Τα νούμερα και τα στατιστικά στοιχεία το λένε ξεκάθαρα: οι Πολωνοί έχουν ψηλά στις προτιμήσεις τους την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Το πόσο πολύ την αγαπούν όμως, το καταλαβαίνει κανείς όταν επισκέπτεται τη χώρα τους. Από την υπάλληλο του μουσείου, που απαντά στα ελληνικά μόλις καταλαβαίνει την καταγωγή εκείνου που την ρωτά πληροφορίες, από τον μπάρμαν που διηγείται με νοσταλγία τις μέρες που έζησε ως φοιτητής στην Ελλάδα, αλλά κυρίως από τη συχνότητα που συναντά κανείς την ενθουσιώδη αντίδραση στο άκουσμα της λέξης «Έλληνας».
Υπολογίζεται ότι το 2017 θα επισκεφτούν την Ελλάδα σχεδόν ένα εκατομμύριο τουρίστες, όπως είπε ο Έλληνας πρέσβης στην Πολωνία, Ευάγγελος Τσαούσης.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η πρωτοβουλία της Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του δήμου, με την ονομασία «Διπλωματία των Πόλεων», ενέταξε στο πρόγραμμά της τη Βαρσοβία και διοργάνωσε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης μια εκδήλωση για να παρουσιάσει την πόλη και την ευρύτερη περιοχή στους Πολωνούς και να δώσει την ευκαιρία σε επαγγελματίες και επιχειρηματίες να δικτυωθούν και να συζητήσουν συνεργασίες.
«Ήταν κάτι που έλειπε», είπε ο Έλληνας πρέσβης στην Πολωνία, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Το πολωνικό κοινό χρειάζεται να μάθει περισσότερα πράγματα για τη Θεσσαλονίκη και για όσα πραγματικά προσφέρει αυτή η καταπληκτική πόλη», πρόσθεσε.
Από το βήμα της εκδήλωσης μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους δεσμούς που τον συνδέουν με την πόλη και αφορούν είτε τις σπουδές του στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, είτε τους συγγενείς του που ζουν εκεί.
Τα σημεία που τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης στα οποία η πόλη μπορεί να επενδύσει για την τουριστική της ανάπτυξη, χαρακτηρίζοντάς τα «θησαυρούς», είναι η ιστορική κληρονομιά της πόλης και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που διαθέτει. Επίσης, ο δήμαρχος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο εβραϊκό παρελθόν της πόλης, που τη συνδέει με τη Βαρσοβία.
Από το 2013, που η πρωτοβουλία της «Διπλωματίας των Πόλεων» άρχισε τη δράση της για την προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, το τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρο Πέγκα οργανώνουν αποστολές σε διάφορες χώρες με τη συμμετοχή φορέων του τουρισμού, ξενοδόχων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, επαγγελματιών και επιχειρηματιών για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού, εκπαιδευτικού, ιατρικού, γαστρονομικού, συνεδριακού και επιχειρηματικού προορισμού.
Παράλληλα, η πτήση της Aegean Airlines Αθήνα-Βαρσοβία-Αθήνα που ξεκίνησε το 2013 συνεχίζει να αναπτύσσεται. Το καλοκαίρι οι συχνότητες φτάνουν και τις 7, δηλαδή μία πτήση κάθε μέρα, ενώ από το 2016 υπάρχει σύνδεση και με την Κρακοβία και φέτος το καλοκαίρι θα πραγματοποιούνται 2 πτήσεις την εβδομάδα. «Η σύνδεση Αθήνας-Βαρσοβίας είναι ένα κομμάτι που χτίζουμε σιγά σιγά ενώ συγχρόνως δουλεύουμε και τον τομέα της Θεσσαλονίκης, καθώς καθημερινά υπάρχουν ανταποκρίσεις από Αθήνα που συνδέουν τη Βαρσοβία με το αεροδρόμιο Μακεδονία», δήλωσε η Ειρήνη Σιδηροπούλου, υπεύθυνη πωλήσεων Β.Ελλάδας και Ιονίων Νήσων της Aegean, η οποία είναι επίσημος χορηγός της «Διπλωματίας των πόλεων».