Τα στελέχη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό παρακολουθούν επιφυλακτικά μία βασική εξέλιξη, η οποία θα μπορούσε να εμποδίσει την πλήρη ανάκαμψη της βιομηχανίας – την αύξηση των τιμών των καυσίμων.
Για παράδειγμα, πρόσφατα η Delta Air Lines γιόρτασε σιωπηλά τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, κυρίως λόγω της πρόβλεψης για το τέταρτο τρίμηνο, όπου οι τιμές των καυσίμων αναμένεται να επηρεάσουν το θετικό πρόσημο.
Τον τελευταίο χρόνο, το κόστος των καυσίμων έχει κάνει τις αεροπορικές εταιρείες νευρικές: Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, το κόστος καυσίμων αεροσκαφών αυξήθηκε την περασμένη εβδομάδα κατά 3,7% παγκοσμίως, είναι δηλαδή 17,8% υψηλότερο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα και είναι εντυπωσιακά υψηλότερο, κατά ποσοστό 118,7%, από ό, τι τον προηγούμενο χρόνο.
Το κόστος καυσίμων και μόνο, αντιπροσώπευε σχεδόν το 20% των προσαρμοσμένων λειτουργικών εξόδων της Delta το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα το Reuters. Ο αερομεταφορέας ανέφερε ότι κάθε αύξηση 5 σεντ στις τιμές των καυσίμων αυξάνει τα έξοδά του κατά περίπου 40 εκατ. δολάρια.
Σχετικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Ed Bastian, επεσήμανε ότι το αυξημένο κόστος ενδέχεται να μετακυλίσει στους καταναλωτές και τόνισε ότι, η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να μειώσει τις τιμές των καυσίμων, ωστόσο θα πρέπει να δουλέψει την ικανότητά της να το απορροφήσει.
Στο παρελθόν, η αεροπορική βιομηχανία μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος καυσίμων. Αλλά με τη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών να βρίσκεται ακόμα πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, περίπου στο 75-80% του 2019-τέτοιες κινήσεις εγκυμονούν κινδύνους.
Ωστόσο, τουλάχιστον ένας αναλυτής παραμένει αισιόδοξος. Ο αναλυτής της Citi Stephen Trent δήλωσε στο Reuters ότι ο ρυθμός ανάκαμψης της ζήτησης, θα πρέπει να απαλύνει τις ανησυχίες της Wall Street σχετικά με την πίεση στο κόστος καυσίμων και τόνισε ότι, μεταβαίνοντας στο 2022, η συνεχής ανάκτηση εσόδων φαίνεται πιο σημαντική από την ανησυχία για τις τιμές του πετρελαίου.