Οι 5 κατηγορίες της ζύμης

Η αγορά ειδών ζύμης, μπορεί να ταξινομηθεί σε πέντε κύριες κατηγορίες:
• Γλυκά
• Πίτες
• Ψωμιά
• Έτοιμες ζύμες
• Άλλες παρασκευές από ζύμη

Τα «κλειδιά» ανάπτυξης της εν λόγω αγοράς περιλαμβάνουν τον αυξανόμενο αριθμό επιχειρήσεων εστίασης, την αυξανόμενη κατανάλωση προϊόντων αρτοποιίας και φυσικά την εκτίναξη της βιομηχανίας food service. Επιπλέον, η άνοδος διατροφικών lifestyle όπως χορτοφαγία και βιγκανισμός (sic), η κουλτούρα του brunch και πρωινού που για αρκετά χρόνια δεν είχαν ανθίσει στη χώρα μας έχουν δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στον χώρο. Τα προϊόντα ζύμης, θεωρούνται υγιεινές επιλογές εν συγκρίσει με το κρέας και άλλα πλούσια σε θερμίδες γεύματα. Ένα από τα βασικά οφέλη των προϊόντων αυτών είναι πως μπορούν να καταναλωθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, είτε ως πρωινό είτε ως μεσημεριανό και βραδινό.

Συσκευασία και αποθήκευση ως βασικοί αρωγοί στην αγορά

Αν θέλουμε να μιλήσουμε για ανασταλτικούς παράγοντες για την ανάπτυξης της αγοράς ζύμης, καλό θα ήταν να αναφέρουμε την αστάθεια ζήτησης (λόγω εποχικότητας αρκετών επιχειρήσεων εστίασης) και τη μικρή διάρκεια ζωής του προϊόντος, εφόσον αυτό έχει αποψυχθεί και ιδιαιτέρως όταν αυτά έχουν μαγειρευτεί. Η κατάλληλη συσκευασία και αποθήκευση στους χώρους παραγωγής είναι ανάμεσα στους βασικούς προβληματισμούς των εταιρειών παραγωγής και των δικτύων διανομής, καθώς τα εν λόγω προϊόντα προϋποθέτουν διατήρηση σε σταθερή θερμοκρασία. Επίσης, η διανομή της ζύμης προϋποθέτει σωστές εγκαταστάσεις αποθήκευσης, τόσο στη μονάδα παραγωγής όσο στη μονάδα διάθεσης.

Η επιστροφή στις ρίζες

Στη βιομηχανία ζύμης, τόσο σε παγκόσμιο όσο σε εγχώριο επίπεδο, το μερίδιο της πίτας μοιράζεται ανάμεσα σε εταιρείες μικρότερης και μεγαλύτερης κλίμακας που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά εντός συνόρων ή εξάγουν τα προϊόντα τους, με κάποιες από αυτές να αποτελούν παρακλάδια πολυεθνικών βιομηχανιών τροφίμων. Αρκετές εταιρείες συνεχίζουν μια παράδοση που έχει τις ρίζες της σε μικρές οικοτεχνίες και μαγαζιά λιανικής διάθεσης τα οποία παρήγαγαν προϊόντα βασισμένα σε σπιτικές συνταγές. Με το πέρασμα των χρόνων οι νέες γενιές τις εξέλιξαν, μέσω της τυποποίησης και των σύγχρονων μέσων παραγωγής, με αποτέλεσμα να υπάρχει μαζικότερη παραγωγή και επέκταση των εμπορικών τους δραστηριοτήτων. Φυσικά, η βιομηχανία προϊόντων αρτοποιίας δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την πανδημία του Covid-19. Όταν η πανδημία βρίσκονταν σε έξαρση, πολλές επιχειρήσεις εστίασης και τουριστικές μονάδες αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους, με αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι πωλήσεις.

Κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης

Όλο και περισσότεροι εστιάτορες και ξενοδόχοι στρέφονται στη βιομηχανία κατεψυγμένων ζυμών, εξαιτίας των οφελών που αποδίδουν στις επιχειρήσεις τους. Το παραπάνω επιβεβαιώνει ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εξίσου ικανοποιητικό, ενώ παράλληλα ο τρόπος παρασκευής έχει απλουστευθεί, οι χρόνοι είναι ακριβείας, ειδικά για το σέρβις και την οργάνωση της κουζίνας.

Κάποια από τα οφέλη είναι τα εξής:

Φρεσκάδα ανά πάσα στιγμή
Το μεγάλο πλεονέκτημα της κατεψυγμένης ζύμης είναι πως έχουμε ένα προϊόν έτοιμο για ψήσιμο, το οποίο μπορούμε να έχουμε ζεστό, φρέσκο ανά πάσα στιγμή. Έτσι ο χρόνος προετοιμασίας μειώνεται σημαντικά, καθώς χρειάζεται απόψυξη για περίπου 20-30 λεπτά και στη συνέχεια ψήσιμο για άλλα 15-20 λεπτά. Έπειτα τα προϊόντα ζύμης είναι έτοιμα για κατανάλωση.

Μεγάλη ποικιλία ειδών
Η χρήση της κατεψυγμένης ζύμης, επιτρέπει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων με λιγότερο χρόνο εργασίας, χωρίς να υπάρχει έκπτωση στο κομμάτι της ποιότητας. Έτσι οι επιχειρήσεις επισιτισμού δεν χρειάζεται να προμηθεύονται καθημερινά τα προϊόντα. Με αυτό τον τρόπο ρυθμίζουν τις προμήθειές τους χωρίς να διακινδυνεύουν την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών τους. Επίσης, η επιλογή ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα ειδών ζύμης, δίνει τη δυνατότητα πειραματισμών και κατανόησης των αναγκών των καταναλωτών έτσι ώστε η εκάστοτε επιχείρηση να μπορέσει να προσαρμόσει το μενού της στις διατροφικές ανάγκες και γευστικές προτιμήσεις των πελατών της. Επιπλέον, αρκετές εταιρίες παραγωγής προϊόντων ζύμης που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του food service, αναλαμβάνουν την παρασκευή συγκεκριμένων ειδών ανάλογα με τις ανάγκες των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής λιγότερη κατασπατάληση τροφής
Όπως έχει αναφερθεί, τα κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης μπορούν να γλιτώσουν κάθε επιχείρηση εστίασης από χρόνο κι ενέργεια. Τα προϊόντα είναι έτοιμα μέσα σε λίγο χρόνο χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία, αλλά και χωρίς να χάνουν την ποιότητά τους, έτσι επιτυγχάνεται καλύτερη απόδοση για την επιχείρηση.

Εκτός όμως του πρακτικού, για κάθε επιχείρηση υπάρχει ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι αυτό των ορθών πρακτικών που μπορούν να οδηγήσουν στη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Τα κατεψυγμένα είδη μπορούν να διατηρηθούν σε χαμηλές θερμοκρασίας, για μήνες, μέχρι να χρειαστεί να τα καταναλώσουμε. Αυτό σημαίνει λιγότερα πεταμένα τρόφιμα και μεγαλύτερη ευελιξία όταν η επιχείρηση έρχεται αντιμέτωπη με αλλαγές στη ζήτηση ή σε κάποια έκτακτη περίσταση που επιτάσσει μείωση δραστηριοτήτων. Ως αποτέλεσμα δεν υπάρχει απώλεια προμηθειών, επίσης το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα μικραίνει ωφελώντας στον πλανήτη μας και το κοινωνικό σύνολο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας