Στοχευμένο workshop για τον τουρισμό πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή 30 υψηλόβαθμων στελεχών γνωστών ξενοδοχειακών ομίλων της Θεσσαλονίκης, εκπροσώπων του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Young Entrepreneurs of Thessaloniki, Startups και την παρουσία της Επίτιμου Προξένου της Αυστρίας, κας. Ε. Παπαδοπούλου.
Το Workshop είχε ως θέμα τον τουρισμό και τους γερμανόφωνους επισκέπτες, το οποίο συνδιοργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Στόχος του Workshop ήταν να σκιαγραφήσει τη νοοτροπία του γερμανόφωνου τουρίστα και να αναλύσει ζητήματα, που θα οδηγήσουν στην παροχή προς αυτόν υπηρεσιών υψηλής αξίας. Θέματα όπως οι εξελισσόμενες κοινωνικές αξίες, οι αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών, οι νέες τάσεις στον τουρισμό και οι τρόποι κατάκτησης μεγαλύτερου μεριδίου της τουριστικής αγοράς, αποτέλεσαν τον κορμό των τοποθετήσεων, που έγιναν στο πλαίσιο του στοχευμένο Workshop.
Ο κ. Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, αφού ευχαρίστησε το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο για τη συνεργασία, αναφέρθηκε στην ανάγκη εξειδίκευσης της διαχείρισης τουριστικών ροών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά «Ζηλεύω τους DMO του εξωτερικού που πια διαθέτουν στελέχη που προβάλλουν με επάρκεια τον προορισμό σε συγκεκριμένες αγορές. Καθώς, η τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης αναπτύσσεται, η εξειδίκευση αποτελεί πια ζητούμενο και προϋπόθεση για περαιτέρω ανάπτυξη. Αισιοδοξώ ότι το ίδιο θα συμβεί άμεσα στους φορείς αλλά και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις της πόλης μας. Σήμερα κάνουμε μια πρώτη αρχή μεταφοράς τεχνογνωσίας για τις γερμανόφωνες αγορές. Θεωρώ ότι θα ακολουθήσουν πολλές περισσότερες. Καλή μας αρχή!»
Από την πλευρά του ο κ. M. Hoffmann, Διευθυντής Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «το Επιμελητήριο στην προσπάθειά του να μεταφέρει πολύτιμη γνώση, αλλά και δημιουργήσει πεδία για νέες ευκαιρίες σε όσους δραστηριοποιούνται στην τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης και εν γένει της Βορείου Ελλάδος, αναλαμβάνει σειρά δράσεων με βασικότερες την εκπροσώπηση των Διεθνών Γερμανικών Εκθέσεων, όπως η ITB Berlin, η FR.E.E., Munich και η REISEN oohh!, Hamburg, τη διοργάνωση του 4ου Συνεδρίου Τουρισμού, που έγινε πλέον θεσμός για τη Θεσσαλονίκη, καθώς και την υλοποίηση προγραμμάτων διττής επαγγελματικής εκπαίδευσης για 3 ειδικότητες στον Τουρισμό και την Εστίαση, στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου “DUAL Hellas“».
Τέλος, η κα Κωνσταντινίδου, life coach και σύμβουλος με έδρα την Βιέννη, δήλωσε μετά το τέλος του Workshop, ότι με ιδιαίτερη αγάπη έχει υπηρετήσει τον τομέα του Τουρισμού και ότι σκοπός της ήταν μέσα από την εκδήλωση να γίνει μία συγκριτική ανάλυση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βιέννης, ώστε να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προβάλλει η Θεσσαλονίκη για να προσελκύσει γερμανόφωνους τουρίστες, καθώς και το unique selling point της πόλης. Πρόσθεσε ότι είναι σημαντικό να δοθεί προσοχή στη βιωσιμότητα και τη διαχρονικότητα του τουριστικού προϊόντος, που έχει να προσφέρει η Θεσσαλονίκη και υπογράμμισε ότι οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η λέξη «φιλοξενία» χαρακτηρίζει το DNA του Έλληνα. «Πρώτα, βέβαια, καλούμαστε να συμφωνήσουμε στο ότι ο τουρισμός αποτελεί υπόθεση όλων μας, τόσο των τουριστικών παραγόντων της πόλης, όσο και των κατοίκων της», σημείωσε η κα Κωνσταντινίδου.