«Πρέπει να σταματήσουμε τη διαχείριση του αυτόματου πιλότου στον τουρισμό, ιδιαίτερα σε μια χρονιά κατά την οποία ενώ τα τουριστικά έσοδα εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν, σε ορισμένους κλάδου ακόμη και στο 100% του 2019, οι επιχειρήσεις πασχίζουν να διαχειριστούν το βάρος του αυξημένου ενεργειακού κόστους και να διατηρήσουν το επίπεδο υπηρεσιών τους τα επόμενα χρόνια».

Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Γιάννης Ρέτσος ανοίγοντας εκδήλωση για την Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό 2030, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, στο πλαίσιο των περιφερειακών συναντήσεων που πραγματοποιεί ο Σύνδεσμος στις Ελληνικές πόλεις, για την παρουσίαση των σχεδίων δράσης του που σχετίζονται με το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Το περιεχόμενο της στρατηγικής για την Αθήνα και την Αττική προκρίνει το brand name «Αθήνα» και συντίθεται από προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού στους τρεις προορισμούς της: την πόλη της Αθήνας, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τα Νησιά του Αργοσαρωνικού.

Παραδοσιακά οι κυβερνήσεις θεωρούσαν ότι ο τουρισμός, ανεξαρτήτως ενεργειών, θα πάει καλά, άλλοτε λιγότερο άλλοτε περισσότερο, και επομένως ότι δεν χρειαζόταν στρατηγικό σχέδιο και παρεμβάσεις, όμως η κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα από το 2010 απέδειξε ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι, υπογράμμισε ο κ. Ρέτσος, προσθέοντας ότι έτσι η χώρα γίνεται έρμαιο της διεθνούς συγκυρίας.

Όπως τόνισε ο κ. Ρέτσος, αν δεν διαχειριστούμε σωστά τους προορισμούς μας, κινδυνεύουμε το τουριστικό προϊόν μας στο μέλλον να «σκάσει», δηλαδή η υπηρεσία που προσφέρουμε να μην ανταποκρίνεται στην τιμή που πληρώνει ο πελάτης.

Αναφέρθηκε επιπλέον για την ανάγκη η Αθήνα να αποκτήσει συνεδριακό κέντρο ενώ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις υπογράμμισε ότι παρότι αποτελούν κομμάτι του τουριστικού προϊόντος, το θολό και γκρίζο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει την παράνομη διαχείριση διαμερισμάτων αλλά τη δραστηριότητα που ασκούν επιχειρηματικοί όλοι με κυριότερο πρόβλημα την εισφοροδιαφυγή. Η Αθήνα βρίσκεται σε περίοδο μεγάλη ανάκαμψης, είπε, όμως είναι σημαντικό αυτή να γίνεται με τη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και κοινού πεδίου δράσης για όλους.

Στο στρατηγικό σχέδιο για την Αθήνα περιλαμβάνονται 224 σχέδια δράσης, εκ των οποίων 88 για την Αθήνα, 86 για την Αθηναϊκή Ριβιέρα και 50 για τον Αργοσαρωνικό. Μερικά από αυτά είναι.

-Δημιουργία DMO για προβολή και ενιαία διαχείριση τουριστικού προϊόντος Περιφέρειας – με βάση τους τρεις προορισμούς

-Δράσεις επανένταξης του κτιριακού αποθέματος σε Αθήνα, Πειραιά και νησιά Αργοσαρωνικού

-Αναβάθμιση αρχαιολογικών χώρων και λοιπών χώρων πολιτισμού και διαχείριση ροών

-βιώσιμες μεταφορές/ αστική κινητικότητα

-βελτίωση στη συλλογή, διαλογή και διαχείριση των απορριμμάτων

-βελτίωση του ενεργειακού προφίλ της Περιφέρειας

-αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης

-δημιουργία διεθνούς συνεδριακού κέντρου

-χώρος στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα

-διπλή ανάπλαση Ελαιώνα-Λεωφόρου Αλεξάνδρας

-αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά με στοχευμένες αναπλάσεις και βελτίωση φωτισμού

-Ανάπτυξη Ελληνικού

-ανάπλαση και περιβαλλοντική προστασία (πράσινα σημεία) παραλιακού μετώπου

-βελτίωση λιμενικών υποδομών και υποδομών ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής

-βελτίωση υποδομών διαχείρισης απορριμμάτων και επέκταση των πράσινων σημείων των νησιών Αργοσαρωνικού

-ανάπτυξη υδατοδρομίων στα νησιά Αργοσαρωνικού

-Εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διεθνούς τουριστικής προβολής των νησιών του Αργοσαρωνικού

-προβολή και προώθηση σημαντικών ναυταθλητικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Στρατηγικοί στόχοι για το 2030 είναι οι επισκέπτες της Αθήνας να αυξηθούν κατά 29% έναντι του 2019 (από 5,9 εκατ. σε 7,7 εκατ.), οι διανυκτερεύσεις κατά 35% (από 34 εκατ. σε 46 εκατ.) και τα έσοδα κατά 54% (από 2,6 δισ. σε 4 δισ. ευρώ).

Ταυτόχρονα περιλαμβάνεται και στόχος για μείωση της εποχικότητας το 2030 κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες στον αριθμό των επισκεπτών, κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες στον αριθμό διανυκτερεύσεων και κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες στα έσοδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας