Shareable cocktails Εδώ κι ορισμένους μήνες, μια από τις πλέον «hot» τάσεις στις ΗΠΑ και την Αγγλία σε ότι αφορά τα μπαρ και τα εν γένει clubs έχει να κάνει με τα shareable κοκτέιλ. Μια win-win προσέγγιση, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες.
του Διονύσιου Μενάγια
Το… next big thing για τα μπαρ;
Πρόκειται για έναν ιδανικό τρόπο, ώστε φίλοι και γνωστοί, που είτε κανονίζουν είτε βρίσκονται τυχαία σε ένα μπαρ ή ένα night-club για να διασκεδάσουν, να γνωριστούν ακόμη καλύτερα και να έρθουν πιο κοντά, απολαμβάνοντας μια κοινή εμπειρία διαμοιρασμού. Οι δε επιχειρήσεις φαίνεται πως τάσσονται αναφανδόν υπέρ των shareable cocktails, καθώς αποτελούν μια αρκούντως αποδοτική επιλογή στον κατάλογό τους, αποφέροντας ικανοποιητικά έσοδα. Από τι, όμως, αποτελείται το new age cocktail; Κατ’ αρχάς, ο… θεμέλιος λίθος του όλου εγχειρήματος δεν είναι άλλος από το ευμέγεθες δοχείο (μπορείτε να το χαρακτηρίσετε και ως «βάζο») στο οποίο τοποθετείται το κοκτέιλ, καθώς επίσης και τα μεταλλικά καλαμάκια, μήκους έως και 40 εκατοστών. Με αυτό τον τρόπο, οι φίλοι και συμμετέχοντες στα shareable cocktails έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν ένα γευστικό ποτό, διασκεδάζοντας ανέμελα με έναν πρωτότυπο τρόπο.
Ο τρόπος σερβιρίσματος κερδίζει!
Η αναφορά του όρου «πρωτοτυπία» μόνο ως ξένη δεν θεωρείται για τους πάσης φύσεως επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κόσμο της νυχτερινής διασκέδασης. Μάλιστα, αποτελεί μια από τις πλέον αποδοτικές μεθόδους, ώστε κάθε επιχείρηση να διαφοροποιείται έναντι του ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, ως δοχείο στο οποίο προσφέρονται τα shareable cocktails, μπορεί να αξιοποιηθεί κάθε ευμέγεθες σχετικό αντικείμενο, αρκεί να πληρούνται οι υγειονομικές απαιτήσεις κι οι αντίστοιχες συνθήκες. Εξυπακούεται πως όσο πιο διαφορετική, πρωτότυπη, καινοτόμος, ακόμη και… τρελή είναι μια μορφή παρουσίασης, τόσο πιο ελκυστική φαντάζει στα μάτια των πελατών, ενεργοποιώντας το αίσθημα της επιθυμίας απόκτησής του και της βίωσης μιας ξεχωριστής και συνάμα μοναδικής εμπειρίας.
Οι bartenders επιχειρούν να συνδυάσουν τις shareable δημιουργίες τους με άλλα trends, τρικ και εφέ
Μιας ιδέας «φρέσκιας», «ζωντανής», εξόχως παρεΐστικης κι αρκούντως διασκεδαστικής. Υπάρχουν περιπτώσεις μπαρ στις ΗΠΑ, όπου τα shareable cocktails σερβίρονται σε εξαιρετικά «περίεργα» μέσα, όπως ανακυκλωμένο εξοπλισμό παρασκευής καφέ, μικρά ενυδρεία, μεγάλα μπολ κουζινομηχανών, κατσαρόλες μεγέθους χύτρας, ακόμη και λαξευμένων καρπουζιών!
Το σύνολο των μέσων δεν θεωρείται ως επιτυχημένο, παρ’ όλα αυτά φαίνεται πως εξιτάρει τους πελάτες, οι οποίοι και δείχνουν το ενδιαφέρον τους να δοκιμάσουν μια «τρελή» εμπειρία. Την ίδια στιγμή, «τραβά» -ως άλλος μαγνήτης- ακόμη περισσότερους πελάτες.
Συνδυάζοντας τα shareable cocktail με «φρέσκα» trends
Αναπόφευκτα, το ρητορικής φύσεως ερώτημα που προκύπτει κι αφορά μια επιχείρηση είναι εάν υφίσταται κάτι καλύτερο από το να κεφαλαιοποιεί ένα εξαιρετικά «hot» trend. Ασφαλώς και υπάρχει. Η περαιτέρω αξιοποίηση σε πολλαπλά αναδυόμενες τάσεις! Υπό αυτή τη λογική, οι bartenders επιχειρούν να συνδυάσουν τις shareable αλκοολούχες δημιουργίες τους με άλλα trends, λ.χ. εγχύσεις τσαγιού, προσθήκη φρέσκων βοτάνων στην όλη μείξη, ακόμη και καταφυγή σε ποικίλα τρικ και εφέ, όπως καπνός ή φωτισμός στο cocktail mix. Θα πρέπει να τονιστεί πως οι περιορισμοί σε τέτοιες προσμείξεις δεν είναι άλλοι από αυτούς που συνδέονται με τη φαντασία σας!
Μια ακόμη εκδοχή που δεν πρέπει να διαφεύγει από τον νου είναι κι η δημοσιότητα που δύναται να λάβουν οι συγκεκριμένες προτάσεις, μέσω των ίδιων των πελατών, χάρη στη δυναμική που προσφέρουν τα social media. Όσο περισσότερο επιλέξουν να «εκτεθούν» στη δημοσιότητα, τόσο μεγαλύτερη κίνηση… γεννούν για την επιχείρησή σας, και δη για την επιλογή των shareable cocktails. Επιπροσθέτως, αρκετά μπαρ τελευταία προωθούν μια «do-it-yourself» εκδοχή, καθώς διαπιστώνουν πως οι ενδιαφερόμενοι πελάτες επιθυμούν να δοκιμάσουν τις δυνατότητες mixologist (που δεν διαθέτουν…), ενώ την ίδια στιγμή προσπαθούν να συνδυάσουν διαφορετικές γεύσεις, ώστε να ικανοποιηθεί η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην παρέα και η διάθεσή της να εκτοξευτεί στα ύψη.
Τι γίνεται με την τιμολογιακή πολιτική;
Η χρέωση οφείλει να είναι τέτοια που αφενός θα… σέβεται την τσέπη του καταναλωτή αφετέρου δεν θα γεννά δεύτερες σκέψεις ή ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα των ποτών. Όσο για το καίριο ζήτημα της ακολουθούμενης λογικής σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των shareable cocktails, η συνήθης τακτική είναι μεν απλοϊκή, ωστόσο δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Κι αυτό, καθώς οι επιχειρήσεις υπολογίζουν το κόστος του μονού κοκτέιλ, που αποτελεί -ουσιαστικά- βάση του διαμοιραζόμενου ποτού, και το πολλαπλασιάζουν επί τα άτομα κάθε παρέας, προσθέτοντας μια λογική επιβάρυνση για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι πελάτες δύσκολα θα δυσαρεστηθούν είτε θα θεωρήσουν πως τους υπερχρέωσαν, ενώ την ίδια στιγμή θα έχουν βιώσει μια έξυπνη όσο κι εξόχως παρεΐστικη διάθεση και εμπειρία. Πόσο μάλλον, όταν έχουν διασκεδάσει πραγματικά κι έχουν περάσει ένα χαλαρό βράδυ όλοι μαζί. Όπως υποστηρίζουν ιδιοκτήτες night club και bartenders στις ΗΠΑ και την Αγγλία, οι πελάτες δείχνουν πρόθυμοι, σε βαθμό που η αλήθεια είναι πως εκπλήσσει ευχάριστα, να πληρώσουν έναν ελαφρώς επιβαρυμένο λογαριασμό που σχετίζεται με τα shareable cocktails.