Πιάτα και μενού

Τα εστιατόρια που έχουν ήδη στο μενού τους τη λέξη αειφορία και χρησιμοποιούν πρώτες ύλες που θεωρούνται αγνές και φυσικές είναι ήδη στον σωστό δρόμο, για να κατακτήσουν το μέλλον. Τα πιάτα και τα γεύματα που θα προσφέρονται θα πρέπει να έχουν τον χαρακτήρα υγιεινής και θρεπτικής τροφής κι αυτό αφορά το σύνολο των κατηγοριών εστίασης. Τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης ήδη γίνονται και θα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ενώ οι πελάτες αναμένεται πως θα ζητούν περισσότερες λεπτομέρειες για τυχόν αλλεργιογόνα συστατικά των τροφών. Με την ανταλλαγή πληροφοριών παγκοσμίως, οι κουζίνες αναμένεται να αποκτήσουν πιο έντονα θεματικά και διεθνή χαρακτηριστικά, παρασκευά­ζοντας συνταγές από όλο τον κόσμο. Τα περισσότερα τρόφιμα θα είναι κατ’ απαίτηση των πελατών νωπά και φρέσκα, γεγονός που αναμένεται να αυξήσει τα ποσοστά τροφοδοσίας από τις τοπικές αγορές.

Αν θεωρήσουμε ότι η επίσκεψη σε ένα εστιατόριο είναι εμπειρία, τότε η εμπειρία που επιθυμούν οι πελάτες είναι αφενός τα πιάτα που θα επιλέγουν να είναι υγιεινά κι υψηλής διατροφικής αξίας αφετέρου να προσφέρουν γεύσεις που δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν μόνοι τους στο σπίτι. Τα εστιατόρια στο μέλλον θα κρίνονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στα πιάτα τους, ιδίως όσον αφορά τα παιδιά. Τα παιδικά μενού αναμένεται ότι θα έχουν ιδιαίτερη άνθηση και θα περιλαμβάνουν φαγητά και ποτά με λιγότερα σάκχαρα. Επιπλέον, ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών θα αντιμετωπίζει διατροφικούς περιορισμούς και ως εκ τούτου θα πρέπει να προσφέρονται επιλογές που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους.

Με το μυαλό στο περιβάλλον

Οι περιβαλλοντικά φιλικές πρακτικές βρίσκονται ήδη στο προσκήνιο εδώ και πάνω από μια δεκαετία, ωστόσο με δεδομένη την κλιματική αλλαγή, η τάση αυτή αναμένεται να γίνει ακόμα πιο έντονη τα επόμενα χρόνια. Η λογική της αειφόρου λειτουργίας θα ενσωματωθεί σε κάθε κομμάτι των εστιατορίων, στην ενεργειακή κατανάλωση, στην ανακύκλωση, στις τροφές και τα ποτά, ακόμα και στο design του καταστήματος, και βεβαίως στις συσκευασίες για τον τομέα του delivery. Όσο θα αυξάνεται η ευαισθησία του κοινού στα θέματα του περιβάλλοντος, η οικολογική λειτουργία του εστιατορίου θα αποτελεί μοναδική ευκαιρία για το marketing και τη διαφήμισή του.

Τα εστιατόρια σε future modeΣενάρια κι ανησυχίες

Πέρα από τις παραπάνω προβλέψεις που, με βάση τα στοιχεία που έχουμε ήδη μπροστά μας, το πιθανότερο είναι πως θα επιβεβαιωθούν πανηγυρικά, υπάρχουν και κάποιες εκτιμήσεις και σκέψεις που αποτελούν περισσότερο βάσιμες εικασίες, παρά συμπεράσματα που πηγάζουν από δεδομένα. Ανάμεσα σε αυτές τις εκτιμήσεις είναι η νέα αγορά που ενδεχομένως θα δημιουργηθεί, αν εισαχθούν επιτυχώς κι υιοθετηθούν από το κοινό τα οχήματα με τεχνολογία αυτόματης οδήγησης. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στον επιβάτη του οχήματος να μπορεί να απολαμβάνει ένα γεύμα κατά τη διαδρομή, χωρίς να χρειάζεται να σταματά και να κατεβαίνει από το αυτοκίνητο.

Επίσης, πάλι πάνω στο κομμάτι της τεχνολογίας, επιστήμονες υποστηρίζουν πως η τεχνητή νοημοσύνη θα χαρίσει στην ανθρωπότητα νέες μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες, συνδυάζοντας υλικά κι αναλογίες, με έναν τρόπο που ένας άνθρωπος δεν θα μπορούσε ποτέ να πετύχει. Επιπλέον, η ρομποτική εκτιμάται ότι θα μπει κι αυτή με τη σειρά της στην εστίαση, αυτοματοποιώντας πλήρως κομμάτια της λειτουργίας του εστιατορίου.

Μια άλλη εκτίμηση είναι ότι η ανάπτυξη της λιανικής αγοράς στο Ίντερνετ θα οδηγήσει σε πτώση και σταδιακό μαρασμό τα εμπορικά κέντρα και καταστήματα, ωστόσο οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να έχουν την ανάγκη να βγουν έξω για μια βόλτα και να συναντήσουν φίλους και γνωστούς. Οι επιχειρήσεις εστίασης θα καλύψουν απόλυτα αυτό το κενό και θα μεταβληθούν στους απόλυτους χώρους κοινωνικής συνεύρεσης.

Τη δυσάρεστη «προφητεία» την φυλάξαμε για το τέλος και είναι αυτή που λέει ότι, λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενδέχεται να σημειωθούν σημαντικά προβλήματα στις καλλιέργειες και στην κτηνοτροφία διεθνώς, τα οποία μπορεί να εκτινάξουν τις τιμές στα ύψη. Ευχόμαστε η εκτίμηση αυτή να μείνει στη φαντασία των ανθρώπων που τη σκέφτηκαν και τη διατύπωσαν.

Όπως και να ’χει, ζούμε σε μια εποχή ραγδαίων μεταβολών, κι η εστίαση, όπως και κάθε άλλη παραγωγική δραστηριότητα, θα αντιμετωπίσει προκλήσεις, θα δει νέες ευκαιρίες και θα κληθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα. Η ταχύτητα προσαρμογής θα είναι το σημείο που θα κρίνει τα πάντα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας