Συγκρούσεις στην ομάδα. Σε μία ομάδα είναι αναπόφευκτο να προκύψουν συγκρούσεις. Κάποιες φορές μπορεί να είναι μια διαφωνία σχετικά με τον τρόπο προετοιμασίας ενός συγκεκριμένου πιάτου, μια διαφορά απόψεων σχετικά με το πώς να χειριστείτε ένα παράπονο πελάτη ή ακόμα και προσωπικά ζητήματα που αναπτύσσονται στον χώρο εργασίας.
Tης Βαλεντίνας Κόρδη,
Mindset & High-Performance Executive & Business Coach
Φερθείτε ως ηγέτες
Όποια και αν είναι η αιτία, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά αυτές οι συγκρούσεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα κλιμακωθούν και δεν θα επηρεάσουν αρνητικά το ηθικό και την παραγωγικότητα της ομάδας. Γι’ αυτό και παρακάτω ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να διαχειριστείτε τις συγκρούσεις ως ηγέτης μεταξύ των μελών της ομάδας σας, όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.
Αντιμετωπίστε τη σύγκρουση άμεσα
Όσο περισσότερο μια σύγκρουση παραμένει άλυτη, τόσο μεγαλύτερη ζημιά μπορεί να προκαλέσει. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται οι συγκρούσεις αμέσως μόλις προκύψουν και όχι να τις αφήνετε για αργότερα. Αυτό όχι μόνο δείχνει ότι παίρνετε το ζήτημα στα σοβαρά, αλλά επίσης αποτρέπει το να οξυνθεί περαιτέρω και να γίνει πιο δύσκολο να επιλυθεί.
Ακούστε και τις δύο πλευρές
Όταν αντιμετωπίζετε μια σύγκρουση, είναι σημαντικό να δίνετε και στις δύο πλευρές την ευκαιρία να ακουστούν. Ακούστε ενεργά και δείξτε ενσυναίσθηση για τις ανησυχίες τους.
Αυτό όχι μόνο βοηθά στην αποκλιμάκωση της κατάστασης, αλλά σας επιτρέπει επίσης να κατανοήσετε καλύτερα ποιο είναι το ζήτημα.
Παραμείνετε ουδέτεροι
Ως ηγέτες είναι σημαντικό να παραμείνετε ουδέτεροι. Αποφύγετε να πάρετε μέρος ή να δείξετε ευνοιοκρατία προς ένα μέλος της ομάδας έναντι ενός άλλου. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει ότι παίρνετε μια αντικειμενική απόφαση, αλλά βοηθά επίσης στη διατήρηση της εμπιστοσύνης και του σεβασμού και των δύο μερών.
Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία
Ένας τρόπος για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις είναι να ενθαρρύνουμε την ανοιχτή επικοινωνία μέσα στην ομάδα. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, όπου τα μέλη της ομάδας νιώθουν άνετα να εκφράσουν τις απόψεις και τις ανησυχίες τους χωρίς φόβο αντεκδίκησης. Όταν προκύπτουν συγκρούσεις, ενθαρρύνετε τα εμπλεκόμενα μέρη να επικοινωνήσουν ανοιχτά και ειλικρινά μεταξύ τους.
Βρείτε ένα κοινό σημείο
Όταν αντιμετωπίζετε μια σύγκρουση, είναι σημαντικό να βρείτε ένα κοινό σημείο, στο οποίο μπορούν να συμφωνήσουν και τα δύο μέρη. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την εύρεση ενός συμβιβασμού με τον οποίο και τα δύο μέρη είναι ευχαριστημένα ή να συμφωνήσουν και να αποδεχθούν, με θετικό τρόπο, ότι διαφωνούν σε ορισμένα ζητήματα και αυτό είναι υγιές, επειδή μεταξύ των ανθρώπων πολλές φορές υπάρχουν διαφορετικές οπτικές. Η εύρεση ενός κοινού σημείου βοηθά στην επίλυση της σύγκρουσης με τρόπο που είναι αμοιβαία επωφελής και για τα δύο μέρη.
Follow-up
Μετά την επίλυση μιας σύγκρουσης, είναι σημαντικό να επικοινωνήσετε με τα εμπλεκόμενα μέρη για να διασφαλίσετε ότι το ζήτημα έχει επιλυθεί πλήρως. Αυτό όχι μόνο βοηθά στην αποτροπή της επανεμφάνισης της σύγκρουσης, αλλά δείχνει επίσης ότι ενδιαφέρεστε για την ευημερία των μελών της ομάδας σας.
Εκπαιδεύετε συνεχώς την ομάδα σας στη διαχείριση της σύγκρουσης
Ένας άλλος τρόπος για να αποτρέψετε την εμφάνιση συγκρούσεων είναι να παρέχετε συνεχή εκπαίδευση στα μέλη της ομάδας σας. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει εκπαίδευση στην υγιή και αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων, την επικοινωνία και την ομαδική εργασία. Παρέχοντας στα μέλη της ομάδας σας τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για να συνεργαστούν αποτελεσματικά, μπορείτε να αποτρέψετε εξαρχής την εμφάνιση συγκρούσεων. Για να είμαστε ρεαλιστές, η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη σε κάθε χώρο εργασίας, όπως και στον δικό σας. Ωστόσο, ως ηγέτης, είναι σημαντικό να χειρίζεστε τις συγκρούσεις έγκαιρα και αποτελεσματικά για να διασφαλίσετε ότι δεν επηρεάζουν αρνητικά το ηθικό και την παραγωγικότητα της ομάδας σας. Αντιμετωπίζοντας άμεσα τις συγκρούσεις, ακούγοντας και τις δύο πλευρές, παραμένοντας ουδέτεροι, ενθαρρύνοντας την ανοιχτή επικοινωνία, βρίσκοντας κοινό έδαφος, αναπτύσσοντας συνεχόμενα την ομάδα σας στην αποτελεσματική συνεργασία, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα θετικό και παραγωγικό εργασιακό περιβάλλον, όπου οι συγκρούσεις επιλύονται γρήγορα και αποτελεσματικά.