Η MINDHAUS, εταιρία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece, προχώρησε σε συνεργασία με την European Travel Commission, σε ένα έργο έρευνας και αξιολόγησης της πρόθεσης για ταξίδια εντός της Ευρώπης, κατά την COVID-19 εποχή. Στόχος είναι να γίνει κατανοητό πως έχει επηρεάσει η πανδημία COVID-19 τα εγχώρια (domestic) και διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης (Intra-European) προκειμένου να σχεδιαστεί, μεθοδικά, η ανταπόκριση του Ευρωπαϊκού Τουριστικού Τομέα.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην παραγωγή μιας σειράς μηνιαίων εκθέσεων που θα παρουσιάζουν: (α) τις τάσεις και τις προθέσεις των πολιτών από δέκα μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές/χώρες αναφορικά με την υλοποίηση εγχώριων και διεθνών ταξιδιών εντός Ευρώπης, και (β) στρατηγικές κατευθύνσεις ανάκαμψης προς προορισμούς και φορείς, με στόχο να στηριχθούν οι προσπάθειες που γίνονται για την επανεκκίνηση του Ευρωπαϊκού Τουρισμού.
Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας COVID-19, με στόχο τον έλεγχο διασποράς του ιού, είχαν σοβαρό αντίκτυπο στον Ευρωπαϊκό Τουριστικό Τομέα. Η κλίμακα αυτής της κρίσης είναι άνευ προηγουμένου και οι επιπτώσεις έχουν γίνει αισθητές σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με την άφιξη των επισκεπτών στην Ευρώπη να έχει μειωθεί κατά 54% το 20201.
Καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν χαλαρώσει τους περιορισμούς, με την πανδημία ωστόσο να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, η κατανόηση της συμπεριφοράς και πρόθεσης των ευρωπαίων πολιτών να ταξιδέψουν εντός της Ευρώπης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς θα συμβάλλει στο σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής στρατηγικής που θα υποστηρίξει τους ευρωπαϊκούς προορισμούς στην προσπάθειά τους για μια ανθεκτική και μακροπρόθεσμη ανάκαμψη.
Το έργο, υπό τον σχεδιασμό, διαχείριση και εκτέλεση της MINDHAUS, θα επικεντρωθεί στη διερεύνηση των προθέσεων, των κινήτρων και των συμπεριφορών για εγχώρια και διεθνή ταξίδια εντός Ευρώπης αξιοποιώντας στοιχεία που θα προκύψουν από εκτεταμένη ποσοτική έρευνα αγοράς2 σε δέκα μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες και συγκεκριμένα σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Ισπανία, Πολωνία και την Αυστρία. Τα κύρια ευρήματα και οι συστάσεις στρατηγικής – σχετικών με την ανάπτυξη, διαχείριση και προώθηση προορισμών – που θα προκύψουν, θα διατεθούν σε έξι μηνιαίες εκθέσεις, με έναρξη τον Σεπτέμβριο του 2020.
Μετά από διεθνή ανοικτό διαγωνισμό, η ETC επέλεξε τη MINDHAUS για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, λαμβάνοντας υπόψη το εκτεταμένο ιστορικό της εταιρείας στην έρευνα αγοράς και τη στρατηγική μάρκετινγκ. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοχεύοντας να στηρίξει την ανάκαμψη του τουρισμού στην Ευρώπη.