Aύξηση 12% παρουσίασαν οι ταξιδιωτικές δαπάνες της πρώτης αγοράς εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, της Κίνας, σε προορισμούς του εξωτερικού το 2016, σύμφωνα με το Βαρόμετρο Παγκόσμιου Τουρισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.
Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ην. Βασίλειο και η Γαλλία, ως οι κορυφαίες 5 αγορές με τη μεγαλύτερη αύξηση ταξιδιωτικών δαπανών στον κόσμο για τη χρονιά που πέρασε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι 1,2 δισ. διεθνείς τουριστικές αφίξεις το 2016, δημιούργησαν αύξηση τουριστικών δαπανών σε προορισμούς του εξωτερικού 4%.
Όσον αφορά τους Κινέζους, η αύξηση 12% αντιστοιχεί σε 11 δισ. δολάρια ΗΠΑ περισσότερα σε ταξιδιωτικές δαπάνες στο εξωτερικό. Ο αριθμός των Κινέζων που ταξίδεψαν στο εξωτερικό παρουσίασε αύξηση 6%, σε 135 εκατ., παγιώνοντας τη θέση της Κίνας στην κορυφή των αγορών εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο από το 2012 κι έπειτα.
Από την αγορά της Κίνας επωφελούνται η Ασία και Ειρηνικός, ιδιαίτερα η Ιαπωνία, η Κορέα και η Ταϋλάνδη, αλλά και μακρινοί προορισμοί όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Εκτός Κίνας, 3 άλλες ασιατικές αγορές βρίσκονται στο top10 εξερχόμενου τουρισμού: Η Kορέα (27 δισ. δολάρια ΗΠΑ) και η Αυστραλία (27 δισ. δολάρια ΗΠΑ) είχαν αύξηση ταξιδιωτικών δαπανών της τάξης του 8% το 2016, ενώ το Χονγκ Κονγκ μπήκε στο top10 με αύξηση 5% (24 δισ. δολάρια ΗΠΑ).
Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, οι ΗΠΑ, είχε αύξηση ταξιδιωτικών δαπανών 8% σε 122 δισ. δολάρια ΗΠΑ, με ενισχυτικούς παράγοντες της ζήτησης το ισχυρό δολάριο και την οικονομία της χώρας. Ο αριθμός των αμερικανών ταξιδιωτών στο εξωτερικό αυξήθηκε κατά 8% έως και το Νοέμβριο του 2016 (74 εκατ. το 2015).
Ο Καναδάς είχε σταθερές επιδόσεις, με μείωση των εξερχόμενων ταξιδίων κατά 3% σε 31 εκατ. (29 δισ. δολάρια ΗΠΑ).
Η Γερμανία, το Ην. Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία είναι οι 4 ευρωπαϊκές αγορές που μπήκαν στο top10 αναφέροντας αύξηση στον εξερχόμενο τουρισμό. Η Γερμανία (3η στον κόσμο) είχε αύξηση δαπανών 5% στα 81 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Η ζήτηση από το Ην. Βασίλειο (4η στον κόσμο), παρέμεινε ισχυρή με 5 εκατ. περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό (+7%) στα 70 εκατ. και δαπάνες κοντά στα 64 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Η Γαλλία (5η) είχε αύξηση δαπανών 7%, φθάνοντας τα 41 δισ. δολάρια ΗΠΑ και η Ιταλία +1% στα 25 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Ανάμεσα στις 50 ανερχόμενες αγορές εξερχόμενου τουρισμού, με διψήφια ανάπτυξη, ήταν οι: Βιετνάμ (+28%), Αργεντινή (+26%), Αίγυπτος (+19%), Ισπανία (+17%), Ινδία (+16%), Ισραηλ και Ουκρανία (από +12% καθεμία), Κατάρ και Ταϋλάνδη (από +11% καθεμία).