«Στριμωγμένη» είναι η χώρα μας εν μέσω τουριστικής περιόδου από την Τουρκία που γίνεται πολύ σημαντικός παίκτης στην σκακιέρα του μεσογειακού τουρισμού.
Η Ελλάδα έρχεται σε δύσκολη θέση καθώς η Τουρκία μπορεί να προσφέρει πιο οικονομικές διακοπές σε σχέση με την Ελλάδα μιας και η κατά 20% υποτίμηση της λίρας και η ανάκαμψη, από τα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα στα οποία είχε περιέλθει ο τουρισμός της μετά το πραξικόπημα και τις τρομοκρατικές επιθέσεις των προηγούμενων ετών, την έχουν ευνοήσει αρκετά.
Από την άλλη οι Έλληνες ξενοδόχοι είναι με «τα χέρια δεμένα» εξαιτίας των αλλεπάλληλων φορολογικών επιβαρύνσεων και έτσι δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί χωρίς να υποστούν ζημία.
Χαρακτηριστικό είναι εν μέσω τουριστικής σεζόν, επιβαρύνονται με τους υψηλότερους συντελεστές στον ΦΠΑ σε σχέση με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις των άμεσα ανταγωνιστικών χωρών καθώς ο κλάδος, μεταξύ άλλων επιβαρύνσεων, υπέστη και την αύξηση του ΦΠΑ στις υπηρεσίες διαμονής από το 6,5% στο 13%, στην εστίαση και στις επιβατικές μεταφορές από το 8% στο 24%, στον φορολογικό συντελεστή για τις επιχειρήσεις από το 26% στο 29% και, από τις αρχές του 2018, φόρο διαμονής στα τουριστικά καταλύματα της χώρας ενώ, πλέον, έχουν καταργηθεί οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα περισσότερα ελληνικά νησιά που ίσχυαν με το εν λόγω καθεστώς.
Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι η ανταγωνιστικότητα της Τουρκίας, φαίνεται να μην έχει επηρεάσει την τιμολογιακή ισχύ των Ελλήνων ξενοδόχων έναντι των Γερμανών και της Ρωσίας όπου επίσης η διολίσθηση του ρουβλίου καθιστά σχεδόν απαγορευτικές τις διακοπές στη Ζώνη του Ευρώ για ένα μεγάλο ποσοστό Ρώσων ταξιδιωτών.
“οι Έλληνες ξενοδόχοι είναι με «τα χέρια δεμένα» εξαιτίας των αλλεπάλληλων φορολογικών επιβαρύνσεων και έτσι δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί χωρίς να υποστούν ζημία.”
εάν δεν σταματήσουμε να κοροϊδευόμαστε όχι μόνο δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί αλλά θα καταστρέψουμε και ότι έχει απομείνει.
Η Ελλάδα ευνοήθηκε από τις συγκυρίες (γεγονότα στην Τυνησία, στην Τουρκία και Αίγυπτο) και όχι από βελτίωση που τουριστικού προϊόντος. Μόνον με αυτό τον τρόπο φυσικά μπορεί κανείς να χρεώσει το λεγόμενο premium και να παραμένει όχι μόνοι ανταγωνιστικός αλλά και να διαφοροποιείται ουσιαστικά απευθυνόμενος σε υψηλότερου επιπέδου τουρίστες.
Οι ημέρες του Τουρισμού είναι μετρημένες (ας δούμε την σαιζόν και ας την συγκρίνουμε ως αποτέλεσμα σε σύγκριση με τις προσδοκίες)
Δεν μπορεί για παράδειγμα η πιστοποίηση των Ξενοδοχειακών μονάδων να μπαίνει στον πάγο – για ευνόητους λόγους παρότι είναι ΝΟΜΟΣ του κράτους και πρακτικά να μην εφαρμόζεται.
Ας κάνουμε κάτι τώρα πριν είναι οριστικά αργά.