Πρώτες ύλες Η αναγκαιότητα της ανάδειξης της αγροδιατροφής με διττό σκοπό, αφενός τη βιωσιμότητα και την κάλυψη των αναγκών της εγχώριας αγοράς διατροφής αφετέρου τη διαφοροποίηση και τον εμπλουτισμό του παρεχόμενου προϊόντος, υπό τη σκοπιά του τουρισμού ή της εστίασης, κερδίζει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές μεταξύ των παραγόντων της αγοράς.
«Στροφή» στην ανάδειξη των προϊόντων της τοπικής παραγωγής!
Ένα από τα ζητούμενα για τους επαγγελματίες του κλάδου της μαζικής εστίασης έχει να κάνει με την ταχύτητα της υιοθέτησης της τάσης και τον τρόπο εφαρμογής της. Όσο για το πρώτο βήμα; Πέρα από το προφανές, δηλαδή τη βούληση, ακολουθεί το προϊόν. Μήπως έφτασε η στιγμή να αναζητήσετε τον τρόπο με τον οποίο θα καλλιεργήσετε την πρώτη σας ύλη, ώστε να διασφαλίζετε την ποιοτική, γευστική όσο και βιώσιμη πορεία «from A to Z» των πιάτων που δημιουργείτε και σερβίρετε;
Οι σεφ φροντίζουν και γνωστοποιούν μετ’ επιτάσεως (σε ποσοστό που ξεπερνά το 65%) τη χρήση τοπικών πρώτων υλών στα πιάτα του μενού τους, ενώ την ίδια στιγμή θεωρούν (σε ποσοστό της τάξεως του 63%) πως σταδιακά αναμένεται να προκύψει ενισχυμένη ζήτηση από μέρους των ίδιων των καταναλωτών για τις τοπικές πρώτες ύλες.
Σε παράγοντα ύψιστης σημασίας για την ανάδειξη νέων τουριστικών προϊόντων, αλλά και τη βελτίωση της εμπειρίας που απολαμβάνουν οι επισκέπτες της χώρας μας, αναδεικνύονται οι συνέργειες ανάμεσα στην τουριστική βιομηχανία και τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, ειδικά αυτού της αγροδιατροφής. Μάλιστα, από αυτή τη συνεργασία, αλλά και τη συνδημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων που επαυξάνουν την προσφερόμενη εμπειρία, «περνάει» το μέλλον των ελληνικών προορισμών, όπως υποστηρίζουν, ολοένα και πιο συχνά, σημαίνοντες παράγοντες της αγοράς του τουρισμού, των τροφίμων και της εστίασης.
Ήτοι, κάτι παραπάνω από το 1/4 του εγχώριου ΑΕΠ! Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως το σκέλος της γαστρονομίας εμπεριέχει και το κρασί, αναδεικνύοντάς το σε παράγοντα που θέτει τη δική του σφραγίδα στην ταυτότητα του κάθε προορισμού. Όπως σημειώνουν οι ειδικοί της αγροδιατροφής και της σύνδεσής της με την εστιατορική κι εν γένει τουριστική πραγματικότητα στη χώρα μας, η συνεργασία, η καινοτομία κι η εκπαίδευση αποτελούν τρεις βασικούς παράγοντες οι οποίοι και δύναται να κάνουν τη διαφορά, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δυναμική τους!
Το απόλυτο trend για το 2019!
Προς επίρρωση των όσων ισχυρίζονται εδώ και μια διετία τουλάχιστον οι εγχώριοι φορείς των κλάδων της εστίασης και του τουρισμού, έρχονται τα πρόσφατα στοιχεία που προκύπτουν από σειρά ερευνών στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γαλλία κ.ά., σύμφωνα με τα οποία καταξιωμένοι σεφ, ιδιοκτήτες εστιατορίων, μέλη επαγγελματικών κουζινών και διευθυντικά στελέχη εταιρειών catering δίνουν… ψήφο εμπιστοσύνης στη λογική προσέγγιση του «grow your own συστατικών, προϊόντων και πρώτων υλών». Μάλιστα, θεωρούν πως αυτό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο εστιατορικό trend για ολόκληρο το 2019, και δη σε διεθνές επίπεδο!
Επιπροσθέτως, ποσοστό τουλάχιστον 50% εξ αυτών δηλώνει πως πρόκειται να δώσει ξεχωριστή έμφαση, επενδύοντας κι υλοποιώντας συγκεκριμένες κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους! Αρκεί να αναφερθεί πως στις προαναφερθείσες μελέτες και στατιστικές έρευνες, οι τρεις ηγέτιδες τάσεις που αναδεικνύονται είναι τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα (27%), τα vegetarian και vegan προϊόντα (25%) και τα μενού που στηρίζονται σε παραδοσιακές γεύσεις και συνταγές και σπιτικά φαγητά (25%). Πρόκειται δε για τις τρεις πλέον ισχυρές τάσεις, οι οποίες θεωρείται πως θα γίνουν trend κατά το προσεχές χρονικό διάστημα.