Πώς καταργούνται δημιουργικά και στην πράξη τα «σύνορα» μεταξύ δύο κατηγοριών ποτού;

bartending Αναμφίβολα, η πρόοδος που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια στην εν γένει αγορά του bartending, και δη στον τομέα της μετεξέλιξης των υπάρχοντων ποτών, γεύσεων, προσμείξεων και προτάσεων, είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Πλέον, τα μέχρι πρότινος πανίσχυρα όσο και απαραβίαστα… σύνορα κάθε κατηγορίας αλκοολούχου ποτού αποδεικνύονται δυσδιάκριτα όσο και ευμετάβλητα, καθώς επίσης και ιδιαίτερα συνεργάσιμα! Αποτέλεσμα; Να βρίθει δημιουργικότητας και γευστικότητας, άρα και εσόδων
από την περίεργη για καθετί καινούργιο πελατεία!

Βέβαια, στην προαναφερθείσα υπόθεση εργασίας υπάρχει και ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη πριν καν αποφασίσετε να πραγματοποιήσετε το μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση του συνδυασμού και συγκερασμού διαφορετικών γεύσεων αλκοολούχων ποτών, για τη δημιουργία ευφάνταστων όσο και μοναδικών κοκτέιλ. Αυτός δεν είναι άλλος από το εάν και κατά πόσο ταιριάζει μια τέτοια λογική με την επιχείρησή σας και το δικό της, ξεχωριστό καθημερινό «αποτύπωμα».

Αποτελεί, πλέον, παραδοχή και αποτύπωση της καθημερινότητας σε διεθνές επίπεδο πως σήμερα ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν βότκα να συνοδεύσουν με τον καφέ τους, ο μηλίτης αποκτά μια πιο «επιθετική» χροιά, καθώς συνδυάζεται με ορισμένα οινοπνευματώδη, τα αναψυκτικά… ψηλαφίζουν την πιο αλκοολούχα διάστασή τους, τη στιγμή κατά την οποία τα κοκτέιλ δείχνουν να ακολουθούν αντιδιαμετρικά αντίθετη πορεία, πειραματιζόμενα με τη μη αλκοολούχα πλευρά τους! Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα δημιουργικά έντονο περιβάλλον, με ενδιαφέρουσες ιδέες, πολλαπλούς πειραματισμούς και αυξημένο βαθμό ρευστότητας. Σκοπός είναι η (ανα)κάλυψη νέων γευστικών επιπέδων και, φυσικά, η δημιουργία καινούργιων αγορών με βάση τα υβριδικά ποτά. Προς άγρα πελατών και προς τέρψη των ταμείων των επιχειρήσεων…

Τα… σύνορα είναι για να παραβιάζονται!

bartendingΣε αυτήν την προσπάθεια, τα σύνορα που «δια­χωρίζουν» τις κατηγορίες των ποικίλων ποτών διαρκώς και υπερβαίνονται, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα επαναστατικές γεύσεις. Χάρη, δε, σε ένα συνολικότερο καινοτόμο πνεύμα και θεώρηση των πραγμάτων που ισχύουν στην αγορά εδώ και μερικά χρόνια, προκύπτουν ορισμένες καινούργιες όσο και εντυπωσιακές προσμείξεις και συνδυασμοί διάφορων γεύσεων! Βέβαια, καθώς οι πελάτες δεν διστάζουν να γίνονται ολοένα και πιο τολμηροί, επιχειρώντας να πειραματιστούν πολλάκις με τις γευστικές τους επιλογές, ο… κλήρος πέφτει στις ίδιες τις επιχειρήσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στα αυξημένα επίπεδα ζήτησης σχετικά με το… πάντρεμα καινοτόμων κατηγοριών αλκοολούχων ποτών.

Τα σύνορα που «διαχωρίζουν» τις κατηγορίες των ποικίλων ποτών διαρκώς και υπερβαίνονται, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα επαναστατικές γεύσεις. Χάρη, δε, σε ένα συνολικότερο καινοτόμο πνεύμα και θεώρηση των πραγμάτων που ισχύουν στην αγορά εδώ και μερικά χρόνια, προκύπτουν ορισμένες καινούργιες όσο και εντυπωσιακές προσμείξεις και συνδυασμοί διάφορων γεύσεων!

Και εάν η προσφορά νέων όσο και «φρέσκων» γευστικών ανακαλύψεων είναι αποτέλεσμα της ζέσης και της συνολικότερης απαίτησης εκ μέρους των ίδιων των πελατών, ενώ από την πλευρά τους οι ποτοποιίες με σταθερό ρυθμό λανσάρουν υβριδικά ποτά και γεύσεις, ώστε να φανούν συνεπείς (όσο και αποτελεσματικές) στην υψηλή ζήτηση, το ζήτημα του πειραματισμού σε επίπεδο προσμείξεων αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο. Και δη με σημαντικό ρίσκο… Ιδιαίτερα… «διαφωτιστική» κρίνεται η αναφορά ενός απλού παραδείγματος: Αναλογιστείτε τον χρόνο, τον κόπο, τη γνώση, τις ικανότητες κ.λπ. που απαιτούνται προκειμένου να γίνει πράξη η ζύμωση της μπίρας είτε η παραγωγή μηλίτη, με επιλογή των κατάλληλων ποικιλιών λυκίσκου ή μήλων, διασφαλίζοντας τη θερμοκρασία που απαιτείται, ώστε να αποθηκευτούν, να διατηρηθούν και να σερβιριστούν, έτσι ώστε να προσφέρεται η επιθυμητή γεύση του τελικού προϊόντος! Μεμονωμένα, όλα αυτά.

Δίχως αμφιβολία, τα βότανα στο τζιν είναι αυτά που το κάνουν «φιλικό» απέναντι στον πειραματισμό κατά τη διαδικασία της απόσταξης, παρέχοντας στις ποτοποιίες την ευκαιρία να αναζητήσουν και να βρουν το κατάλληλο σημείο διαφοροποίησης, ώστε να απευθυνθούν στην αγορά και δη με εποχιακές εξειδικεύσεις και αντίστοιχες προτάσεις.

Γιατί, όταν ληφθεί η απόφαση του… παντρέματός τους προκειμένου να προκύψει ένα δημιούργημα-αφέψημα μπίρας και μηλίτη, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Μάλιστα, η όλη διαδικασία της δημιουργικής προσπάθειας και των απαραίτητων δοκιμών, ενδεχομένως και να απαιτούσε τους πλέον υπομονετικούς εκ των ζυθοποιών και παρασκευαστών μηλίτη.
Βέβαια, ακολουθεί και το πλέον σημαντικό στάδιο της όλης διαδικασίας, που δεν είναι άλλο από τη γευστική… ετυμηγορία των ίδιων των πελατών-καταναλωτών.

bartending

Επειδή, λ.χ., το τζιν και το Prosecco μπορεί να είναι κάποια στιγμή δημοφιλή, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως οι καταναλωτές θα ταχθούν αναφανδόν υπέρ της πρόσμειξης των δύο. Υπό αυτό το πρίσμα, η πίεση της αναγκαιότητας για την επίτευξη της καινοτομίας δεν θα πρέπει να υπερισχύει και να πηγαίνει αντίθετα από τη βασική αρχή που οφείλει να διέπει ένα εξαιρετικό αλκοολούχο ποτό: τη φίνα και μοναδική γεύση!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας