ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ;
Με την αγορά τα τελευταία χρόνια να κινείται σε καθοδικούς ρυθμούς, λόγω της κρίσης, οι επιχειρήσεις της εστίασης κι όχι μόνο είναι συνεχώς σε αναζήτηση τρόπου μείωσης των εξόδων, οργάνωσης του προσωπικού κι αύξησης της παρεχόμενης υπηρεσίας, ώστε να αυξάνουν το πελατολόγιο, τον τζίρο και κατά συνέπεια την κερδοφορία τους. Ποιος είναι, λοιπόν, ο στόχος των επιχειρηματιών μέσα από την υιοθέτηση των κατάλληλων συστημάτων παραγγελιοληψίας; Οι επαγγελματίες εστίασης χρειάζονται ταχύτητα, απλότητα, ενιαία λύση και πλούσια πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο, ελαχιστοποίηση λαθών, αύξηση αποδοτικότητας κι ομαλή συνεργασία των τμημάτων. Οι πελάτες από την άλλη απαιτούν σταθερή ποιότητα, αξιοπιστία κι άρτια εκπαιδευμένο, ενημερωμένο, ευχάριστο και πάντα διαθέσιμο προσωπικό.
Όλες οι αποφάσεις που λαμβάνει ο επιχειρηματίας, οι υπηρεσίες και τα προϊόντα του πρέπει να βασίζονται στην ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών του πελάτη του και μόνο η επιλογή του ιδανικού κι αξιόπιστου λογισμικού συμβάλλει ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα από τη μηχανοργάνωση μπορεί ο επιχειρηματίας να κάνει τις διάφορες ανακατατάξεις στις βάρδιες του προσωπικού και να πιέζει τους προμηθευτές για καλύτερες τιμές σε αγορά πρώτων υλών, αφού μπορεί να προβλέπει τις μελλοντικές πωλήσεις με τα έξυπνα στατιστικά. Και, τέλος, έχοντας μια καθαρή εικόνα των πραγματικών και βελτιστοποιημένων εξόδων μπορεί να αναπροσαρμόζει τις τιμές πώλησης των προϊόντων του, βάζοντας την επιχείρηση μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι οι επιχειρήσεις, ουσιαστικά, ζητούν έναν συνεργάτη που θα είναι «κοντά τους» και μετά την πώληση του κατάλληλου λογισμικού–εξοπλισμού.
ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΣΤΑΘΕΡΟ – ΕΞΥΠΝΟ – ΓΡΗΓΟΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ποια είναι ωστόσο τα σημεία εκείνα στα οποία οι επιχειρήσεις του κλάδου της μαζικής εστίασης οφείλουν να δώσουν ξεχωριστή βαρύτητα κι αυξημένο βαθμό προσοχής, όταν κληθούν να επιλέξουν το κατάλληλο σύστημα παραγγελιοληψίας;Για την επιλογή συστήματος είναι πολλά αυτά που παίζουν ρόλο, με την αξιοπιστία, ωστόσο, να τίθεται πρώτη στη λίστα με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το σύστημα παραγγελιοληψίας που επιλέγουν. Ένα αξιόπιστο σύστημα παραγγελιοληψίας, που εγγυάται ότι μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε ώρες αιχμής, απρόσκοπτα και χωρίς κανένα πρόβλημα και που, ταυτόχρονα, να είναι συμβατό με την τρέχουσα νομοθεσία και τις τοπικές διαφοροποιήσεις.
Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι δυνατότητες που προσφέρει το σύστημα, οι πληροφορίες που μπορεί να δώσει, η εξασφάλιση των δεδομένων από εξωτερικούς αλλά κι εσωτερικούς κινδύνους, καθώς και το πόσο εύχρηστο και φιλικό είναι για τον χρήστη. Μεγάλο ρόλο παίζει κι η επιλογή της εταιρείας με την οποία οι επαγγελματίες της εστίασης αποφασίζουν να συνεργαστούν, απόφαση η οποία δεν πρέπει να λαμβάνεται «ελαφρά τη καρδία». Αντιθέτως, πρέπει να αφιερώνουν χρόνο, πριν πάρουν την τελική απόφαση, κάνοντας βαθιά κι ουσιαστική έρευνα. Επίσης, οι επιχειρηματίες της εστίασης, πρέπει να επιλέγουν συνεργασίες με εταιρείες που βρίσκονται χρόνια στην αγορά, είναι υγιείς οικονομικά, έχουν καλό after sales service κι έχουν τις καλύτερες συστάσεις από συναδέλφους.
Οι επαγγελματίες της εστίασης χρειάζονται ταχύτητα, απλότητα, ενιαία λύση και πλούσια πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο, ελαχιστοποίηση λαθών, αύξηση αποδοτικότητας κι ομαλή συνεργασία των τμημάτων.
Πρέπει, δηλαδή, να επιλέγονται εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένη λύση: front office (λιανικές πωλήσεις, παραγγελιοληψία κ.ά.), back office (πωλήσεις, αγορές, παραγγελίες, αποθήκη, πελάτες, προμηθευτές κ.ά.), παραγωγή, λογιστική διαχείριση κ.τ.λ. Αυξημένο βαθμό προσοχής πρέπει να δείχνουν οι επαγγελματίες στις υπηρεσίες, την ποιότητα και τις ώρες υποστήριξης, αφού στους χώρους εστίασης είναι αυξημένες. Από κει και πέρα, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο κατά πόσο η λύση διακρίνεται από απλότητα, ταχύτητα κι εξειδίκευση. Αυτό μπορούν να το διαπιστώσουν, παρακολουθώντας μία παρουσίαση της εφαρμογής πριν την επιλέξουν κι αφού πειραματιστούν οι ίδιοι, για να δουν στην πράξη κατά πόσο είναι φιλικό το περιβάλλον λειτουργίας της, και πόσο χρόνο ή πόσα κλικ απαιτούνται για κάθε εργασία.
Πρέπει να διασφαλίσουν ότι το μενού είναι παραμετροποιήσιμο, προσαρμόζεται εύκολα στο μοντέλο και τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρου εστίασης κι επιτρέπει άμεσα και χωρίς κόπο τις αλλαγές που θα προκύπτουν κατά καιρούς στα προϊόντα, τους τιμοκατάλογους, τις τιμές, τις συνταγές και τη σύσταση των πιάτων. Επιπλέον, ξεχωριστή βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην εξωστρέφεια και τις προωθητικές ενέργειες που μπορεί να στηρίξει ένα λογισμικό. Η αφοσίωση των πελατών είναι από τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία κάθε επιχείρησης κι ιδιαίτερα κρίσιμη για την επιτυχία της. Επομένως, η διαχείριση Loyalty card είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό σε ένα λογισμικό. Εξίσου απαραίτητη είναι κι η δυνατότητα να μπορεί να εκτελεί ο επιχειρηματίας ομαδικές αποστολές SMS και e–mail, προς ενημέρωση των πελατών για τα νέα της επιχείρησης (happy hour, προσφορές κ.ά.).
Ένα ακόμα στοιχείο ζωτικής σημασίας είναι η πληροφόρηση που λαμβάνουν οι επιχειρηματίες από την εφαρμογή τους, αφού τους επιτρέπει να αξιολογούν την απόδοση της λειτουργίας και να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο. Άρα, οι εκτυπώσεις κι οι αναφορές που παρέχει το λογισμικό πρέπει να αποτελούν σημαντικό σημείο αξιολόγησης. Τέλος, το ύψος της οικονομικής προσφοράς είναι σίγουρα καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή ενός ταμειακού συστήματος, όμως, ακόμη κι η αγορά υψηλής ποιότητας εξοπλισμού σε χαμηλή τιμή μπορεί να αποδειχθεί ανεπαρκής, εάν η παραμετροποίηση, η τοποθέτηση κι η εκπαίδευση δεν γίνουν σωστά.
Οι κατασκευαστές (οφείλουν να) προτείνουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης, εξασφαλίζοντας μια ωφέλιμη και μακροχρόνια επένδυση.
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ;
Οι κατασκευαστές (οφείλουν να) προτείνουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης, εξασφαλίζοντας μια ωφέλιμη και μακροχρόνια επένδυση. Η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την ποιότητα αποτελούν την ιδανική επιλογή από πλευράς του επαγγελματία. Σημαντικό είναι η επιχείρηση να έχει μια βάση η οποία να εμπλουτίζεται με τα χρόνια και να εξελίσσεται, χωρίς να αλλάζει ποτέ το βασικό προϊόν, γιατί η τεχνολογία αναπτύσσεται συνεχώς κι οι κατασκευαστές πρέπει να προσαρμόζουν το προϊόν που παρέχουν στις ανάγκες που προκύπτουν, χωρίς να χάνουν την επαφή με τον πελάτη μετά την αγορά του συστήματος.