Συστήματα κρατήσεων ξενοδοχείων Η ένταση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, η αυξημένη ροή ζήτησης για διαμονή, το timing, η αμεσότητα κι η πληρότητα της απόκρισης αποτελούν παράγοντες που κρίνουν την επιτυχημένη παρουσία μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους. Πολύτιμος σύμμαχος στην άρτια υλοποίηση των προαναφερθέντων, και φυσικά στη διαδικασία του monetizing τους, στέκεται το σύστημα κρατήσεων.
Eργαλείο-σύμμαχος στο ταμείο!
Οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, και δη στον τομέα της ξενοδοχίας, ανεξαρτήτως μορφής, μεγέθους και τύπου, καλούνται σε καθημερινή βάση να αντιμετωπίσουν άμεσα κι αποτελεσματικά μια ευρεία γκάμα από ζητήματα, προβλήματα, απαιτήσεις, αιτήματα, προκλήσεις κ.ο.κ. Ζητήματα για τα οποία καλούνται να καταβάλλουν τον ανάλογο κόπο, χρόνο και σκέψη, να ζυγίσουν τα δεδομένα, να εξετάσουν πιθανές επιπτώσεις κι εμπλοκές και -ενδεχομένως- να στρέψουν την προσοχή και τις δυνάμεις τους μακριά από τον πυρήνα του άμεσου business τους.
Αποτέλεσμα; Από τη μια πλευρά να νιώθουν αβοήθητοι σε ό,τι αφορά σημαντικό μέρος της απασχόλησής τους, από την άλλη να αναζητούν τρόπους, εργαλεία, εφαρμογές και μεθόδους που να διασφαλίζουν τη «θωράκιση» της ομαλής εξέλιξης και λειτουργίας της επιχείρησής τους. Πολύτιμος σύμμαχός τους στη διατήρηση της ομαλής ροής άμεσων εσόδων στα ταμεία τους δεν είναι άλλος από τα συστήματα κρατήσεων. Αυτά αποτελούν ένα πραγματικό πολύ-εργαλείο που δεν μένει… κολλημένο στη μονοσήμαντη εκτέλεση μιας και μόνο λειτουργίας, αυτή της διαχείρισης των κρατήσεων σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση, αλλά διασφαλίζει πληθώρα δεδομένων τα οποία, με την κατάλληλη επεξεργασία κι «ανάγνωση», δύναται να αποδειχτούν πραγματικός θησαυρός για την περαιτέρω εξέλιξη των πωλήσεων.
Κι αυτό, καθώς ουσιαστικά παρέχουν ποικίλα δεδομένα, αναφορικά με το συμπεριφορικό προφίλ κάθε πελάτη, δίνοντας άκρως monetizable στοιχεία, σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να υπάρξουν, και κατ’ επέκταση να αξιοποιηθούν, cross-selling ή upgradable λογικής προσφορές, υπηρεσίες και προϊόντα. Συνολικότερα, τα σύγχρονα συστήματα κρατήσεων εστιάζουν στην εξεύρεση τρόπων αύξησης των κερδών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ενώ την ίδια στιγμή προτάσσουν ελκυστικά προς τους επαγγελματίες της φιλοξενίας λειτουργικά χαρακτηριστικά, όπως ευχρηστία, ευφυΐα, απόδοση, αξιοπιστία, ταχύτητα ενεργοποίησης κι ενσωμάτωσης διεθνών καναλιών κρατήσεων, επεκτασιμότητα, ευελιξία κ.ά.
Οι επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες ενός συστήματος κρατήσεων οφείλουν να γνωρίζουν πως, με τη δραστική εξέλιξη της τεχνολογίας, στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι cloud based, κάτι που σημαίνει πως δεν απαιτούνται διαδικασίες εγκατάστασης κι αγοράς πρόσθετου πληροφοριακού εξοπλισμού, ενώ η τιμολογιακή τους πολιτική εμπίπτει στη λογική της χρονικής χρήσης της υπηρεσίας. Επιπροσθέτως, η cloud based λογική των εν λόγω πλατφορμών επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τις διαθέσιμες υπηρεσίες ανά πάσα στιγμή, όπου κι εάν βρίσκονται κι από πληθώρα φορητών (λ.χ. smartphone, tablet, notebook pc) ή σταθερών (desktop pc) συσκευών.
Το μόνο που απαιτείται είναι η ύπαρξη σύνδεσης στο διαδίκτυο. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αναζητήσουν εφαρμογές που συνεργάζονται με πληθώρα καναλιών ηλεκτρονικών κρατήσεων (online booking) και δη με τα πλέον διαδεδομένα όσο και γνωστά διεθνώς, ενώ εξαιρετικά χρήσιμο είναι να επιτρέπεται να γίνεται η διαχείριση του συνόλου των κρατήσεων από οποιοδήποτε κανάλι κι αν προέρχονται (λ.χ. τηλέφωνο, εταιρικό site, OTAs, online πλατφόρμες κ.ο.κ.), δια μέσω ενός και μόνο περιβάλλοντος ή μιας συγκεντρωτικής οθόνης.
Επιπροσθέτως, θα πρέπει να δοθεί ο ανάλογος βαθμός προσοχής, προκειμένου η επιχείρηση να διαθέτει τον απόλυτο έλεγχο της πραγματικής διαθεσιμότητας των δωματίων της, αποφεύγοντας το προβληματικό, όσο και κοστοβόρο ζήτημα των διπλοκρατήσεων (overbookings).
ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
KnowledgeBroadband Services AE
Η ελληνική εταιρεία Knowledge Broadband Services AE έχει αναπτύξει την εφαρμογή Channel Manager της ολοκληρωμένης πλατφόρμας BookOnCloud, η οποία και συνεργάζεται με τα σημαντικότερα κανάλια ηλεκτρονικών κρατήσεων (online booking) σε διεθνές επίπεδο, όπως Expedia.com, Expedia Affiliate Network, Hotels.com, Booking.com, AirBnB.com, Hotels.com, TripAdvisor Rentals, Homeaway/VRBΟ κ.ά. Την ίδια στιγμή, συνεργάζεται αρμονικά και με ελληνικά κανάλια (Filoxeno.com και e-Kyklades.gr), καθώς επίσης και με εγχώρια, αλλά και διεθνή, τουριστικά πρακτορεία και γραφεία.
Η εφαρμογή Channel Manager της ολοκληρωμένης πλατφόρμας BookOnCloud θεωρείται πως αποτελεί ένα καθημερινό εργαλείο που απευθύνεται σε κάθε σύγχρονη επιχείρηση διαμονής, αφού επιτρέπει από ένα και μόνο περιβάλλον τη διαχείριση του συνόλου των κρατήσεων από οποιοδήποτε κανάλι κι εάν προέρχονται (λ.χ. διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων – OTA, online κρατήσεις από το site της επιχείρησης, τηλεφωνικές κρατήσεις, κρατήσεις από τουριστικά πρακτορεία και wholesalers κ.ο.κ.). Μέσω ενός ιδιαίτερα απλού τρόπου και με κεντρική διαχείριση σε πραγματικό χρόνο και πλήρη διασύνδεση (2-way xml messaging) με τα κανάλια κρατήσεων, η επιχείρηση αποκτά τον απόλυτο έλεγχο της πραγματικής διαθεσιμότητας των δωματίων της, δίχως να προκύπτει ο κίνδυνος διπλοκρατήσεων (overbookings). Την ίδια στιγμή, διευκολύνεται η ανεμπόδιστη διαχείριση των τιμοκαταλόγων, καθώς επίσης κι η πλήρης ενημέρωση αναφορικά με τα στοιχεία των κρατήσεων.
Με την εφαρμογή Channel Manager, η αξιοποίηση του συνόλου των καναλιών κρατήσεων (online και offline) που επιθυμεί η επιχείρηση γίνεται πραγματικότητα, αφού δύναται να παρέχει σε όλους την πραγματική διαθεσιμότητα του δυναμικού φιλοξενίας της κάθε φορά. H εφαρμογή Channel Manager ανήκει στην ολοκληρωμένη πλατφόρμα BookOnCloud, που θεωρείται σήμερα κορυφαία επιλογή για τη σύγχρονη επιχείρηση στον χώρο της διαμονής, προσφέροντας σε ένα ενιαίο περιβάλλον web booking, property management system και channel management. Πρόκειται για μια cloud λύση, που βασίζεται σε state of the art τεχνολογία, η οποία δεν απαιτεί εγκατάσταση στην επιχείρηση, ούτε συνοδεία κοστοβόρου πληροφοριακού εξοπλισμού. Αρκεί, απλώς, μια σύνδεση Ιnternet! Λειτουργεί δε με οποιαδήποτε συσκευή (π.χ. desktop υπολογιστή, laptop, tablet, smartphone) και μπορεί να συνοδεύει το προσωπικό μιας μικρής επιχείρησης, ακόμη κι όταν μετακινείται, λειτουργώντας ως… φορητή reception!
Στα πλεονεκτήματα της λύσης της Knowledge Broadband Services AE είναι το γεγονός ότι συνδυάζει ευχρηστία, αποδοτικότητα, υψηλή τεχνολογία και διαχείριση καναλιών πώλησης σε μια ενιαία πλατφόρμα, η οποία με τη σειρά της είναι ειδικά σχεδιασμένη για τις ανάγκες της ελληνικής επιχείρησης διαμονής. Υπό αυτό το πρίσμα, μια μικρή, ή ακόμη και πολύ μικρή, ελληνική επιχείρηση διαμονής μπορεί να «παίξει» ισότιμα στην παγκόσμια αρένα των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Μάλιστα, η λύση Channel Management της πλατφόρμας BookOnCloud διαπρέπει διεθνώς, καθώς πρόσφατα έλαβε τιμητική αναγνώριση. Συγκεκριμένα, η λύση της Knowledge Broadband Services AE βραβεύτηκε με την πρώτη θέση κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 από το κορυφαίο Online Travel Agency (ΟΤΑ), Expedia.com.
Διάκριση, που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, καθώς σημειώθηκε μεταξύ 355 λύσεων channel management παγκοσμίως. Μάλιστα, το BookOnCloud κέρδισε την 1η θέση στην αξιολόγηση Chanell Management Solutions. Σημειώνεται δε ότι, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, το BookOnCloud βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα λύσεων παγκοσμίως, στις τριμηνιαίες αξιολογήσεις που δημοσιεύει η Expedia. Η αξιολόγηση σταθμίζει πλήθος παραγόντων που αφορούν απόδοση, αξιοπιστία, πληρότητα και ταχύτητα ενεργοποίησης κι ενσωμάτωσης των καναλιών της Expedia στα προϊόντα Channel Management. Περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ποσοστά επιτυχούς λήψης κι αποστολής μηνυμάτων προς κι από την Expedia, την ταχύτητα ενεργοποίησης της διασύνδεσης Expedia και BookOnCloud ανά επιχείρηση, καθώς και την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που παρέχει η Expedia, με την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα BookOnCloud.