Όξυνση του ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός, που είναι ήδη έντονος στον κλάδο, αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο. Επιπλέον, η βιομηχανία μαζικής παραγωγής γευμάτων θα πάρει υβριδικά χαρακτηριστικά, κερδίζοντας χώρο και παρουσία σε μέρη που σήμερα είτε έχει χαμηλή ή δεν έχει καθόλου παρουσία.
Μέχρι το 2030, πιστεύεται ότι θα υπάρχουν έτοιμα γεύματα όχι μόνο σε όλα τα σούπερ μάρκετ, αλλά ακόμη και σε πιο μικρής κλίμακας παντοπωλεία και καταστήματα. Θα υπάρχουν περισσότερες επιλογές delivery, ακόμη και στις πιο μικρές αγορές. Τα ψηφιακά εστιατόρια, που δεν θα διαθέτουν φυσικό κατάστημα και θα παρέχουν μόνο διανομή, θα γίνουν πιο συνηθισμένα και θα επεκταθούν σε όλες τις κατηγορίες εστιατορίων. Αντίστοιχα, οι υπηρεσίες διανομής συνολικά εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν και θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. future
Γενικότερα, η αγορά και παροχή γευμάτων εκτός εγκαταστάσεων αναμένεται ότι θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη, σε σύγκριση με αυτή των παραδοσιακών εστιατορίων. Σε κάθε μορφή εστιατορίου, η εμπειρία του πελάτη θα παίζει σημαντικό ρόλο και θα υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των παροχών προς τον καταναλωτή.
“Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θεωρείται σχεδόν βέβαιη στην κουζίνα, καθώς επίσης και στις διαδικασίες τροφοδοσίας και λογιστικών εργασιών”
Οι μεταβολές στα φυσικά καταστήματα
Μπορεί τα επόμενα χρόνια, να αναμένεται διόγκωση του delivery, αυτό δεν σημαίνει όμως πως θα πάψουν να υπάρχουν τα πραγματικά εστιατόρια. Ωστόσο, και σε αυτά πιστεύεται πως θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές. Τα εστιατόρια στο μέλλον θα είναι μάλλον μικρότερα σε μέγεθος και πιο αποτελεσματικά, λόγω των νέων τεχνολογιών και της αυτοματοποίησης στις κουζίνες.
Ένα ακόμη ενδεχόμενο είναι η αύξηση των επιλογών self service, αλλά κι η προσφορά ξεχωριστών γευμάτων, όταν κι όπου οι πελάτες επιθυμούν.
Η «βασιλεία» των data
Φτάνοντας στο θέμα της ροής και διαχείρισης δεδομένων, μπαίνουμε σε ένα ζήτημα που αφορά ήδη το παρόν. Μέχρι το 2030, όμως, η ψηφιακή αλληλεπίδραση των πελατών με τα εστιατόρια θα είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Οι πελάτες στο μέλλον θα απαιτούν τις ανέσεις που παρέχει η τεχνολογία. Οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου θα γίνουν κοινός τόπος κι οι περισσότερες πληρωμές θα γίνονται ηλεκτρονικά.
Παράλληλα, θα αυτοματοποιηθούν πολλές παραδοσιακές λειτουργίες, από τη διαχείριση των αναλώσιμων και των αποθεμάτων μέχρι τη μισθοδοσία και την καταβολή φόρων κι ασφαλιστικών εισφορών. Αυτό σημαίνει πως ένα εστιατόριο θα χρειάζεται μεγαλύτερη τεχνολογική υποστήριξη, ψηφιακή ασφάλεια, αλλά και προσωπικό που θα μπορεί να εργαστεί και να αποδώσει κάνοντας χρήση της τεχνολογίας. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες εφαρμογές, τα εστιατόρια θα μπορούν να συγκεντρώνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη λειτουργία τους και στοιχεία ανά πελάτη, πράγμα που θα τους επιτρέπει να προσφέρνουν αναβαθμισμένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες. Έτσι, θα καταφέρουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη της πελατείας και να προσελκύουν όλο και μεγαλύτερο κοινό.
“Οι στρατηγικές marketing θα πάρουν νέο χαρακτήρα, χάρη στο πλήθος δεδομένων που θα έχουν στα χέρια τους οι επιχειρήσεις”
«Τελειώνει» το παραδοσιακό marketing!
Με βάση τα παραπάνω, οι τακτικές προώθησης ενός εστιατορίου θα πάρουν νέο χαρακτήρα. Οι διαχειριστές μιας επιχείρησης εστίασης έχουν αντιληφθεί ήδη τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα social media για την προώθηση του εστιατορίου στο ευρύ κοινό. Στο μέλλον και με όπλο τα δεδομένα που θα έχουν στα χέρια τους, τα εστιατόρια θα μπορούν να προσωποποιούν τις στρατηγικές marketing, να απευθύνουν προσφορές σε τοπικό επίπεδο και σε συγκεκριμένο κοινό, να οργανώνουν προγράμματα για τους πιστούς πελάτες, διαμορφώνοντας ανάλογα με την ώρα και τη μέρα το μενού και τις τιμές.
Η διαφήμιση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερα βίντεο, όχι μόνο στο digital marketing, αλλά και μέσα στα εστιατόρια. Καταληκτικά, θα υπάρχει η δυνατότητα να παρέχεται στους πελάτες ό,τι επιθυμούν και όταν το επιθυμούν. Την ίδια ώρα, όμως, τα εστιατόρια θα είναι πιο εκτεθειμένα κι ευάλωτα σε τυχόν αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο απ’ ό,τι είναι σήμερα και σίγουρα αυτός είναι ένας τομέας που θα χρειαστεί προσεκτική διαχείριση.
Υγιεινή κι ασφάλεια
Οι νέες τεχνολογίες αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα και στον τομέα της υγιεινής και της ασφάλειας. Συστήματα ψηφιοποίησης θα επιτρέπουν τον έλεγχο των τροφών και την καταγραφή της διαδρομής από τη φάρμα ή την καλλιέργεια στο πιάτο. Η αύξηση της ροής δεδομένων στη γραμμή τροφοδοσίας θα οδηγεί στον γρήγορο εντοπισμό αστοχιών, μολυσμένων υλικών και την απομάκρυνσή τους. Το μεγαλύτερο μέρος της διαχείρισης των τροφών θα γίνεται μάλλον μηχανικά κι η συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα θα περιοριστεί σημαντικά. Στον συγκεκριμένο τομέα, αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο σε βάθος χρόνου η ρομποτική κι η τεχνητή νοημοσύνη.