρα τεχνολογία που αποστέλλει μέσω δορυφόρου δεδομένα σε ειδικούς δέκτες μέσα στο αεροσκάφος. Η τεχνολογία αυτή βέβαια κοστίζει για την ώρα ακριβά ενώ η ταχύτητα του ίντερνετ είναι χαμηλή.
Πέρα από τις ενστάσεις της Ryanair που θα δει τους χαμηλούς της ναύλους να αλλάζουν προς τα πάνω και η γερμανική αεροπορική εταιρεία Condor, του ομίλου Thomas Cook, δεν σχεδιάζει να εξοπλίσει στο προσεχές μέλλον τα αεροσκάφη της με ίντερνετ. «Από την άλλη πλευρά σύμφωνα με δημοσκόπηση της Γερμανική Ομοσπονδίας Γερμανών Αερομεταφορέων, το 47% των ερωτηθέντων θεωρεί το διαδίκτυο στο αεροπλάνο καλή ιδέα ποσοστό που πριν από πέντε χρόνια ανερχόταν στο 40%.