Πρωινό. Μια ρήση που αναφέρεται συχνά ισχυρίζεται πως «ό,τι δεν αλλάζει, πεθαίνει!». Μάλιστα, ορισμένες φορές, απαιτούνται από δραστικές έως ρηξικέλευθες κινήσεις κι ενέργειες, για να έρθουν τα πάνω–κάτω. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στο επίκεντρο βρίσκεται το πρωινό, το οποίο από τη μια πλευρά εκτείνεται χρονικά σε all day συνήθεια και παροχή κι από την άλλη συνδυάζεται γευστικά και δημιουργικά με άλλα πιάτα του υφιστάμενου μενού, δημιουργώντας, ουσιαστικά, μια νέα κατηγορία που αναμένεται να έχει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.

Η αναδυόμενη τάση του «Breakfast ανά πάσα στιγμή»

ΠρωινόΈνα από τα ζητήματα/αιτήματα που έχουν θέσει κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών οι κάτοικοι, τουλάχιστον, των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας μας είναι η δυνατότητα να απολαμβάνουν πρωινό γεύμα αφενός σε εστιατόρια κι εν γένει χώρους μαζικής εστίασης αφετέρου σε ώρες που δεν είναι προκαθορισμένες αυστηρά με την άκρως παρωχημένη λογική «08:00–10:00 π.μ.».

Το κλίμα κι η λογική έχει αρχίσει να μεταβάλλεται σταδιακά, έστω και με (εξαιρετικά) αργούς ρυθμούς, με μια σειρά από εστιατόρια να έχουν… υποκύψει στη γοητεία του πρωινού, επιχειρώντας να ικανοποιήσουν τις γευστικές ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Από κοντά κι ορισμένα ξενοδοχεία που έχουν «σπάσει» τα χρονικά δεσμά με τα οποία ήταν περιορισμένα μέχρι πρότινος σε ό,τι αφορά το ωράριο διάθεσης breakfast γεύσεων και πιάτων.

Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, το concept του «Breakfast anytime» δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με αποσπασματική λογική ούτε να θεωρείται μόδα που ήρθε για να… φύγει, και δη σύντομα.

Εξυπακούεται πως τα όσα ισχύουν σε ώριμες αγορές του εξωτερικού αναφορικά με το πρωινό κινούνται σε άλλο μήκος κύματος, καθώς εκεί ασχολούνται δραστικά με τις τάσεις που αναδύονται και σχηματίζουν ανάλογα τη μορφή των παροχών, τον συνδυασμό τους με άλλες γεύσεις κ.ά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα δύο πρόσφατων ερευνών που διενήργησαν οι Techomic και NPD Group σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία αντίστοιχα, οι 3 στους 10 πελάτες προβαίνουν στην αγορά πρωινού πέραν των… παραδοσιακών ωρών. Την ίδια στιγμή, αμφότερες οι μελέτες ανέδειξαν μια σημαντική ευκαιρία επέκτασης των περιστάσεων brunch, καθώς το 40% των καταναλωτών ανέφερε πως τρώει brunch τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα! Επιπροσθέτως, το 31% των πελατών δήλωσε πως αντιλαμβάνεται το breakfast περισσότερο ως προορισμό, εν συγκρίσει με ό,τι συνέβαινε προ τριών ετών.

Πρωινό δίχως χρονικούς περιορισμούς

ΠρωινόΠλέον, η πλειοψηφία των καταναλωτών διαπνέεται από τη λογική της απόλαυσης των γεύσεων του πρωινού κατά το δοκούν κι ανεξαρτήτως χρονικών περιορισμών ή αγκυλώσεων. Μάλιστα, σε διεθνές επίπεδο, ένα σημαντικό ποσοστό επιχειρήσεων μαζικής εστίασης έχει αλλάξει τη μέχρι πρότινος στρατηγική του, προσαρμόζοντας τη λειτουργία του γύρω από το concept του πρωινού! Για παράδειγμα, υπάρχουν, πλέον, εστιατόρια όπου το πρωινό και το brunch αποτελούν τα κεντρικά σημεία εστίασης κι ενδιαφέροντος στο μενού τους! Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν εξελίξει σε τέτοιο βαθμό την κουζίνα τους, αναφορικά με τις προτάσεις του πρωινού, που έχουν κατασταλάξει σε δημιουργικά… twists παραδοσιακών συνταγών και γεύσεων!

«Έκρηξη» δημιουργικότητας και γευστικά… παντρέματα!

Άλλοι επαγγελματίες προσθέτουν κάποια… πινελιά που να θυμίζει ή να παραπέμπει ευθέως στο πρωινό σε πολλαπλά πιάτα που υπάρχουν στο μενού τους, τα οποία εκτείνονται από το μεσημεριανό μέχρι και το γλυκό! Όπως καταδεικνύουν κι οι πωλήσεις τους, πρόκειται για μια τάση που δείχνει να κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη προτίμηση, στηριζόμενη στο θετικό momentum.

Δεν λείπουν κι όσες επιχειρήσεις εστίασης έχουν δημιουργήσει branded προτάσεις, στις οποίες συνδυάζουν με δημιουργικό τρόπο γεύσεις και πιάτα που προέρχονται απ’ ολόκληρο το μενού, ανεξαρτήτως εάν χαρακτηρίζονται μεσημεριανό, δείπνο ή γλυκό!

Δεν λείπουν κι όσες επιχειρήσεις εστίασης έχουν δημιουργήσει branded προτάσεις, στις οποίες συνδυάζουν με δημιουργικό τρόπο γεύσεις και πιάτα που προέρχονται απ’ ολόκληρο το μενού, ανεξαρτήτως εάν χαρακτηρίζονται μεσημεριανό, δείπνο ή γλυκό! Μάλιστα, έχουν ξεκινήσει και προσπάθειες για τη σταδιακή καθιέρωσή τους στο μενού τους, σε προκαθορισμένο χώρο, με τη λογική των all day πιάτων! Κατ’ αυτό τον τρόπο, ο πελάτης είναι σε θέση να γευτεί αγαπημένες breakfast… νότες ανά πάσα στιγμή, δοσμένες με έξυπνο twist και συνοδευόμενες από άλλες γεύσεις. Πρόκειται για μια αποτελεσματική combo λογική, χορταστική, πλήρη, θρεπτική και σε φιλική τιμή! Δίχως χρονικούς περιορισμούς κι εν γένει απαγορεύσεις…

Όπως εκτιμούν τόσο στελέχη της αγοράς όσο κι αναλυτές που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μαζικής εστίασης, κυρίως στις ΗΠΑ, το concept του «Breakfast anytime» δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με αποσπασματική λογική ούτε να θεωρείται μόδα που ήρθε για να… φύγει, και δη σύντομα. Κάθε άλλο! Οι ίδιοι, μάλιστα, υπογραμμίζουν πως πρόκειται για μια πραγματικότητα που θα ριζώσει. Στηρίζουν σημαντικό ποσοστό της αισιοδοξίας τους στο γεγονός ότι οι καταναλωτές–πελάτες δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τη λογική πως μπορούν να απολαμβάνουν αγαπημένες παραδοσιακές γεύσεις πρωινού κάθε στιγμή της ημέρας, πλαισιώνοντάς τες με μια σειρά από πιάτα. Θεωρούν δε πως γεννάται ένα νέο, niche μορφής trend, το οποίο έχει ως βάση του το κυρίαρχο ζητούμενο της γευστικής απόλαυσης και κατ’ επέκταση της επίτευξης της ικανοποίησης των ίδιων των πελατών!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας