Τι πραγματικά θέλουν και χρειάζονται;
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα «θέλω» των ταξιδιωτών που ανήκουν στις διευρυμένες ηλικιακές ομάδες των Millennials και της Gen Z, αυτό που δείχνει να παίζει κυρίαρχο ρόλο είναι η εμπειρία! Γίνεται, πλέον, σαφές πως το χαρακτηριστικό της προσωποποίησης είναι αυτό που συνήθως ζητείται περισσότερο.
“Σήμερα, δεν υφίσταται η λογική της «επίσημης πολυτέλειας», κάτι που τα ξενοδοχεία οφείλουν να αντιληφθούν έγκαιρα. Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυτό που θα τους μείνει αξέχαστο. Αναζητούν μια μοναδική ανεπανάληπτη εμπειρία!”
Μπορεί κατά το παρελθόν η έννοια της πολυτέλειας να… μεταφραζόταν σε λευκά γάντια και καλοσιδερωμένα τραπεζομάντηλα συνοδεία πορσελάνινων σερβίτσιων, ωστόσο αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, δεν υφίσταται η λογική της «επίσημης πολυτέλειας», κάτι που τα ξενοδοχεία οφείλουν να αντιληφθούν έγκαιρα. Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυτό που θα τους μείνει αξέχαστο. Αναζητούν μια μοναδική ανεπανάληπτη εμπειρία! Επιπροσθέτως, διακρίνονται από έντονη… δίψα για το άγνωστο, ενώ αναζητούν και επισκέπτονται αγορές και βιώνουν προκλήσεις τις οποίες οι φίλοι τους δεν έχουν καν γνωρίσει.
Όπως υποστηρίζουν αρκετοί ξενοδόχοι πολυτελών εγκαταστάσεων διαμονής, ένα είναι σίγουρο: Τα δημογραφικά στοιχεία μεταβάλλονται και μάλιστα ταχύτατα. Πλέον, οι νεότερης ηλικίας luxury ταξιδιώτες επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους με διαφορετικό τρόπο. Για την ακρίβεια, δεν τους ενδιαφέρουν οι branded εμπειρίες. Αυτό αναγκάζει τους επαγγελματίες να αλλάξουν ρότα και να προσαρμοστούν στις διαρκώς αναδυόμενες απαιτήσεις.
Για παράδειγμα, ολοένα και περισσότερα luxury ξενοδοχεία επιδιώκουν να ενσωματώσουν στις παροχές τους περισσότερες εμπειρίες που σχετίζονται με τις τοπικές γεύσεις, τα προϊόντα και τα αντίστοιχα ποτά. Την ίδια στιγμή, φροντίζουν να δομούν περισσότερους διαθέσιμους χώρους κοινωνικής συνεύρεσης και αυξημένου επιπέδου διάδρασης μεταξύ των επισκεπτών και των συνεργατών των ξενοδοχείων. Απώτερος σκοπός τους; Να απευθυνθούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο στους νεότερης ηλικίας ταξιδιώτες και επισκέπτες.
Μια ακόμη πτυχή που εξετάζουν διεξοδικά οι επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας, έχει να κάνει με την ευεξία. Μάλιστα, αυτή δεν εξαντλείται στο στοιχείο της σωματικής ή της φυσικής κατάστασης, αλλά εκτείνεται εξίσου δυναμικά και στο στοιχείο του συναισθηματικού ευ ζην.
Πόσο σημαντικά είναι τα social media;
Όσο περίεργο και αν φαίνεται, η διαδικασία της αντίληψης και της κατανόησης σχετικά με το τι επιθυμούν οι επόμενης γενιάς ταξιδιώτες περνά (ή καλύτερα προσδιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά) από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις αντίστοιχης λογικής πλατφόρμες που (υπέρ) χρησιμοποιούν καθημερινά οι νεαρής ηλικίας επισκέπτες.
Πλέον, όπως ισχυρίζονται στελέχη της ξενοδοχειακής αγοράς, ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι «καταναλώνουν» τις πληροφορίες στο ψηφιακό περιβάλλον έχει μεταβάλλει άρδην τη λογική με την οποία αυτοί λαμβάνουν αποφάσεις. Και δη σε ό,τι έχει να κάνει με τους νεαρούς luxury ταξιδιώτες.
Ολοένα και περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εστιάζουν τις τεχνικές marketing τους στην ψηφιακή και social διάσταση του επιχειρείν, καθώς κάτι παραπάνω από το 30% των κρατήσεων προέρχονται από τα online κανάλια! Πολλοί, μάλιστα, έχουν λανσάρει 24ωρης, επταήμερης λειτουργίας κέντρα social media, προκειμένου να διαχειρίζονται στη στιγμή αιτήματα, να «ανεβάζουν» posts, να επεξεργάζονται προσφορές και αντίστοιχα πακέτα και εν γένει να υλοποιούν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική που έχει ως αιχμή του δόρατος τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε πρόσφατη μελέτη της A.T. Kearney, υπολογίζεται πως το 58% του συνόλου των Millennials παγκοσμίως, ζουν σε χώρες της Ασίας, ενώ 385 εκατομμύρια ή αλλιώς το 19% των Millennials σε διεθνές επίπεδο διαμένουν στην Ινδία!”
Μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική διαπίστωση σχετικά με τις προτιμήσεις των Millennials ταξιδιωτών είναι το γεγονός ότι αναζητούν να δαπανήσουν χρήματα σε instagrammable εμπειρίες! Πρόκειται για τη διασφάλιση μιας luxury εμπειρίας που αποτελεί δημιουργική πρόσμειξη παλαιότερων και νεότερων γενιών.
Υπό αυτό το πρίσμα, καίριο ρόλο παίζει και το πιθανό δέσιμο που μπορεί να έχουν από την παιδική τους ηλικία, καθώς ενδέχεται να επισκέπτονταν τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία με τους γονείς τους, διαθέτοντας τις ανάλογες εικόνες και αναμνήσεις.
Απαιτείται «ανοικτή» προσέγγιση έχοντας κατά νου το διεθνές πεδίο.
Οι Αμερικανοί συνηθίζουν να ισχυρίζονται πως σε πολλές περιπτώσεις (στη ζωή και το επιχειρείν): One size doesn’t fit all. Στην περίπτωση των πολυτελών ξενοδοχείων και της προσπάθειάς τους να προσεγγίσουν τους Millennials πελάτες, οι επαγγελματίες θα πρέπει να έχουν κατά νου πως υπάρχουν γεωγραφικές διαφορές που προσδιορίζουν και χαρακτηρίζουν ταυτόχρονα τους εκπροσώπους αυτής της γενιάς σε διεθνές επίπεδο.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει μια συγκεκριμένη περιοχή η οποία όχι απλά συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά δείχνει να ηγείται της… επέλασης των Millenials στην αγορά του luxury τουρισμού και δεν είναι άλλη από την Ασία! Εδώ και μερικά χρόνια οι νεαρής ηλικίας Ασιάτες όχι απλά αναζητούν πολυτελείς απολαύσεις και εμπειρίες, αλλά δημιουργούν και την ανάλογη τάση στη διεθνή αγορά. Η «δίψα» και ροπή που έχουν προς την πολυτέλεια, ανεξαρτήτως κόστους, είναι δύσκολο ακόμη και να προσδιοριστεί.
Διά του λόγου το αληθές, σε πρόσφατη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία A.T. Kearney, υπολογίζεται πως το 58% του συνόλου των Millennials παγκοσμίως, ζουν σε χώρες της Ασίας, ενώ 385 εκατομμύρια ή αλλιώς το 19% των Millennials σε διεθνές επίπεδο διαμένουν στην Ινδία! Όσο για τις χώρες που περιλαμβάνουν στην ηλικιακή σύνθεση του πληθυσμού, τους περισσότερους εκπροσώπους της γενιάς των Millennials, είναι κατά σειρά οι: Ινδία, Κίνα, ΗΠΑ, Ινδονησία και Βραζιλία.