Χρονιά ρεκόρ σε πτήσεις με καθυστέρηση είναι το 2018 αφού σύμφωνα με τους αναλυτές της AirHelp -εταιρείας αποζημίωσης καθυστερήσεων- εκτιμάται ότι στους Έλληνες επιβάτες οφείλονται περισσότερα από 28.6136.425€ αποζημίωσης για πτήσεις που διακόπηκαν στην αρχή του έτους.
Συγκεκριμένα το πρώτο εξάμηνο του 2018 όσον αφορά τα αεροπορικά ταξίδια που είχαν μεγάλες καθυστερήσεις, προκάλεσαν μαζική αύξηση των πτήσεων που είναι επιλέξιμες για αποζημίωση.
Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι ότι στους Έλληνες επιβάτες οφείλονται περισσότερα από 28.6136.425€ αποζημίωσης για πτήσεις που διακόπηκαν κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2018 ποσό που μετράται σε 20.028.425€ περισσότερα από την ίδια εποχή το 2017.
Πιο αναλυτικά:
- 28.6136.425€ χρωστούν στους επιβάτες μέχρι τώρα για το 2018, ποσοστό που αγγίζει το 250% περισσότερο από την ιδιά περίοδο πέρυσι το 2017
- Διεθνής έλλειψη πιλότων, καθώς και πολλές απεργίες, θέτουν σε κίνδυνο την πρόσφατη ανάπτυξη της βιομηχανίας αερομεταφορών
- Ρεκόρ ακυρωμένων ή καθυστερημένων πτήσεων καταγράφεται φέτος το καλοκαίρι, καθώς τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν την ικανότητα να χειριστούν την πίεση των αυξημένων ταξιδιών
- Περαιτέρω μεγάλες αναταραχές πτήσεων αναμένονται τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο
Οι αναλυτές της AirHelp έχουν ανακαλύψει ότι κατά την περίοδο 1 Ιανουαρίου – 30 Ιουνίου 2018 περίπου 4.500.000 επιβάτες αεροπορικών εταιρειών έχουν βιώσει καθυστερήσει στην πτήση, ακύρωση ή υπεράριθμη κράτηση. Κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό οφειλόμενο ποσό για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ανέρχεται σε 1,900,300,000€.
Την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, περίπου 3.200.000 επιβάτες αντιμετώπισαν σοβαρές διαταραχές σε πτήσεις, οι οποίες ενδέχεται να δικαιούνται αποζημίωση σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο EC261. Έτσι βλέπουμε αύξηση κατά 40% παγκοσμίως και οι αριθμοί είναι σημαντικά υψηλότεροι σε πολλές χώρες.
Η μαζική αύξηση των αποζημιώσεων σε διαταραγμένες πτήσεις οφείλεται σε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, ένας μπορεί να είναι ότι μια απόφαση που εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του έτους αποφάνθηκε ότι οι απεργίες μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών δεν μπορούν πλέον να θεωρηθούν ως έκτακτη περίσταση που θα τους απαλλάξει από τη νομική τους υποχρέωση να αποκαταστήσουν το πρόγραμμα των πτήσεων και ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να θεωρηθούν υπεύθυνες για τις απεργίες. Υπήρξαν επίσης ευνοϊκές αποφάσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών σε σχέση με τις χαμένες συνδέσεις μεταξύ πτήσεων.
Η AirHelp αναγνωρίζει επίσης πολλούς άλλους παράγοντες που έχουν παίξει ρόλο στο να μπουν οι φετινές διακοπές σε ρίσκο, καθώς και οι πρώτοι έξι μήνες του 2018 χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλά επίπεδα επηρεασμένων πτήσεων.