Συχνά ταξίδια, μεγάλη δαπάνη, «ψαγμένες» τιμές
Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής μελέτης που διενήργησαν από κοινού το YouGov και το ACI Worldwide σε επίπεδο τάσεων αναφορικά με την πραγματοποίηση ταξιδιών και τη συμπεριφορά καταναλωτών κατά τη διαδικασία της κράτησης καταδεικνύουν σημαντικά στοιχεία, όπως:
- Κατά μέσο όρο, περίπου 2 στους 5 ερωτώμενους (37%) σε παγκόσμιο επίπεδο ταξιδεύουν 1 έως και 2 φορές σε ετήσια βάση, ενώ κάτι παραπάνω από 1 στους 5 ερωτώμενους (22%) ταξιδεύει από 3 έως και 5 φορές ετησίως.
- Το 65% των ταξιδιωτών σε διεθνές επίπεδο ξοδεύει από 320 έως και 3.800 δολάρια ετησίως σε ταξίδια αναψυχής, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 εξ αυτών (33%) δαπανά σταθερά πάνω από 1.300 δολάρια στα ταξίδια του.
- Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξι-διωτών (74%) επιλέγει να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες των κρατήσεων μέσω ψηφιακής συσκευής (λ.χ. φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, desktop ή κινητό τηλέφωνο), ενώ μόλις το 10% προτιμά την προσωπική επαφή και τη φυσική παρουσία.
- Τα websites σύγκρισης τιμών παρουσιάζουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 30% στην προτίμηση των ταξιδιωτών που επιλέγουν να κάνουν την κράτησή τους μέσω της συγκεκριμένης οδού.
Από την ίδια μελέτη, τα κύρια ευρήματα κι οι τάσεις που διαφαίνονται σε ό,τι αφορά τις επιλογές του τρόπου πληρωμής έχουν ως εξής:
- Παγκοσμίως, το 30% των ταξιδιωτών επιθυμεί να έχει στη διάθεσή του ένα εύρος από διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, ενώ το 36% αισθάνεται σύγχυση, όταν αδυνατεί να πληρώσει με τον τρόπο που επιθυμεί κι εξυπηρετείται.
- Οι πιστωτικές κι οι χρεωστικές κάρτες εξακολουθούν να αποτελούν τις πλέον διαδεδομένες μεθόδους πληρωμής ταξιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο (36% και 29%, αντίστοιχα), με το PayPal να έχει καταφέρει να αποσπάσει ένα αξιοπρόσεκτο ποσοστό που διαμορφώνεται στο επίπεδο του 17% παγκοσμίως. Την ίδια στιγμή, ο βαθμός διείσδυσής του τόσο σε διαφορετικά κράτη όσο και σε πολλαπλές ηλικιακές ομάδες βαίνει διαρκώς αυξανόμενος.
- Μέθοδοι πληρωμής που είναι στενά συνδεδεμένες με τοπικούς παράγοντες συναντώνται συχνότερα στη Γερμανία και την Κίνα. Στη μεν πρώτη, το 33% των καταναλωτών επιθυμεί να πληρώνει με απευθείας τραπεζική μεταφορά, ενώ στη δεύτερη, το 78% επιλέγει να χρησιμοποιεί το Alipay ως την πλέον προτιμητέα μέθοδο πληρωμής!
Υπογραμμίζεται πως η εν λόγω διαδικτυακή έρευνα έλαβε χώρα σε δείγμα 7.433 ταξιδιωτών (2.134 εκ των οποίων ήταν Βρετανοί, 2.032 Γερμανοί, 1.250 Αμερικανοί, 1.013 Γάλλοι και 1.004 Κινέζοι).
«Πονοκέφαλος» η ασφάλεια κι η αποφυγή απάτης
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ίδια μελέτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι χρήστες σταθμίζουν ιδιαίτερα ψηλά στις ανησυχίες τους τα ζητήματα της διαφάνειας και της ασφάλειας δεδομένων. Σε σημείο τέτοιο, που δύναται να έχουν καταλυτική επίδραση στον συνολικότερο βαθμό της εμπιστοσύνης τους απέναντι στα ίδια τα brands. Συγκεκριμένα, το 66% των συμμετεχόντων κρίνει πως η έλλειψη διαφάνειας και ξεκάθαρης λογικής στην τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών είναι ενοχλητική! Το 32% των ερωτώμενων σημειώνει πως ανησυχεί σχετικά με το πώς ακριβώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ το 34% τονίζει πως οι πάροχοι τουριστικών προϊόντων κι υπηρεσιών οφείλουν να είναι ξεκάθαροι με τον τρόπο που αξιοποιούν τα δεδομένα που συγκεντρώνουν, τα οποία σχετίζονται με τους πελάτες–ταξιδιώτες.
Κατά μέσο όρο, περίπου οι 2 στους 5 ερωτώμενους (37%) σε παγκόσμιο επίπεδο ταξιδεύουν 1 έως και 2 φορές σε ετήσια βάση, ενώ κάτι παραπάνω από ένας στους πέντε ερωτώμενους (22%) ταξιδεύει από 3 έως και 5 φορές ετησίως.
Σημαντικό κεφάλαιο για τους χρήστες αποτελεί, επίσης, το ζήτημα της απάτης, καθώς το 33% των ταξιδιωτών σε διεθνές επίπεδο έχει βιώσει ή πέσει θύμα μιας τέτοιας αρνητικής εμπειρίας, ενόσω προσπαθούσε να πραγματοποιήσει μια ταξιδιωτική κράτηση! Σε μια προσπάθεια καταγραφής των περιστατικών απάτης με βάση τη χώρα προέλευσης των συμμετεχόντων στη σχετική έρευνα που διενήργησαν από κοινού το YouGov και το ACI Worldwide, οι Βρετανοί ταξιδιώτες παρουσιάζουν το μικρότερο ποσοστό (18%), με τους Γερμανούς (30%), Αμερικανούς (36%) και Γάλλους (35%) να ακολουθούν, ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι Κινέζοι, με το εντυπωσιακό ποσοστό της τάξεως του 61%!
Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως οι τοπικές κι εναλλακτικές μορφές των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και τα ζητήματα της ασφάλειας και της online απάτης έχουν επίδραση όχι μόνο στην πραγματοποίηση της τελικής αγοράς αλλά και στη συνολικότερη διαδικασία που βιώνει ο πελάτης σε επίπεδο ταξιδιωτικής εμπειρίας. Μάλιστα, οι προαναφερθέντες παράγοντες επηρεάζουν τόσο τη διαδικασία επιλογής των παρόχων ταξιδιωτικών υπηρεσιών από μέρους των ίδιων των τελικών χρηστών όσο και την επαναληψιμότητά τους!
2+1 «πρέπει» για τους online ταξιδιωτικούς πράκτορες
Θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθείτε σε βάθος τα όσα ισχύουν τόσο σε εγχώριο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για τις προτιμήσεις πληρωμών, και δη σε ό,τι έχει να κάνει με στοχευμένες ταξιδιωτικές αγορές. Αρκεί να επισημανθεί πως σε παγκόσμιο επίπεδο υφίστανται κάτι παραπάνω από 300 διαφορετικές μέθοδοι online πληρωμής. Οπότε, δεν θα πρέπει να υποθέτετε πως ένας συγκεκριμένος τρόπος «βολεύει» κι εξυπηρετεί τους πάντες και τα πάντα! Κατά πάσα πιθανότητα, η υπόθεσή σας είναι λανθασμένη… Επίσης, οφείλετε να εξετάζετε και να μελετάτε σε βάθος τόσο τις υφιστάμενες όσο και τις αναδυόμενες εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής.
Αυτές με τη σειρά τους δύναται να βελτιώσουν την πιθανότητα επιλογής περισσότερο ποιοτικών προϊόντων κι υπηρεσιών, όπως ακριβά εισιτήρια διακοπών και ταξιδιωτικών εισιτηρίων, και κατ’ επέκταση να διασφαλίσουν μια σταθερή ροή εσόδων, χρηματοδοτώντας εν μέρει και τα μελλοντικά σας σχέδια. Τέλος, δώστε βάση σε ό,τι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό, την επεξεργασία και εν τέλει την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης διαχείρισης πληρωμών κι απάτης στις συναλλαγές των πελατών σας. Δίχως άλλο, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αισθάνονται σίγουροι κι ασφαλείς, όταν επιλέγουν να συνεργαστούν με έναν συγκεκριμένο πάροχο. Φροντίστε να μην τους διαψεύσετε!