Τα πολυτελή ξενοδοχεία δείχνουν τελευταία να έχουν μια έντονη δυναμική, αποτελώντας μια ισχυρά ανερχόμενη τάση που ξεφεύγει από τα στενά όρια του niche market. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, οι επαγγελματίες ξενοδόχοι τέτοιων εγκαταστάσεων να έχουν έναν δημιουργικό προβληματισμό προκειμένου να κατασταλάξουν στα must-have που οφείλουν να διαθέτουν ώστε να απευθυνθούν αποτελεσματικά στους Millennials πελάτες τους. Φαίνεται δε, να καταλήγουν στο τρίπτυχο: customization, ευεξία και τεχνολογία!
Το ισχυρό «χαρτί» του customization
Oλοένα και πιο συχνά γίνεται λόγος και δίνεται ξεχωριστή έμφαση στους Millennials, καθώς πρόκειται για την ανερχόμενη… μεγάλη δύναμη της επόμενης ημέρας στο επιχειρείν. Ειδικά σε έναν τομέα όπως αυτός του τουρισμού που συνδυάζει απόλαυση, υπηρεσίες, ευ ζην, ανανέωση (πνευματική και σωματική) και ποιότητα που σε αρκετές περιπτώσεις παίζει πρωτεύοντα ρόλο.
“Μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική διαπίστωση σχετικά με τις προτιμήσεις των Millennials ταξιδιωτών είναι το γεγονός ότι αναζητούν να δαπανήσουν χρήματα σε instagrammable εμπειρίες!”
Έτσι, κάθε λογικός επαγγελματίας που δραστηριοποιείται στον τομέα της πολυτελούς διαμονής είναι αδύνατον να αγνοήσει τη νέα πραγματικότητα στην οποία οι Millennials αποτελούν την επόμενη γενιά των luxury ταξιδιωτών.
Σήμερα, οι Millennials, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1981 και 1997, αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό μιας γενιάς που διαθέτει ισχυρή άποψη σε διεθνές επίπεδο. Ήδη, αριθμούν περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια άτομα, μέγεθος που αντιπροσωπεύει το 27% του παγκόσμιου πληθυσμού! Κι αυτό, δίχως καν να προσμετρούνται σε αυτούς οι εκπρόσωποι της Generation Z, (Γενιά Ζ) που απαρτίζεται απ’ όσους γεννήθηκαν περί το 1998, και αναμένεται να υποσκελίσουν τους Millennials σε επίπεδο μεγεθών.
Οπότε, αυτομάτως, προκύπτει το ερώτημα: «Πώς μπορεί κάποιος επαγγελματίας ξενοδόχος να απευθυνθεί αποτελεσματικά στους Millennials και να καταφέρει να τους πείσει για την πολυτελή πρόταση διαμονής που προσφέρει;» Υπάρχει, βέβαια, και μια σημαντική προέκταση στο παραπάνω ερώτημα που δεν είναι άλλη από το «… χωρίς να απομακρύνει τους μεγαλύτερης ηλικίας πελάτες του».
Πράγματι, φαντάζει (και ενδεχομένως είναι) δυσκολότερο να διατυπωθεί λεκτικά παρά να γίνει πραγματικότητα! Οι επαγγελματίες πολυτελών ξενοδοχείων εφαρμόζουν μια σειρά από διαφορετικές μεθόδους και προσεγγίσεις προκειμένου να πετύχουν το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την επιχείρησή τους. Αυτές προέρχονται από συγκεκριμένες διαπιστώσεις και παραδοχές.
Πιο συγκεκριμένα:
Κατανόηση της καταναλωτικής ισχύος της επόμενης γενιάς!
Ένα από τα κυρίαρχα ερωτήματα στον ξενοδοχειακό τομέα είναι πόση αξία έχουν οι luxury ταξιδιώτες επόμενης γενιάς για τις ίδιες τις εταιρείες του κλάδου. Γιατί, σύμφωνα με αρκετούς εκπροσώπους των τελευταίων, υπάρχει διάχυτη η αίσθηση πως έχει υποτιμηθεί κάπως η ισχύς της γενιάς των Millennials στο επίπεδο της πολυτελούς διαβίωσης.
Καθημερινά διαπιστώνεται πως αποτελούν τους πλέον αντιπροσωπευτικούς πρεσβευτές του νέου, «έξυπνου» χρήματος, το οποίο και δεν διστάζουν να ξοδέψουν, ενδεχομένως και αλόγιστα, ενώ την ίδια στιγμή είναι κυριολεκτικά παθιασμένοι με την απόλαυση νέων εμπειριών.
Μάλιστα, σύμφωνα με ποικίλες έρευνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τελευταία, κατά τη διάρκεια της προσεχούς τετραετίας, κάτι παραπάνω από το 50% της πολυτελούς δαπάνης αναμένεται να προέρχεται από τους Millennials!
Βέβαια, δεν λείπουν κι εκείνοι οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου που αναφέρουν πως το ζήτημα δεν έχει να κάνει με τον ηλικιακό προσδιορισμό ή την αντίστοιχη κατάτμηση, αλλά περισσότερο με τη διαθέσιμη οικονομική ισχύ η οποία δύναται να οδηγήσει τους καταναλωτές στην πραγματοποίηση luxury δαπανών. Έτσι, δεν ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική προκειμένου να προσελκύσουν τους Millennials, καθώς θεωρούν πως αρκετές από τις εξειδικευμένες παροχές ήδη διατίθενται σε μια ευρεία γκάμα από άλλους πελάτες και δεν απαιτείται κάποια διαφορετική ή ευνοϊκότερη μεταχείριση.