Ποια κρασιά θα βρεθούν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων. Οι τάσεις για το κρασί τη χρονιά που ήδη διανύουμε είναι ποικίλες, φέρουν έναν «φρέσκο» αέρα κι ένα νέο «άρωμα» και ετοιμάζουν για νέες γεύσεις μέσα σε ένα ή περισσότερα ποτήρια, αλλά και για γευστικούς συνδυασμούς ανάμεσα σε ποτήρια, πιάτα και πιατέλες.

Της Μαρίνας Αθηναίου

ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ 2023!

Οι φετινές τάσεις για το κρασί συναρμόζουν τα trends των τελευταίων ετών που ισχυροποιούνται αλλά και τις διαφαινόμενες τάσεις που ανιχνεύονται να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στις wine lists και που με τη σειρά τους αναμένεται να ισχυροποιηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια. Κάπου ανάμεσα στις φυσαλίδες και τα φυσικά κρασιά, τη χαλαρή προσέγγιση ενός -μέχρι πρότινος- χώρου σοβαρού με αυστηρούς κανόνες, το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και την εναλλακτική οινοποίηση, την πρωτότυπη συσκευασία, την υγεία, τη γνώση και την καινοτομία… τελικά το κρασί, συναντά το παρόν της εστιατορικής σκηνής κάπου «στη μέση».

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΑΓΑΠΗ

Στη μέση του τραπεζιού αλλά και ενός σκηνικού, ή καλύτερα μιας γευστικής σκηνής, η οποία μετά την πανδημία COVID-19 αναδιαμορφώνεται με γοργούς ρυθμούς, βρίσκεται η σύγχρονη τάση για το κρασί, που με νέες αξίες και ιδέες προτρέπει να τσουγκρίζονται τα ποτήρια πιο συχνά, πιο δυνατά, πιο αληθινά. Όχι μόνο τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις καθημερινές. Τις τυχαίες Τρίτες που το φαγητό μετά τη δουλειά «έξω» πλαισιώνεται εξαίσια από το άκουσμα και την απόλαυση μιας «ανεξερεύνητης» ή αγαπημένης φιάλης κρασιού από τους πελάτες. Αν μπορούσαμε να συναρμόσουμε όλες τις φετινές τάσεις σε μία, θα ήταν η αφαίρεση κάθε επισημότητας που συνδέεται με το κρασί και το παλαιότερο κοινό του. Το κυριολεκτικό αλλά και μεταφορικό «άνοιγμα» μιας φιάλης κρασιού από όλους και προς όλους.

“ Η νούμερο ένα τάση δεν είναι άλλη από το ίδιο το κρασί, που και στη χώρα μας γίνεται ολοένα και πιο αγαπητό με γοργότατο ρυθμό.”

Η ΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ

Η νούμερο ένα τάση δεν είναι άλλη από το ίδιο το κρασί, που και στη χώρα μας γίνεται ολοένα και πιο αγαπητό. Αυτό καταδεικνύεται ολοφάνερα, αν επισκεφθεί κανείς τα πιο πολυσύχναστα αυτή τη στιγμή wine bars, τα επισκέψιμα οινοποιεία και τις εκθέσεις οίνου, αλλά και κάθε είδους εστιατόριο ή bar, ανεξαρτήτως budget ή ανθρωπότυπων, που ολοένα περισσότερο και πιο εύστοχα διανθίζουν τις wine lists τους. Τις επιμέρους τάσεις σάς τις παραθέτουμε ναι μεν όλες, με τυχαία δε σειρά, παρακάτω. Από την υπεύθυνη κατανάλωση κρασιού και τη βιωσιμότητα των συσκευασιών και των διαδικασιών που σχετίζονται με τον οίνο μέχρι να φτάσουν σε ένα τραπέζι, ως το ολοένα και πιο ανάλαφρο κλίμα μέσα στο οποίο πλέον ανοίγεται μια φιάλη, οι τάσεις σε μια «αρχαία» βιομηχανία που προβάλλεται με το δικό της μενού στα σημερινά εστιατόρια είναι πολλές. Σας τις παραθέτουμε.

Αειφορία, καλές πρακτικές και αγάπη για το περιβάλλον
Ποια κρασιά θα βρεθούν στις πρώτες θέσειςΣτην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλές εκφάνσεις της συγκεκριμένης τάσης για το κρασί. Καθώς οι καταναλωτές, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, αποκτούν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, οι οινοπαραγωγοί εντείνουν τις προσπάθειές τους για να μειώσουν το αποτύπωμα σε άνθρακα και να προωθήσουν τη βιώσιμη παραγωγή κρασιού. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, την εφαρμογή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη μείωση των απορριμμάτων. Το γεγονός αυτό δεν αφήνει ασυγκίνητους τους οινόφιλους αλλά και τους περιστασιακούς καταναλωτές κρασιού σε εστιατόρια και bars, οι οποίοι συχνά γνωρίζουν την ιστορία ενός κρασιού, ειδικά αν είναι τοπικό. Τα social media, και κυρίως το Instagram και το Facebook, συμβάλλουν τα μέγιστα στο ταξίδι εικόνων και πληροφοριών σχετικά με τις διαδικασίες παραγωγής ενός οινοποιείου και την ιστορία μιας ετικέτας και μιας φιάλης. Μιας φιάλης, την οποία πλέον πιθανότατα ο τελικός καταναλωτής θα θυμάται και θα αναζητά στις εξόδους του. Πιο συγκεκριμένα, οι Millennials και η Generation Z μετατρέπονται γρήγορα, σύμφωνα με τα δημογραφικά στοιχεία της αγοράς, στο κομμάτι της πίτας με τη μεγαλύτερη αξία ως προς το κρασί. Αυτό το κοινό δίνει προτεραιότητα στην επιλογή κρασιών που έχουν δημιουργηθεί με αξίες όπως η συμπερίληψη, η βιωσιμότητα και οι κινήσεις που σκοπό έχουν να αποτρέψουν την κλιματική αλλαγή η οποία αλλάζει δραματικά και τα terroirs. Και λόγω αυτής της τάσης, αναμένεται να αναδειχθούν κρασιά από περιοχές ακόμη και όπως η Αγγλία, η Ολλανδία και η Πολωνία. Γενικότερα, μία από τις μεγαλύτερες τάσεις αυτή τη χρονιά είναι η προτίμηση των σταφυλιών, ποικιλιών και κρασιών που έχουν παραχθεί με τρόπο που είναι αρμονικός με τη φύση. Επομένως, τα κρασιά που έχουν χαρακτηριστεί ως vegan ή βιολογικά αναμένεται να κλέψουν και το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας