Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό, προκειμένου να συμβάλει στην προσέλκυση επενδύσεων περιγράφει το 3ο τεύχος «Ελληνικός Τουρισμός – Εξελίξεις & Προοπτικές» του Sete Intelligence.
Όπως τονίζεται, το νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο πρέπει να απαντά εγκαίρως σε συγκεκριμένες προκλήσεις, όπως στο να:
• θέτει στρατηγικές κατευθύνσεις αλλά και γενικούς όρους για το είδος της τουριστικής ανάπτυξης – επιθυμητής αλλά και εφικτής – βάσει της τοποθέτησης της Ελλάδας ως έναν διεθνώς ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό,
• συνδέει τους στόχους και τις κατευθύνσεις με τον αναπτυξιακό προγραμματισμό και με τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία,
• επιλύει σε χωρικό επίπεδο και με αρμονικό τρόπο αδιέξοδες, εκ πρώτης όψεως, συγκρούσεις μεταξύ αναπτυξιακών πόλων και δυνάμεων, χρήσεων και δραστηριοτήτων, υπερβαίνοντας τις μικροπολιτικές αντιλήψεις και αντιπαραθέσεις,
• αξιοποιεί την καινοτομία και τις πρόσφατες τάσεις σε διάφορους τομείς όπως η ψηφιακή διείσδυση, οι νέες τεχνολογίες πληροφορικής και προστασίας περιβάλλοντος, λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα καταναλωτικά πρότυπα και τις ραγδαία αναπτυσσόμενες δημογραφικές ομάδες όπως αυτή των “Millennials”,
• προωθεί εν τέλει την δημιουργία ενός ανταγωνιστικού και βιώσιμου τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο και όχι αποκλεισμένο στα στενά εθνικά όρια, τα οποία προ πολλού έχουν ακυρωθεί.