Luxury hotels: Trends, προκλήσεις και ευκαιρίες

Luxury-hotelsΜπορεί το luxury traveling να θεωρείται ως ένα niche τμήμα της αγοράς, ωστόσο εξαιτίας των σημαντικά ανώτερων χρηματοοικονομικών δεδομένων που το περικλείουν, αποτελεί μία αναδυόμενη πραγματικότητα την οποία εξετάζουν πολλοί παράγοντες της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας. Ποιο είναι το στάτους που επικρατεί σήμερα στα πολυτελή ξενοδοχεία, ποιες οι επικρατούσες τάσεις, πώς διαμορφώνονται οι προκλήσεις, τι αναζητούν οι πελάτες τους; Τις απαντήσεις έχει ο Barak Hirschowitz, Πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού Πολυτελών Ξενοδοχείων, σε αποκλειστική συνέντευξή του στην «Τουριστική Αγορά».

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολυτελών Ξενοδοχείων (International Luxury Hotel Association – ILHA) αποτελεί ένα διεθνές δίκτυο στον τομέα του hospitality. Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που επιχειρεί να προωθήσει την ανάπτυξη στον τομέα της φιλοξενίας. Εδώ και μερικά χρόνια, σε διεθνές επίπεδο, καταγράφεται έντονη κινητικότητα σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση φουτουριστικών και καινοτόμων ξενοδοχειακών concepts, προκειμένου να εισαγάγουν τη δική τους «ματιά» σχετικά με τη διαφορετικότητα έναντι του ανταγωνισμού. Από κοντά ακολουθεί και η τεχνολογία, που αξιοποιείται σε μεγάλες… δόσεις, ώστε να επιτευχθεί ο πολυπόθητος «έξυπνος» μετασχηματισμός των πολυτελών ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.

Το… νερό προσελκύει πλήθος luxury concepts

Luxury-hotelsΣύμφωνα με τον κ. Barak Hirschowitz, Πρόεδρο του ILHA: «Τελευταία, διαπιστώνεται ένταση σε επίπεδο αναζήτησης ευκαιριών και τομέων ικανοποίησης του κοινού, σε μία προσπάθεια διαφοροποίησης και προσέλκυσης συγκεκριμένων τμημάτων τουριστικής πελατείας. Μία από τις πλέον έντονες τάσεις που καταγράφεται είναι τα luxury hotels… εν πλω. Τόσο μεταφορικά όσο και στην πράξη. Για παράδειγμα, υπάρχουν σήμερα πολυτελή ξενοδοχεία, τα οποία προσφέρουν και υποθαλάσσια δωμάτια, ενώ κάποια άλλα βρίσκονται αγκυροβολημένα σε ποτάμια ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, όπως λ.χ. το Λονδίνο και ο Τάμεσης. Πρόσφατα, η περίφημη αλυσίδα The Ritz-Carlton γνωστοποίησε την είσοδό της στον τομέα της luxury κρουαζιέρας, εισάγοντας ένα εντυπωσιακό, φουτουριστικής έμπνευσης, concept top-class ξενοδοχείων που… επιπλέουν.

Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, το κορυφαίο trend στην αγορά των luxury ξενοδοχείων ήταν η συνεργασία με σχεδιαστές μόδας. Σήμερα, πλέον, γινόμαστε μάρτυρες μίας αντίστοιχης τάσης που εμπλέκει την ευεξία και την υγεία!

Από την άλλη, το κρουαζιερόπλοιο Queen Elizabeth 2 ανακατασκευάζεται και ανανεώνεται αισθητικά, ενώ γίνεται και rebranding του σε QE2 Hotel. Αυτό θα βρίσκεται μόνιμα στο Ντουμπάι και θα λειτουργεί ως ένα επιπλέον ξενοδοχείο για τους ταξιδιώτες, ενώ την ίδια στιγμή το ευρύ κοινό θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό και δη στους λιανεμπορικούς χώρους και στα εστιατόρια που βρίσκονται σε αυτό! Ένα ακόμη ενδεικτικό παράδειγμα είναι και το Hyperloop Ηotel, ένα ξενοδοχειακό concept εμπνευσμένο από το Hyperloop One του Elon Musk, που με τη σειρά του θα “παντρεύει” αρμονικά τα πολυτελή ξενοδοχεία με τις μεταφορές. Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, ο χρόνος αποτελεί τη μεγαλύτερη πολυτέλεια για τους εν δυνάμει ταξιδιώτες. Μάλιστα, το να έχεις τη δυνατότητα να σε… ακολουθεί το δωμάτιό σου ενόσω ταξιδεύεις, αν μη τι άλλο, σου εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο! Με αυτό το σκεπτικό, δεν σας κρύβω πως είμαι εξαιρετικά αισιόδοξος ότι το project του Hyperloop Ηοtel θα βρει σημαντικό ρεύμα ακολούθων και επιχειρηματιών που θα προσπαθήσουν να το αντιγράψουν».

Luxury-hotels

Ξεπερασμένη MICE πρόταση

Σε διεθνές επίπεδο, ο ευρύτερος τομέας του συνεδριακού τουρισμού (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions – MICE) απολαμβάνει ανοδικά μεγέθη, ωστόσο το ερώτημα είναι εάν και κατά πόσο αυτού του τύπου η δραστηριότητα μπορεί να φιλοξενείται σε μεγαλύτερη έκταση και ένταση σε πολυτελή ξενοδοχεία και αντίστοιχους χώρους. Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του ILHA, σήμερα, σε επίπεδο των παρεχόμενων συνεδριακών υποδομών παρατηρείται σημαντική έλλειψη σε επίπεδο καινοτομίας. «Όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν με τις “παραδοσιακές” ξενοδοχειακές αίθουσες δείπνου ή πρωινού που αντικαταστάθηκαν με καινούργια εστιατορικά concepts, έτσι πιστεύω πως οι δίχως παράθυρα αίθουσες συνεδρίων και η… πολυφορεμένη όσο και ξεπερασμένη προ πολλού κουζίνα που σερβίρεται σε τέτοιες εκδηλώσεις από τη συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων χρήζει άμεσης και εκ βάθρων ανανέωσης προκειμένου να “ανεβάσει” συνολικά το προσφερόμενο προϊόν από όλες τις πλευρές», τονίζει ο κ. Hirschowitz και συνεχίζει:

Luxury-hotels«Από την πλευρά τους, οι πολυτελείς ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις χρήσιμο θα ήταν να εξετάσουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον –και από χρηματοοικονομική σκοπιά– την αναζήτηση και προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού διοργάνωσης συνεδρίων, εταιρικών εκδηλώσεων και meetings στις εγκαταστάσεις τους, καθώς θα επωφεληθούν, μεταξύ άλλων, και από το ρεύμα των ταξιδιωτών που συμμετέχουν σε αυτά. Θεωρώ πως δεν θα περάσει πολύς καιρός από τη στιγμή κατά την οποία θα λάβουν χώρα ενδιαφέρουσες συνεργασίες, λ.χ. με celebrity σεφ για την catering τροφοδοσία των events, προγράμματα ευεξίας, όπως… διαλογισμός, μασάζ και στοχευμένη άσκηση κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων εκδηλώσεων, ώστε οι σύνεδροι να “φορτίζουν” τις μπαταρίες τους κ.ά. Επιπροσθέτως, αναμένω με ενδιαφέρον να δω τη δημιουργία ακόμη πιο ενδιαφέροντων χώρων συναντήσεων και εκδηλώσεων, που με τη σειρά τους θα αναδείξουν στον μέγιστο βαθμό την εμπειρία που απολαμβάνουν οι επισκέπτες.

Η κεντρική ιδέα της όλης προσπάθειας των ξενοδοχείων στο επίπεδο της MICE δραστηριοποίησης θα πρέπει να εμφορείται από την αναζήτηση της διαφορετικότητας, της καινοτομίας και της φρεσκάδας. Γιατί, αλήθεια, ποιο το νόημα για κάποιον να ταξιδεύει σε μία “ζωντανή”, γεμάτη παλμό, ενδιαφέρουσα πόλη που έχει πλήθος από σημεία ενδιαφέροντος προς εξερεύνηση να περνά το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού του σε μία συνεδριακή αίθουσα που δείχνει –και, στην ουσία, είναι– ίδια με κάποια προηγούμενη και κάποια επόμενη; Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει από τον νου πως η πανθομολογούμενη αναζήτηση και ανάγκη των τουριστών για την προσφορά περισσότερο αυθεντικών εμπειριών αποτελεί ένα από τα μέγιστα ζητούμενα για τους παρόχους πάσης φύσεως και μορφής τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν τα ενδιαφερόμενα ξενοδοχειακά μέρη».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας