Dressings, Dips, Salads και… η βάση της δημιουργίας τους στην ελληνική αγορά
Η βάση όλων των dressings, για σαλάτες ή για το φαγητό στην ελληνική αγορά, είναι το ελαιόλαδο, κάποιες φορές σε συνδυασμό με το ξίδι, διάφορα μπαχαρικά πικάντικα ή και όχι, τη μουστάρδα, τη μαγιονέζα, τον βασιλικό, το σκόρδο ή το κρεμμύδι, αλλά και το μέλι, ενώ υπάρχει και το γιαούρτι, ένα ιδιαίτερο ελληνικό προϊόν που λειτουργεί ως βάση για πολλές δημιουργίες. Μπορεί η ελληνική αγορά να έχει κατακλυστεί από συνοδευτικές γεύσεις, η αλήθεια είναι όμως ότι πάντοτε δίνεται αξία στις βασικές πρώτες ύλες, καθώς αυτές διαμορφώνουν τον βασικό «κορμό» ενός πιάτου. Για παράδειγμα, το dressing που χρησιμοποιούμε για την ελληνική σαλάτα: ελαιόλαδο, ρίγανη, κρεμμυδάκι, κάπαρη, ίσως και λίγο ξίδι θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα πιο δημοφιλή dressings του κόσμου και βέβαια έχει αξιοποιηθεί ήδη από σεφ παγκοσμίου φήμης ως «αφρός» ή «παγωτό» ή «ζελέ». Nα θυμίσουμε σε αυτό το σημείο την techno-(e)motion σαλάτα της Γεωργιάνας Χιλιαδάκη και του Νίκου Ρούσσου στο «Funky Gourmet» η οποία έχει υπάρξει ένα εμβληματικό πιάτο και δημιουργήθηκε από τους δύο σεφ, σουρώνοντας τους χυμούς των υλικών της χωριάτικης σαλάτας, υπό κατάλληλες θερμοκρασίες και με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων σύγχρονης μαγειρικής.
Οι εκδοχές των σαλτσών με χαμηλά λιπαρά ή των vegan γίνονται όλο και πιο γευστικές πλησιάζοντας τις κανονικές συνταγές.
Τι θέλει ο πελάτης;
Η αθρόα μετακίνηση των ανθρώπων παγκοσμίως και χωρίς κανέναν περιορισμό, εκτός της πρόσφατης περιόδου της πανδημίας, έχει διαφοροποιήσει σημαντικά τα δεδομένα στη γαστρονομία και τις απαιτήσεις του κοινού των εστιατορίων. Ιδιαίτερα σε χώρες με έντονη κίνηση τουριστών αλλά και ταξιδιωτών για επαγγελματικούς λόγους, όπως είναι η Ελλάδα, η ανάγκη για πολυπλοκότητα στις προσφερόμενες γεύσεις είναι επιτακτική. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα δέχεται πια περίπου 30 εκατ. τουρίστες όλο τον χρόνο, εκ των οποίων ορισμένοι δεν θέλουν να τρώνε κάθε μέρα μόνο ελαιόλαδο, αλλά να φάνε και κάποια προϊόντα που έχουν στις πατρίδες τους. Για τον λόγο αυτό οι εταιρείες παράγουν σάλτσες και dips – όπως η Bbq, η Mexican, η India, η Italian ή γλυκόξινη σάλτσα, για να εξυπηρετηθούν όλα τα καταστήματα που προσφέρουν διεθνείς κουζίνες.
Οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων δηλώνουν λοιπόν ότι, από τη στιγμή που καλούνται να εξυπηρετήσουν όλο αυτόν τον επαγγελματικό χώρο της γαστρονομίας, δεν μπορούν να μην συμμετέχουν στην παραγωγή των αντίστοιχων προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά πάνε πολύ καλά και δεν ζητούνται μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό, κι έτσι πολλές εταιρείες εξάγουν και στο εξωτερικό τα προϊόντα τους. Ακόμα, μετά από διάφορες έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς, αποδεικνύεται ότι τόσο εξαιτίας των νέων διατροφικών συνθηκών όσο και εξαιτίας των νέων τάσεων που επικρατούν στη μαζική εστίαση οι μαρινάδες, τα αρωματισμένα προϊόντα, οι barbecue sauces και τα salad dressings θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη θέση στο τραπέζι του εστιατορίου.