Το ενδιαφέρον των καταναλωτών να εμπλουτίσουν τη διατροφή τους με παραδοσιακά προϊόντα ή με νέους τύπους ζύμης που εξυπηρετούν τις διατροφικές τους ανάγκες, έχουν οδηγήσει την εν λόγω αγορά σε ραγδαίο ρυθμό ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων FactMr, ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας ζύμης έκλεισε το 2020 με κέρδη 12,50 δις ευρώ, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί κατά 17,1% μεταξύ 2021 και 2026.

Της Χριστίνας Δραγγανά

Η νέα εποχή στις πίτες

Τα προϊόντα ζύμης, όπως είναι οι πίτες, τα πιτάκια, τα γλυκά με βάση τη ζύμη, βάσεις πίτσας, έτοιμο φύλλο κ.ά. αποτελούν βασικά είδη διατροφής λόγω της περιεκτικότητάς τους σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μέταλλα. Εκτός από την αγορά λιανικής όπου αυτά τα είδη διατροφής καταναλώνονται ευρέως, η ανάγκη κάλυψης του μεγάλου όγκου αναγκών της μαζικής εστίασης έχει δημιουργήσει μια ισχυρή αγορά που συνεχίζει, στην περίπτωση της χώρας μας, μια μακρά παράδοση και την εξελίσσει μέσα από σύγχρονες μονάδες παραγωγής και διάθεσης προϊόντων ζύμης.

“ Tα προϊόντα ζύμης, θεωρούνται υγιεινές επιλογές εν συγκρίσει με το κρέας και άλλα πλούσια σε θερμίδες γεύματα”

Η άνοδος της ποιότητας των γαστρονομικών υπηρεσιών που προσφέρονται στη χώρα μας, τόσο σε επίπεδο εστιατορίων όσο και σε ξενοδοχεία, έχει θέσει τον πήχη σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο από το ήδη υφιστάμενο. Επίσης, στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των Social Media, οι νέες τάσεις ταξιδεύουν πολύ πιο γρήγορα. Έτσι οι καταναλωτές έχοντας πιο άμεση ενημέρωση, έχουν διαμορφώσει μια πιο σφαιρική άποψη και γευστική γνώση σχετικά με τα προϊόντα που καταναλώνουν σε οποιοδήποτε πλαίσιο κι αν βρεθούν. Ως συνακόλουθο, νέα προϊόντα καλούνται να καλύψουν τις απαιτήσεις για πιο υγιεινά τρόφιμα, από τοπικά υλικά, με τις λιγότερες δυνατόν επιπτώσεις στο περιβάλλον και φυσικά στον οργανισμό των καταναλωτών. Η γνώση πως μια φτωχή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή που συνήθως προέρχεται από πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά, αποτελεί σύμφωνα με τον οργανισμό United Nations Food and Agriculture τη συχνότερη αιτία ασθένειας, έχει οδηγήσει σε μια αφύπνιση πάνω στις διατροφικές επιλογές, είτε πρόκειται για διατροφή στο σπίτι είτε για χώρους εστίασης.

Οι αλλαγές στην εμφάνιση και τη συσκευασία

Τα κατεψυγμένα ή νωπά προϊόντα ζύμης, αρτοποιίας και άλλα προϊόντα που παραδοσιακά μπορεί να βρει κάποιος σε ένα φούρνο, έχουν αποκτήσει σύγχρονη εμφάνιση και συσκευασία, παράγονται από σύγχρονο εξοπλισμό που ακολουθεί τις προδιαγραφές παγκόσμιων φορέων πιστοποίησης σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής τροφίμων. Έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μειώνεται το ποσοστό τροφίμων που καταλήγουν στη χωματερή. Επιπλέον, η σύγχρονη τεχνολογία τροφίμων μας δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε έτοιμες ζύμες που, όταν ψηθούν, δεν υπολείπονται γεύσης από ένα προϊόν το οποίο μαγειρεύεται αμέσως μετά την παρασκευή του.

“Η χρήση της κατεψυγμένης ζύμης, επιτρέπει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων με λιγότερο χρόνο εργασίας.”

Η ευρεία γκάμα προϊόντων που παρασκευάζει η βιομηχανία ζυμών αποτελεί μια μείζονος σημασίας λύση για επιχειρήσεις HORECA που επιθυμούν να διαθέτουν φρέσκα είδη που δεν στερούνται εμφάνισης, δημιουργικότητας και ποιότητας. Επίσης, αρκετά σπάνια έως δυσεύρετα παραδοσιακά είδη ζύμης, όπου ο μόνος τρόπος προμήθειάς τους ήταν η μετάβαση στον τόπο παραγωγής τους, έχουν γίνει διαθέσιμα χάριν σε καινοτόμες εταιρείες που δεν δίστασαν να τα εντάξουν στη μαζική παραγωγή. Μερικά παραδείγματα είναι οι τοπικές εκδοχές πιτών όπως η σφακιανή, η μαραθόπιτα, το τυροπιτάρι, οι στριφτές πίτες, τα τηγανόψωμα, το έτοιμο χωριάτικο φύλλο, μπουγάτσα σε διάφορες εκδοχές κ.ά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας