Νέα δεδομένα από την ICLP, αναφέρουν πώς η καλύτερη κατανόηση του τι κινητοποιεί και τι αρέσει στους επιβάτες, θα επιτρέψει στ’ αεροδρόμια να επωφεληθούν από τον αυξημένο χρόνο παραμονής των επιβατών, για να ξοδέψουν χρήματα στους τερματικούς σταθμούς.
Ενώ είναι ευρέως αποδεκτό ότι στοιχεία όπως ο φόβος για μεγαλύτερες ουρές ή η εξοικείωση των επιβατών με το αεροδρόμιο (ή η έλλειψή αυτής) θα είναι βασικοί καθοριστικοί παράγοντες του χρόνου παραμονής, η έρευνα της ICLP αποκάλυψε ότι τα αεροδρόμια μπορούν να έχουν σημαντική επιρροή όταν πρόκειται να πείσουν τους επιβάτες να περάσουν περισσότερο χρόνο στον τερματικό σταθμό. Σημαντικό ποσοστό (42%) των επιβατών δήλωσε ότι θα έφθασαν στο αεροδρόμιο νωρίτερα αν ήξεραν ότι υπάρχουν εκπτώσεις αγορών ή κουπόνια τροφίμων και ποτών (46%).
Επιπλέον, ενώ σχεδόν το ένας στους πέντε (19%) ερωτηθέντες λέει ότι η μετάβαση στο αεροδρόμιο είναι κάτι που κάνουν απλά επειδή πρέπει, πάνω από το ήμισυ (53%) λένε ότι διασκεδάζουν αυτή τη διαδικασία. Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για τα αεροδρόμια να επενδύσουν σε στρατηγικές που θα ενθαρρύνουν τους επιβάτες να περνούν επιπλέον χρόνο στο τερματικό πριν από τις πτήσεις τους.
Οι επιβάτες μπορούν επίσης να μπουν στον πειρασμό να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα ενώ βρίσκονται στο τερματικό σταθμό. Σχεδόν το ήμισυ (45%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εάν υπήρχαν διαθέσιμες προσφορές στα μαγαζιά πριν από το ταξίδι τους, θα πείθονται πιο εύκολα να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Πάνω από το ένα τρίτο (35%) δήλωσαν ότι θα αισθάνονταν ενθαρρυνμένοι να αγοράσουν περισσότερα στο αεροδρόμιο εάν κέρδιζαν αεροπορικά μίλια, και σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) δήλωσαν ότι θα δαπανούσαν περισσότερα εάν μπορούσαν να συγκρίνουν την τιμή των εμπορευμάτων μεταξύ των αεροδρομίων εσωτερικού και εξωτερικού. Οι εκπτώσεις είναι επίσης ένα βασικό κίνητρο, και τόσο οι περιστασιακοί (43%) όσο και οι συχνότεροι (46%) ταξιδιώτες λένε ότι θα μπορούσαν να δαπανήσουν περισσότερα αν υπήρχε αυτή η επιλογή.
Ένα σημαντικό 40% των επιβατών δήλωσε ότι θα επέλεγε ένα αεροδρόμιο με βάση το πρόγραμμα εμπιστσύνης ή επιβραβεύσεών του, με το 18% να δηλώνει ότι θα δαπανούσε περισσότερα χρήματα εάν είχε πρόσβαση σε ένα πρόγραμμα επιβραβεύσεων που συνδέεται με δαπάνες στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, μόνο με το 7% των αερολιμένων να θεωρούν τα προγράμματα εμπιστοσύνης μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων τους, φαίνεται ότι οι επιβάτες έχουν μεγαλύτερες προσδοκίες από τα προγράμματα πιστότητας αντί απο τα αεροδρόμια που τους εξυπηρετούν.
Ο Mignon Buckingham, διευθύνων σύμβουλος της ICLP, δήλωσε ότι τα αεροδρόμια έχουν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση ότι το κλειδί για την αύξηση του εμπορικού κέρδους είναι η κατανόηση του επιβάτη ώστε να του προσφέρουν εμπειρίες που πραγματικά τους ενδιαφέρουν, ανεξάρτητα από τον λόγο του ταξιδιού, της ηλικίας ή του φύλου του καθενός.
“Οι πραγματικά σημαντικές σχέσεις με τους πελάτες βασίζονται στον αναγνώριση και την κατανόηση του επιβάτη του αεροδρομίου ως ατόμου και στη συνέχεια ως πελάτες. Όπως σε κάθε άλλη επιχείρηση, οι αερολιμένες πρέπει να εξετάσουν την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα, αλλά καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι τάσεις της αγοράς εξελίσσονται, πολλοί δυσκολεύονται να διατηρήσουν αυτή την κερδοφορία.
Δεδομένου ότι το 40% περίπου των εσόδων των αερολιμένων είναι μη αεροναυτικά και συχνά επιτυγχάνουν υψηλότερη κερδοφορία από τα έσοδα από την αεροναυπηγική, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι περισσότεροι αερολιμένες στρέφονται προς τη βιομηχανία αυτή για να μεγιστοποιήσουν την εμπορική τους επιτυχία. Η έρευνά μας δείχνει ότι, έχοντας καλή επαφή με τους πελάτες, υπάρχει δυνατότητα αύξησης των μη αεροναυτικών εσόδων σε μια εποχή που ποτέ δεν υπήρξε μια πιο σημαντική πηγή εισοδήματος για τα αεροδρόμια”.