Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βρίσκονται μεταξύ άλλων και οι Ελληνικές Αεροπορικές εταιρίες μετά την ραγδαία εξάπλωση του κορονοϊού COVID-19, μετρώντας απώλειες και ζημιές πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Με επιστολή που εστάλη στο Υπουργείο Οικονομικών και στα υπόλοιπα συναρμόδια υπουργεία, εκφράστηκε η έντονη ανησυχία για τις Ελληνικές Αεροπορικές Εταιρείες, οι οποίες χωρίς την άμεση παροχή κρατικής βοήθειας θα καταρρεύσουν πλήρως και θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας. Την επιστολή συνυπογράφουν οι εταιρείες Air Mediterranean, Blue Bird, Ellinair, GainJet, Lumiwings, και Orange2Fly.
Σύμφωνα με την επιστολή, οι ανωτέρω εταιρείες κάνουν έκκληση προς την Κυβέρνηση για άμεση οικονομική στήριξη λόγω των χωρίς προηγούμενο επιπτώσεων της Πανδημίας.
Η ρευστότητα των αεροπορικών εταιρειών έχει πλέον εξαντληθεί. Οι στόλοι τους έχουν καθηλωθεί, έχουν ακυρωθεί το σύνολο των κρατήσεων και των συμβολαίων τους, η επιβατική κίνηση έχει μηδενιστεί, τα έσοδα έχουν εντελώς εξανεμιστεί, ενώ τα έξοδα ενοικίασης αεροσκαφών, ασφάλιστρα, έξοδα συντήρησης αεροσκαφών, μισθοδοσίες, τέλη στάθμευσης και πολλά άλλα παραμένουν, με αποτέλεσμα εάν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, να αναμένονται τις επόμενες ημέρες μαζικές καταρρεύσεις των Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών. Ενδεικτικά κάθε αεροσκάφος που είναι καθηλωμένο στο έδαφος κοστίζει 10.000 – 15.000 ευρώ την ημέρα χωρίς τα μισθολογικά κόστη.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή την στιγμή τα καθηλωμένα αεροσκάφη στον Ελλαδικό χώρο είναι δεκάδες, οι αεροπορικές εταιρίες ζητούν την άμεση λήψη μέτρων για τον κλάδο των Αερομεταφορών, ώστε να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Οι δυσοίωνες προβλέψεις της ΙΑΤΑ
Να υπενθυμίσουμε ότι νέα μελέτη που δημοσίευσε μόλις προ ολίγων ημερών η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (International Air Transport Association – IATA), προβλέπει για την Ελλάδα και ειδικότερα για την ελληνική αγορά αερομεταφορών οικονομικές απώλειες της τάξεως των 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 21,5 εκατομμυρίων επιβατών, 193.000 θέσεων εργασίας, ενώ το κόστος για το ΑΕΠ της χώρας εκτιμάται πως μπορεί να ανέλθει έως και στα 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια.